Formule 1 si musí několik dní počkat, aby se vyjasnila pravidla pohonných jednotek. Rozhodnutí v úterý (26. 4.) nepadlo, protože na klíčové schůzce nebylo dost lidí.
Strategická skupina F1 a Komise F1 se setkala v Biggin Hill v naději, že se povede odsouhlasit balíček změn pravidel zaměřených na rychlejší vozy a řešení motorů, u nichž se podaří snížit náklady a zvýšit výkonnost.
Poté, co byly na počátku tohoto roku předběžně schváleny širší a větší vozy především Mercedes avizoval, že úpravy rozměrů vozů v podstatě není potřeba dělat. Ze schůzky ale vyplývá, že se navrhované změny týkající se nových rozměrů nebudou měnit, protože k tomu není důvod. Jiná je situace v oblasti motorů, protože schůzka nevedla ke konečnému schválení nových pravidel ohledně agregátů. Zatímco Strategická skupina F1 schválila vizi dvouletého plánu, během kterého se sníží náklady zavedením kvóty tří motorů ročně a zajištěním dodávek všem týmům, záležitost neprošla skrze Komisi F1.
Formální hlasování nemohlo proběhnout kvůli nedostatku členů Komise F1, sestávající se z FOM, FIA, týmů, sponzorů a promotérů, kteří měli signovat patřičná pravidla. Soudí se, že hlavní příčinou je absence některých zúčastněných včetně promotérů, kteří nemohli na schůzku přicestovat.
Během několika dnů však proběhne elektronické hlasování, při němž se rozhodne, zda plán výrobců motorů a další změny, jako například zvýšení maximálního limitu paliva, bude schválen. Předpokládá se, že by elektronické hlasování mohlo být uzavřeno koncem tohoto týdne.
Jak tedy budou vypadat konkrétní změny? Podívejte se na ně v malém přehledu. V závorce jsou uvedeny dosavadní hodnoty:
Pneumatiky:Přední - 305 mm šíře (245 mm)Zadní - 405 mm šíře (325 mm)
Zavěšení:Šířka: 2000 mm (1800 mm)Ramena: náběh +/- 10° (+/- 5°)
Přední křídlo:Šířka: 1800 mm (1650 mm), tvar ubíhající dozaduKoncovky zjednodušené ( - )
Zadní křídlo:Šířka / výška: 950 mm / 800 mm, (750 mm / 950 mm)Koncovky zkosené při pohledu zboku (obdélníkové)
Podlaha:1600 mm maximální šíře (1400 mm),1400 mm minimálnší šíře (1300 mm)referenční rovina - začíná 430 mm za přední nápravou (330 mm)dřevěná deska - zastrčená pro úsporu hmotnosti (homogenní)Difuzor - 175 mm výška (125 mm), 1050 mm šířka (1000 mm), začíná 175 mm před zadní nápravou (souběžně se zadní nápravou)
Karosérie:Šířka: 1600 mm max. (1400 mm max.)Bočnice: náběžná hrana ubíhající dozadu při pohledu shora (bez omezení)Deflektory - menší vyloučená zóna umožňující větší deflektor (velká vyloučená zóna za předními koly)
Hmotnost: 722 kg max. + pneumatiky (přibližně 5 kg) (702 kg max.)
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.