Po španělských testech se přímo na trati objeví druhá verze ochrany kokpitu, která je v médiích označována jako "vrchlík padáku" nebo též "baldachýn". Diváci se na ni mohou těšit už zítra.
Red Bull na své variantě ochrany kokpitu, a jakémsi protikladu k Halo konceptu, pracuje už delší dobu. Zítra tomu bude týden, co provedl statické zkoušky s cílem seznámit se s chováním celého zařízení při nárazových zkouškách. Výsledek byl důležitý pro samotnou prezentaci na trati.
Praktická zkouška, která by měla proběhnout při pátečním volném tréninku, byla zvolena za účelem otestování viditelnosti ze strany pilota. Red Bull se ale netají i záměrem získat odezvu od diváků, protože jednou ze slabin konkurenčního Halo konceptu byla fanoušky negativně přijímaná vizuální stránka.
Už jsme na stránkách F1nes.cz informovali, že závodní ředitel FIA Charlie Whiting se z bezpečnostních důvodů zasazuje, aby ochrana kokpitu byla zavedena už v roce 2017.
Na otázku, kterou variantu by zvolil on je korektně zdrženlivý. "Osobně bych řekl, že "baldachýn" je estetičtější řešení. Ale to je pouze a jen otázka vkusu. Nicméně pokud budou obě řešení při testech fungovat stejně dobře, nedivil bych se, kdyby převládla snaha prosadit Halo koncept."
#F1 #RussianGP Canopy being fitted to @danielricciardo's @redbullracing #RB12 here in Sochi: Sam Bloxham pic.twitter.com/y8aIwNO03F
— LAT Photographic (@latphotographic) April 28, 2016Tým se sídlem v Milton Keynes svůj ochranný prostředek kokpitu nazývaný "aeroscreen" na vůz již dnes nainstaloval na vůz Daniela Ricciarda (foto viz výše). Jak zástupci Red Bullu uvedli, předpokládají, že právě kvůli absenci středového pylonu získá jejich řešení větší popularitu.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.