Kolem trati v královském parku Monza, kterému se říkalo různě, například Peklo nebo Divotvorný kotel, stále ještě bojuje o svou další existenci. Bez ohledu na tradice se může stát, že okruh, který s jedinou výjimkou hostil F1 každý rok, z kalendáře vypadne.
Něco jiného si ale myslí starosta Monzy Roberto Scanagatti, neboť je s jistotou přesvědčen, že toto kultovní místo bude hostit italskou Grand Prix nejen v roce 2016, ale i v následujícím období. A to navzdory rozporuplným tvrzením Bernie Ecclestonea.
Autodromo Nationale di Monza má smlouvu do letošní sezóny. Na Italech je vidět, že o svou ikonu stojí, proto se v poslední době objevila nová legislativa, která umožní investovat do renovace Monzy více finančních prostředků. Není to z historického hlediska ojedinělý případ, když po nehodě Ronnie Petersona (1978), po níž Švéd druhý den v nemocnici zemřel, hrozilo Monze vyřazení z kalendáře F1, bylo schváleno kácení stromů v areálu, což do té doby zástupci životního prostředí odmítali.
Naději vzbudil prezident Automobile Club d'Italia (ACI) Angelo Sticchi Damiani, který nastínil eventualitu dalšího sedmiletého kontraktu. Ani Ecclestoneovy zpochybňující výroky neotřásly přesvědčením Scanagattiho, že F1 zůstane v Chrámu rychlosti zachována.
"Jsem si jist, že nadcházející zářiový závod nebude na trati v Monze poslední Grand Prix Itálie. Stávající smlouva skončí v roce 2016, ale probíhá jednání, které sice trvá dlouhou dobu, ale jsem přesvědčen, že dojde k prodloužení kontraktu. Formule 1 nemůže existovat bez tratí jako Monte Carlo, Silverstone a Monza. Je to její historie. Proto věřím, že bude nalezeno řešení. Neumím si F1 bez Monzy představit, doufám, že vše skončí pozitivním výsledkem," věří starosta Monzy.
Pouze v jediném případě se konala Grand Prix Itálie jinde. Na základě dohod Ecclestonea se v roce 1980 přesunula na Imolu. Italové však vyvinuli obrovské úsilí, aby se od příštího roku Formule 1 na Monzu opět vrátila, Ecclestone si pak vypomohl berličkou v podobě zřízené Grand Prix San Marina, aby naplnil kontrakt s Imolou.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.