Už to bylo v médiích zmíněno vícekrát - zástupci Renaultu nechtějí hledat výmluvy pro špatný začátek sezóny, proto dali zelenou pro agresivnější podobu vývoje vozu v letošním ročníku.
Po převzetí týmu Lotus byly mírněny přespříliš optimistické výhledy, ale že tým nezíská doposud ani bod asi čekal jen málokdo. První tři závody přinesly kombinaci incidentů, malou rychlost a problémy se spolehlivostí. Ačkoliv tým predikoval, že jeho hlavním cílem je vytvořit plně konkurenceschopný vůz pro sezónu 2017, nehodlá vedení hodit letošní rok za hlavu.
"Mluvili jsme o situaci interně a rozhodli se, že rok 2016 neodepíšeme. Stále se musíme věnovat přípravám na příští sezónu, protože pro tým naší velikosti představuje velkou výzvu. Nejsme typ organizace, která může rovnoměrně rozdělit prostředky na dva vozy a do dvou projektů, aniž by tím jeden trpěl. Je třeba zachovat realistický přístup. Ale z motivačního úhlu, z pohledu PR a vzhledem k loajalitě Renaultu a současných sponzorů jsme se rozhodli otestovat naší schopnost dosáhnout pokroku a lépe sami sebe pochopit, proto zvolíme pro další závody agresivnější přístup oproti tomu, jak nás někteří lidé hodnotili. Rádi bychom, aby nás posuzovali podle toho, co děláme letos," popsal situaci generální ředitel Renaultu Cyril Abiteboul.
Opakuji, žádné výmluvyNa problémech Renaultu se pochopitelně projevily i další aspekty, mezi těmi nejdůležitějšími je pozdní převzetí týmu Lotus, ale Abiteboul už dříve rázně prohlásil, že se francouzská automobilka nehodlá na nic vymlouvat.
"Je to do jisté míry bolestivá situace. Hledáme svou základní čáru a bohužel zcela přesně nevíme, kde se nachází. Také jsme dosud nezažili zcela bezproblémový závodní víkend. Je to neuspokojivé a není nic, co by mohlo tuto situaci omluvit," hodnotí tři závody Abiteboul.
"Dobře, udělali jsme pozdní rozhodnutí, OK, náš čas pro vývoj při zimní přestávce byl omezený, ale z mého pohledu nelze nijak omluvit problémy se spolehlivostí, které jsme minimálně ve dvou případech měli. Zrovna tak nelze ospravedlnit nedostatek vývoje, protože k tomu nejsou důvody, nechybí peníze. Nabízíme lidem dlouhodobou stabilitu, takže se skutečně není na co vymlouvat," pokračuje v důsledné kritice Abiteboul.
Problém je i v EnstoneGenerální ředitel Renaultu také podotkl, že zařízení a infrastruktura základny v Enstone není na takovém standardu, jak předpokládali, proto i sem bude potřeba napřít pozornost a investice do zlepšení.
"Nikdy nejste spokojeni s tím, co máte k dispozici, jako manažerský tým se snažíme analyzovat, zda to, co jsme dostali, je na přijatelné úrovni nebo ne. Třeba oblast pohonné jednotky, když jsem po roce a půl svého působení u Caterhamu navštívil motorářské oddělení, vůbec jsem netušil, co jsme dělali a co nefunguje. Takže nějakou dobu potvrá, než pochopíme strukturu, lidi a důvody problémů s dodávkami. Potřebujeme čas na analýzu a udělat rozhodnutí. Ekvivalentní práce bude třeba udělat i v oblasti šasi, také bude třeba se přesvědčit, zda to, co za daných okolností děláme, je normální nebo nedostačující. Pak bude třeba provést nutné úpravy v oblasti provozu," končí své zamyšlení Abiteboul.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.