Ve třetím ročníku existence hybridních turbomotorů došlo ve spojení s širší možností výběru pneumatik a pokroku v oblasti přítlaku k situaci, kdy jsou vozy v časech na jedno kolo rychlejší, závody jsou tak více napínavé a dramatické.
To si myslí šéf Mercedesu Toto Wolff, který tak dospěl k názoru, že je po takovém úvodu sezóny chyba tlačit na změnu pravidel pro příští rok. Přidal se tak k názorům, které se v paddocku Grand Prix Číny nesly v tom duchu, zda bude mít F1 nějaký prospěch z rychlejších vozů, protože existuje riziko, že další zvýšení přítlaku může znemožnit předjíždění.
V podobném duchu byl tázán v rámci Grand Prix Číny právě Toto Wolff, zda nová pravidla vůbec budou mít nějaká pozitiva. "Nevidím žádný klad. Podle mého názoru tam není jediná kladná propozice. Měli bychom to prostě nechat na pokoji. Možná mluvím proti sobě, protože zjevně nemáme tu výhodu, kterou jsme měli v loňském roce, ale závodění je skvělé a bude ještě lepší, když necháme předpisy být tak, jak jsou."
Nadvláda jednoho týmuZdálo by se logické, že se Mercedes zastává neměnných pravidel, protože mu v éře hybridních motorů vynesla jasnou dominanci. Wolff tento názor odmítá s tím, že dodržování neměnných pravidel jeho týmu k nadvládě nijak nepomůže, protože umožňují ostatním týmům Mercedes snáze dohnat. Naopak tvrdí, že nové regule pro rok 2017 umožní týmům s vysokým rozpočtem prosadit se na dominantní pozici.
"Pro vlastníky komerčních práv nebylo vůbec příjemné, že jsme ve dvou šampionátech a mnoha závodech byli výrazně vpředu. Čím déle se budeme držet neměnných pravidel, tím víc se bude výkonnost přibližovat. A to je přesně to, co se právě děje. Motory se výkonnostně blíží. Týmy se postupně vyrovnávají. Křivka výkonnosti se srovnává, soupeři dělají větší kroky. Takže si myslím, že jsme v ideální situaci ohledně zajímavého závodění," domnívá se Wolff.
Rozhodnutí na konci dubnaRevidované předpisy pro aerodynamiku na sezónu 2017 už byly předloženy, ale týmy mají do konce dubna možnost leccos změnit většinovým hlasováním. Přestože se Wolff domnívá, že F1 je na tom po stránce atraktivity lépe, jeho názor nemá v paddocku příliš velkou podporu - některé týmy se domnívají, že jim změna pomůže se výkonnostně zvednout.
"Odjeli jsme první tři závody ve velkém stylu. Ale budeme schopní dostatečně rychle reagovat, když se objeví tendence setrvat u původních pravidel? To si nejsem jist. Chystáme se na změny. My nebo kdokoli jiný může na začátku příštího šampionátu utéci ostatním, protože se na základě nových pravidel začne vlastně od počátku. Bude větší přítlak, který se neprojeví jen čistě v časech na jedno kolo, bude mnohem méně předjíždění, protože jízda v závěsu bude mnohem více extrémní..." uzavírá Wolff.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.