Po premiéře v pátečním tréninku v Soči bude ochrana kokpit Red Bullu otestována rovněž v rámci španělské a monacké Grand Prix. Daniel Ricciardo označil první zkušenost ohledně viditelnosti a možného úniku z kokpitu jako pozitivní.
Zda se toto řešení vůbec v F1 objeví by se mělo rozhodnout do 1. července tohoto roku. Potvrdil to závodní ředitel FIA Charlie Whiting s tím, že vrcholný orgán je použití aeroscreenu nebo Halo konceptu vstřícný, ale do zmíněného data se uvidí, zda se jedno či druhé řešení objeví v sezóně 2017.
"Už minulý týden jsme deklarovali termín 1. červenec a bylo by nerozumné, kdybychom do té doby neměli jasno. Ke zmíněnému datu se váží fixní konstrukce šasi, přičemž ochrana kokpitu je jen jejich malou částí - nebude mít vliv na záležitosti jako objem paliva a podobné oblasti, ale pořád jde o součást komplexního designu," vysvětlil v dějišti ruské Grand Prix Whiting.
Vylepšení aeroscreenuWhiting rovněž vysvětlil, že avizované testy ve Španělsku a Monacu mají za cíl prověřit chování štítu z hlediska oslnění, reakce na déšt a další potenciální kapaliny.
"Red Bull provede další zkoušky opět ve volném tréninku ve zmíněných dvou podnicích Grand Prix. Tentokrát doufáme, že získáme víc informací díky zvláštnímu přípravku proti oslnění na vnitřní straně aeroscreenu - chápeme, že to může být obtížné, zvláště když máte kolem trati vysoké stromy, budovy, slunce nízko na obloze a podobné přírodní útvary, které se pravděpodobně objeví v Monacu nebo na Monze. Další vrstva zvlášního povrchu bude i zvenku, která by měla zabránit ulpívání deště," vysvětlil Whiting.
Nebezpečí nárazu do hlavyJednou ze základních a největších překážek, které je při prověřování ochrany kokpitu provést, je ubezpečení, že horní část obou řešení je v případě nárazu situovaná od hlavy pilota dostatečně daleko.
"Existuje termín »volný objem hlavy«. Jde o prostor, který musí být kolem hlavy pilota, aniž by tato přišla do kontaktu s čímkoli. V současné době je tento prostor poměrně velký a způsobuje jisté potíže, takže provádíme zkoušky si figurínou, abychom přesněji vymezili potřebný prostor, který bude k dispozici bez jakékoli možnosti kontaktu přilby pilota s jinou částí monopostu. V této fázi je to celkem obtížný proces, který bude mít největší význam. Budeme muset počkat a uvidíme, co v této záležitostí podniknout," pokračuje ve výčtu zkoušek Whiting.
Rozhodnutí bude na týmechI když FIA může ze své pozice ochranu kokpitu pro rok 2017 nařídit z bezpečnostních důvodů, Whiting se domnívá, že spíš půjde o názorovou záležitost jednotlivých týmů, které o dalším využití rozhodnout. Pro schválení nového komponentu pro příští rok totiž musí proběhnout jednomyslné hlasování.
"Pokud by obě řešení měla stejnou bezpečnostní úroveň, pak bude na Komisi F1, aby rozhodla, která varianta projde," dodává Whiting. Na otázku potenciálního rizika patové situace, protože je zřejmé, že Mercedes a Ferrari s ohledem na dřívější zkoušky budou prosazovat Halo koncept a Red Bull pochopitelně Aeroscreen Whiting uvedl, že to bude záležitost samostatné diskuse.
"Všichni jsou si vědomi, že chceme v této oblasti pokračovat. Věřím, že žádný tým nebude nic namítat, když jde o otázku bezpečnosti. Proto neočekáváme, že se budeme na tento fakt muset odvolávat," na závěr uvedl Whiting.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.