Šaráda se závody Formule 1, toť dlouhý příběh na pokračování. Někdy jednotlivé okruhy připomínají figurky na hracím plánu, které lze po vypršení jejich kontraktu beztrestně vyhodit. A nikdo nemá potřebu zdůvodnit, proč se tak děje.
Že mizí některé nepříliš povedené koncepty jako Grand Prix Indie nebo Koreje, to až nepřekvapí. Že se o svou budoucnost obávají dlouholetí pořadatelé na Monze nebo v Silverstone, to je otázka peněz, ve které není pro historii a tradici. Ale pak jsou tu případy, kdy se neuplatní ani ta nejpřísnější logika.
Shanghai International Circuit patří k těm lepším kreacím Hermanna Tilkeho, což ostatně potvrzují i sami piloti. "Ano, je to dobrý okruh, poměrně technický, na němž můžete volit různou závodní stopu a bohaté kombinace průjezdů zatáček, které jsou poměrně složité," tvrdí Marcus Ericsson (Sauber). Doplňuje ho současný pilot Ferrari Kimi Räikkönen: "Myslím, že to je dobrý okruh, aby se tu odehrávaly zajímavé závody."
Podle holandského deníku De Telegraaf však Číňanům může reaálně hrozit, že se u nich příští rok pojede naposled. Původní smlouva z roku 2004 byla několikrát prodloužena, přičemž poslední revizi kontraktu z roku 2011 provázela dlouhá debata o akceptování provozního poplatku.
"Myslím, že Čína by v kalendáři být měla, docela by mi chyběla, kdyby už se na ní nemělo jezdit," soudí Ericsson. Räikkönen jeho názor podporuje, ovšem s jistou dávkou rezignace: "Jezdí se tam dobře, ale o tom, kde se bude závodit, nerozhodujeme my piloti. Ecclestone akceptuje, kdo mu zaplatí, takže zamíříme tam, kam nás povede."
Výstavba Shanghai International Circuit vyšla na 240 milionů dolarů. Čína byla z obchodního hlediska pro Ecclestonea významným partnerem, ale to vůbec neznamená, že pokud nebude akceptovat jeho požadavky, skončí v propadlišti dějin jako sousední asijští pořadatelé. Navíc se objevují sice ojedinělé, ale postupně přibývající zprávy, že Číňané už se F1 nasytili a její přítomnost nepřinesla žádaný efekt.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.