Po španělských testech se přímo na trati objeví druhá verze ochrany kokpitu, která je v médiích označována jako "vrchlík padáku" nebo též "baldachýn". Diváci se na ni mohou těšit už zítra.
Red Bull na své variantě ochrany kokpitu, a jakémsi protikladu k Halo konceptu, pracuje už delší dobu. Zítra tomu bude týden, co provedl statické zkoušky s cílem seznámit se s chováním celého zařízení při nárazových zkouškách. Výsledek byl důležitý pro samotnou prezentaci na trati.
Praktická zkouška, která by měla proběhnout při pátečním volném tréninku, byla zvolena za účelem otestování viditelnosti ze strany pilota. Red Bull se ale netají i záměrem získat odezvu od diváků, protože jednou ze slabin konkurenčního Halo konceptu byla fanoušky negativně přijímaná vizuální stránka.
Už jsme na stránkách F1nes.cz informovali, že závodní ředitel FIA Charlie Whiting se z bezpečnostních důvodů zasazuje, aby ochrana kokpitu byla zavedena už v roce 2017.
Na otázku, kterou variantu by zvolil on je korektně zdrženlivý. "Osobně bych řekl, že "baldachýn" je estetičtější řešení. Ale to je pouze a jen otázka vkusu. Nicméně pokud budou obě řešení při testech fungovat stejně dobře, nedivil bych se, kdyby převládla snaha prosadit Halo koncept."
#F1 #RussianGP Canopy being fitted to @danielricciardo's @redbullracing #RB12 here in Sochi: Sam Bloxham pic.twitter.com/y8aIwNO03F
— LAT Photographic (@latphotographic) April 28, 2016Tým se sídlem v Milton Keynes svůj ochranný prostředek kokpitu nazývaný "aeroscreen" na vůz již dnes nainstaloval na vůz Daniela Ricciarda (foto viz výše). Jak zástupci Red Bullu uvedli, předpokládají, že právě kvůli absenci středového pylonu získá jejich řešení větší popularitu.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.