Kolem trati v královském parku Monza, kterému se říkalo různě, například Peklo nebo Divotvorný kotel, stále ještě bojuje o svou další existenci. Bez ohledu na tradice se může stát, že okruh, který s jedinou výjimkou hostil F1 každý rok, z kalendáře vypadne.
Něco jiného si ale myslí starosta Monzy Roberto Scanagatti, neboť je s jistotou přesvědčen, že toto kultovní místo bude hostit italskou Grand Prix nejen v roce 2016, ale i v následujícím období. A to navzdory rozporuplným tvrzením Bernie Ecclestonea.
Autodromo Nationale di Monza má smlouvu do letošní sezóny. Na Italech je vidět, že o svou ikonu stojí, proto se v poslední době objevila nová legislativa, která umožní investovat do renovace Monzy více finančních prostředků. Není to z historického hlediska ojedinělý případ, když po nehodě Ronnie Petersona (1978), po níž Švéd druhý den v nemocnici zemřel, hrozilo Monze vyřazení z kalendáře F1, bylo schváleno kácení stromů v areálu, což do té doby zástupci životního prostředí odmítali.
Naději vzbudil prezident Automobile Club d'Italia (ACI) Angelo Sticchi Damiani, který nastínil eventualitu dalšího sedmiletého kontraktu. Ani Ecclestoneovy zpochybňující výroky neotřásly přesvědčením Scanagattiho, že F1 zůstane v Chrámu rychlosti zachována.
"Jsem si jist, že nadcházející zářiový závod nebude na trati v Monze poslední Grand Prix Itálie. Stávající smlouva skončí v roce 2016, ale probíhá jednání, které sice trvá dlouhou dobu, ale jsem přesvědčen, že dojde k prodloužení kontraktu. Formule 1 nemůže existovat bez tratí jako Monte Carlo, Silverstone a Monza. Je to její historie. Proto věřím, že bude nalezeno řešení. Neumím si F1 bez Monzy představit, doufám, že vše skončí pozitivním výsledkem," věří starosta Monzy.
Pouze v jediném případě se konala Grand Prix Itálie jinde. Na základě dohod Ecclestonea se v roce 1980 přesunula na Imolu. Italové však vyvinuli obrovské úsilí, aby se od příštího roku Formule 1 na Monzu opět vrátila, Ecclestone si pak vypomohl berličkou v podobě zřízené Grand Prix San Marina, aby naplnil kontrakt s Imolou.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.