Po španělských testech se přímo na trati objeví druhá verze ochrany kokpitu, která je v médiích označována jako "vrchlík padáku" nebo též "baldachýn". Diváci se na ni mohou těšit už zítra.
Red Bull na své variantě ochrany kokpitu, a jakémsi protikladu k Halo konceptu, pracuje už delší dobu. Zítra tomu bude týden, co provedl statické zkoušky s cílem seznámit se s chováním celého zařízení při nárazových zkouškách. Výsledek byl důležitý pro samotnou prezentaci na trati.
Praktická zkouška, která by měla proběhnout při pátečním volném tréninku, byla zvolena za účelem otestování viditelnosti ze strany pilota. Red Bull se ale netají i záměrem získat odezvu od diváků, protože jednou ze slabin konkurenčního Halo konceptu byla fanoušky negativně přijímaná vizuální stránka.
Už jsme na stránkách F1nes.cz informovali, že závodní ředitel FIA Charlie Whiting se z bezpečnostních důvodů zasazuje, aby ochrana kokpitu byla zavedena už v roce 2017.
Na otázku, kterou variantu by zvolil on je korektně zdrženlivý. "Osobně bych řekl, že "baldachýn" je estetičtější řešení. Ale to je pouze a jen otázka vkusu. Nicméně pokud budou obě řešení při testech fungovat stejně dobře, nedivil bych se, kdyby převládla snaha prosadit Halo koncept."
#F1 #RussianGP Canopy being fitted to @danielricciardo's @redbullracing #RB12 here in Sochi: Sam Bloxham pic.twitter.com/y8aIwNO03F
— LAT Photographic (@latphotographic) April 28, 2016Tým se sídlem v Milton Keynes svůj ochranný prostředek kokpitu nazývaný "aeroscreen" na vůz již dnes nainstaloval na vůz Daniela Ricciarda (foto viz výše). Jak zástupci Red Bullu uvedli, předpokládají, že právě kvůli absenci středového pylonu získá jejich řešení větší popularitu.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.