Kolem trati v královském parku Monza, kterému se říkalo různě, například Peklo nebo Divotvorný kotel, stále ještě bojuje o svou další existenci. Bez ohledu na tradice se může stát, že okruh, který s jedinou výjimkou hostil F1 každý rok, z kalendáře vypadne.
Něco jiného si ale myslí starosta Monzy Roberto Scanagatti, neboť je s jistotou přesvědčen, že toto kultovní místo bude hostit italskou Grand Prix nejen v roce 2016, ale i v následujícím období. A to navzdory rozporuplným tvrzením Bernie Ecclestonea.
Autodromo Nationale di Monza má smlouvu do letošní sezóny. Na Italech je vidět, že o svou ikonu stojí, proto se v poslední době objevila nová legislativa, která umožní investovat do renovace Monzy více finančních prostředků. Není to z historického hlediska ojedinělý případ, když po nehodě Ronnie Petersona (1978), po níž Švéd druhý den v nemocnici zemřel, hrozilo Monze vyřazení z kalendáře F1, bylo schváleno kácení stromů v areálu, což do té doby zástupci životního prostředí odmítali.
Naději vzbudil prezident Automobile Club d'Italia (ACI) Angelo Sticchi Damiani, který nastínil eventualitu dalšího sedmiletého kontraktu. Ani Ecclestoneovy zpochybňující výroky neotřásly přesvědčením Scanagattiho, že F1 zůstane v Chrámu rychlosti zachována.
"Jsem si jist, že nadcházející zářiový závod nebude na trati v Monze poslední Grand Prix Itálie. Stávající smlouva skončí v roce 2016, ale probíhá jednání, které sice trvá dlouhou dobu, ale jsem přesvědčen, že dojde k prodloužení kontraktu. Formule 1 nemůže existovat bez tratí jako Monte Carlo, Silverstone a Monza. Je to její historie. Proto věřím, že bude nalezeno řešení. Neumím si F1 bez Monzy představit, doufám, že vše skončí pozitivním výsledkem," věří starosta Monzy.
Pouze v jediném případě se konala Grand Prix Itálie jinde. Na základě dohod Ecclestonea se v roce 1980 přesunula na Imolu. Italové však vyvinuli obrovské úsilí, aby se od příštího roku Formule 1 na Monzu opět vrátila, Ecclestone si pak vypomohl berličkou v podobě zřízené Grand Prix San Marina, aby naplnil kontrakt s Imolou.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.