Italská značka dominovala prvním dvěma ročníkům F1, poté se nejdřív v oblasti pohonné jednotky a pak s vlastním týmem vrátila v druhé polovině 70. let minulého století. Po kusých zprávách o jejím možném třetím návratu se rýsuje konkrétnější možnost.
Šéf koncernu FIAT Chrysler a prezident Ferrari Sergio Marchionne by si dokázal představit návrat Alfy Romeo do F1 s vlastním vozem. Třiašedesátiletý Ital věří, že by návrat automobilky do F1 znamenal posílení prestiže po celém světě. Alfa Romeo naposledy startovala s vlastním vozem v roce 1985, ovšem své jméno musela oficiálně opustit kvůli tlaku odborů už tři roky předtím; následně byla provozována pod záštitou týmu EuroRacing Paolo Pavanella.
"Formule 1 je maximálním technologickým pojmem v automobilovém světě, proto si s ohledem na cíle Alfy Romeo myslím, že by návrat do tohoto sportovního odvětví měl být zvažován. Její mýtus se pojí se závoděním, proto by se k němu měla nějakým způsobem vrátit. Jakým? To zatím nevím," uvedl pro italský časopis Autosprint Marchionne.
Jednou z variant, která se pozvolna šíří paddockem a uvažuje o ní i sám prezident Ferrari, by bylo převzetí švýcarské stáje Sauber. Tým se sídlem v Hinwilu, jehož vozy pohánějí motory Ferrari, se v posledních letech setrvale nachází ve finančních problémech a současný stav nenaznačuje, že by mělo dojít k nějakému výraznému zlepšení.
Předpokládanou, i když zatím nijak neavizovanou transakci by mohly zhatit dluhy Sauberu. Tvrdí se, že Švýcaři by proti prodeji týmu v zásadě neměli námitek, ale Marchionne není ochoten převzít jakékoli dlužné finanční závazky.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.
Helmut Marko razantně popřel spekulace o tom, že by Max Verstappen byl blízko podpisu s Mercedesem. Podle něj smlouvu nepodepsal a ani nemůže.
George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.