Chystané změny pro rok 2017 by měly přinést dramatičtější podívanou, rychlejší monoposty, ale ne každý je o tom přesvědčen. Mezi pochybovače patří první muž průběžné klasifikace šampionátu F1 Nico Rosberg.
Vozy by měly být rychlejší o pět vteřin na jedno kolo, což už vyvolalo u některých odborníků obavy, aby se tím předjíždění nestalo ještě obtížnější. Nico Rosberg patří mezi ty, kteří se domnívají, že zvýšení přítlaku nebude mít požadovaný účinek a bude souboje přímo na trati spíše omezovat, než aby jejich počet narůstal.
"Měli bychom závodit mezi sebou, ale obávám se, že větší přítlak nám v tom spíš bude bránit. Je to jedna ze zásadních věcí, protože jízda v závěsu bude velice obtížná. Když budeme mít o 30 % vyšší přítlak, tak se budou věci ubírat špatným směrem. Prioritou by měly být častější souboje a předjíždění. Neříkám, že to tvrdí všichni, ale pokud poslouchám pozorně, myslí si to spousta dalších pilotů," podotýká Rosberg.
Rovněž Rosbergův šéf Toto Wolff už několikrát uvedl, že s ohledem na vývoj současného šampionátu jsou vlastně změny bezpředmětné. "Rychlejší auta jsou jedna věc, větší přítlak druhá. Auta je možné zrychlit mechanicky, domnívám se však, že to není to nejlepší řešení. Ano, také bych přivítal rychlejší auta, ale měli bychom toho dosáhnout jiným způsobem, než aby se navyšoval přítlak," podpořil Rosberga Wolff.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.