Pokud se někomu zdálo, že současný počet agregátů na jednu sezónu je značně na hranici, pak se už za dva roky může dočkat situace, že se na motory bude muset dávat ještě větší pozor. Zvažuje se totiž jejich další snížení.
Ruku v ruce s tímto návrhem, který je dílem výrobců pohonných jednotek, je požadované omezení nákladů. Proto se na světlo klube varianta, že by týmy disponovaly jen třemi motory na sezónu. Její strůjci se domnívají, že vedle menších nákladů by tento krok mohl napomoci k vyrovnávání výkonnosti.
Zdroje uvádějí, že prognóza dalšího snížení počtu motorů (zatím platí čtyři agregáty na sezónu, v případě, že se pojede více než 21 Grand Prix, tak pět) by umožnila stanovit zákaznickou cenu pohonných jednotek na 12 milionů eur za sezónu - což je původně stanovený záměr FIA.
Je ovšem otázkou, jak se k návrhu, kterému se ze strany výrobců motorů dostalo předběžné podpory, postaví Strategická skupina F1 a Komise F1. Zasedání zmíněných dvou orgánů na konci měsíce naznačí, zda jde o životaschopný nápad. Pořád totiž v rámci šetření a snižování nákladů nezmizela myšlenka nezávislého motoru.
"Máme dva týdny do konečného rozhodnutí Komise F1 a Strategické skupiny F1 ohledně pravidel pro rok 2017. Co se týče motorů, je to prakticky to samé. Máme dohodu, která musí být zúčastněnými stranami ratifikována, ale jsou v ní benefity, které zvýhodňují větší počet týmů. Proto doufám, že udělají, co mají," vyjadřuje se Toto Wolff (Mercedes).
Sergio Marchionne (Ferrari) uvedl, že náklady na vývoj stávajících pohonných jednotek se v současné době stabilizovaly, takže pokud by pravidla ponechala předpisy ohledně motorů neměnné, odpadly by další náklady na vývoj. "Řekněme, že stav je v současné době stabilizovaný. Dalším krokem bude snižování nákladů. Pokud nebude třeba v každém ročníku vyvíjet nový motor, můžeme rozpočty snižovat."
Red Bull se staví do opozicePřestože se výrobci domnívají, že myšlenka snížení počtu motorů na sezónu není špatná, ne každý je o tom přesvědčen. Red Bull, který lobboval za nezávislé motory, se domnívá, že není žádný evidentní podklad pro změnu pravidel schválených FIA.
"Myslím, že prezident FIA Jean Todt ustanovil čtyři body, které měl Toto Wolff jako zástupce výrobců motorů dovést k realizaci. Šlo o snížení nákladů na 12 milionů eur pro rok 2017, dostupnost motorů, vyrovnání výkonu v hodnotě plus mínus 2 % a vyřešení otázky hlučnosti. A to dosud nebylo splněno. Proto si myslím, že by na nejbližším zasedání Strategické skupiny F1 a Komise F1 mohla proběhnout zajímavá debata, jaké další kroky FIA a promotéři chystají," komentuje situaci Christian Horner.
"Měli by se konečně rozhodnout, co chtějí. Dříve to předvedli v otázce nezávislého motoru, odstranili ho z pořadu dne, aniž by naplnili ony body, o kterých jsem mluvil. Pokud nebudou motory k dispozici, náklady neklesnou a výkon se nevyrovná, pak kritéria nebyla splněna," pokračuje Horner.
Šéf Red Bullu byl rovněž dotázán, zda si myslí, že nezávislé motory se opět stanou předmětem jednání. "Ano. Protože jak jinak chcete jednat o cenách, dostupnosti a shodném výkonu? Pořád je tu jeden hlavní problém. V současnosti se závodění jako takové zdá být dobré, ale pořád máme tento základní problém, který je třeba řešit. To je zásadní a ne se zabývat něčím, co bude podstatné za týden," dodal Horner.
V Bahrajnu se dnes jede třetí a poslední den předsezónních testů. Týmy by měly nasadit na auta nové vychytávky a jezdci budou tlačit na pilu. Všichni se budou především soustředit závodní simulace, které by nám toho mohli hodně prozradit po obědě.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.