Italská značka dominovala prvním dvěma ročníkům F1, poté se nejdřív v oblasti pohonné jednotky a pak s vlastním týmem vrátila v druhé polovině 70. let minulého století. Po kusých zprávách o jejím možném třetím návratu se rýsuje konkrétnější možnost.
Šéf koncernu FIAT Chrysler a prezident Ferrari Sergio Marchionne by si dokázal představit návrat Alfy Romeo do F1 s vlastním vozem. Třiašedesátiletý Ital věří, že by návrat automobilky do F1 znamenal posílení prestiže po celém světě. Alfa Romeo naposledy startovala s vlastním vozem v roce 1985, ovšem své jméno musela oficiálně opustit kvůli tlaku odborů už tři roky předtím; následně byla provozována pod záštitou týmu EuroRacing Paolo Pavanella.
"Formule 1 je maximálním technologickým pojmem v automobilovém světě, proto si s ohledem na cíle Alfy Romeo myslím, že by návrat do tohoto sportovního odvětví měl být zvažován. Její mýtus se pojí se závoděním, proto by se k němu měla nějakým způsobem vrátit. Jakým? To zatím nevím," uvedl pro italský časopis Autosprint Marchionne.
Jednou z variant, která se pozvolna šíří paddockem a uvažuje o ní i sám prezident Ferrari, by bylo převzetí švýcarské stáje Sauber. Tým se sídlem v Hinwilu, jehož vozy pohánějí motory Ferrari, se v posledních letech setrvale nachází ve finančních problémech a současný stav nenaznačuje, že by mělo dojít k nějakému výraznému zlepšení.
Předpokládanou, i když zatím nijak neavizovanou transakci by mohly zhatit dluhy Sauberu. Tvrdí se, že Švýcaři by proti prodeji týmu v zásadě neměli námitek, ale Marchionne není ochoten převzít jakékoli dlužné finanční závazky.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.