Italská značka dominovala prvním dvěma ročníkům F1, poté se nejdřív v oblasti pohonné jednotky a pak s vlastním týmem vrátila v druhé polovině 70. let minulého století. Po kusých zprávách o jejím možném třetím návratu se rýsuje konkrétnější možnost.
Šéf koncernu FIAT Chrysler a prezident Ferrari Sergio Marchionne by si dokázal představit návrat Alfy Romeo do F1 s vlastním vozem. Třiašedesátiletý Ital věří, že by návrat automobilky do F1 znamenal posílení prestiže po celém světě. Alfa Romeo naposledy startovala s vlastním vozem v roce 1985, ovšem své jméno musela oficiálně opustit kvůli tlaku odborů už tři roky předtím; následně byla provozována pod záštitou týmu EuroRacing Paolo Pavanella.
"Formule 1 je maximálním technologickým pojmem v automobilovém světě, proto si s ohledem na cíle Alfy Romeo myslím, že by návrat do tohoto sportovního odvětví měl být zvažován. Její mýtus se pojí se závoděním, proto by se k němu měla nějakým způsobem vrátit. Jakým? To zatím nevím," uvedl pro italský časopis Autosprint Marchionne.
Jednou z variant, která se pozvolna šíří paddockem a uvažuje o ní i sám prezident Ferrari, by bylo převzetí švýcarské stáje Sauber. Tým se sídlem v Hinwilu, jehož vozy pohánějí motory Ferrari, se v posledních letech setrvale nachází ve finančních problémech a současný stav nenaznačuje, že by mělo dojít k nějakému výraznému zlepšení.
Předpokládanou, i když zatím nijak neavizovanou transakci by mohly zhatit dluhy Sauberu. Tvrdí se, že Švýcaři by proti prodeji týmu v zásadě neměli námitek, ale Marchionne není ochoten převzít jakékoli dlužné finanční závazky.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.