Šaráda se závody Formule 1, toť dlouhý příběh na pokračování. Někdy jednotlivé okruhy připomínají figurky na hracím plánu, které lze po vypršení jejich kontraktu beztrestně vyhodit. A nikdo nemá potřebu zdůvodnit, proč se tak děje.
Že mizí některé nepříliš povedené koncepty jako Grand Prix Indie nebo Koreje, to až nepřekvapí. Že se o svou budoucnost obávají dlouholetí pořadatelé na Monze nebo v Silverstone, to je otázka peněz, ve které není pro historii a tradici. Ale pak jsou tu případy, kdy se neuplatní ani ta nejpřísnější logika.
Shanghai International Circuit patří k těm lepším kreacím Hermanna Tilkeho, což ostatně potvrzují i sami piloti. "Ano, je to dobrý okruh, poměrně technický, na němž můžete volit různou závodní stopu a bohaté kombinace průjezdů zatáček, které jsou poměrně složité," tvrdí Marcus Ericsson (Sauber). Doplňuje ho současný pilot Ferrari Kimi Räikkönen: "Myslím, že to je dobrý okruh, aby se tu odehrávaly zajímavé závody."
Podle holandského deníku De Telegraaf však Číňanům může reaálně hrozit, že se u nich příští rok pojede naposled. Původní smlouva z roku 2004 byla několikrát prodloužena, přičemž poslední revizi kontraktu z roku 2011 provázela dlouhá debata o akceptování provozního poplatku.
"Myslím, že Čína by v kalendáři být měla, docela by mi chyběla, kdyby už se na ní nemělo jezdit," soudí Ericsson. Räikkönen jeho názor podporuje, ovšem s jistou dávkou rezignace: "Jezdí se tam dobře, ale o tom, kde se bude závodit, nerozhodujeme my piloti. Ecclestone akceptuje, kdo mu zaplatí, takže zamíříme tam, kam nás povede."
Výstavba Shanghai International Circuit vyšla na 240 milionů dolarů. Čína byla z obchodního hlediska pro Ecclestonea významným partnerem, ale to vůbec neznamená, že pokud nebude akceptovat jeho požadavky, skončí v propadlišti dějin jako sousední asijští pořadatelé. Navíc se objevují sice ojedinělé, ale postupně přibývající zprávy, že Číňané už se F1 nasytili a její přítomnost nepřinesla žádaný efekt.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, Aldalší dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.