Ve třetím ročníku existence hybridních turbomotorů došlo ve spojení s širší možností výběru pneumatik a pokroku v oblasti přítlaku k situaci, kdy jsou vozy v časech na jedno kolo rychlejší, závody jsou tak více napínavé a dramatické.
To si myslí šéf Mercedesu Toto Wolff, který tak dospěl k názoru, že je po takovém úvodu sezóny chyba tlačit na změnu pravidel pro příští rok. Přidal se tak k názorům, které se v paddocku Grand Prix Číny nesly v tom duchu, zda bude mít F1 nějaký prospěch z rychlejších vozů, protože existuje riziko, že další zvýšení přítlaku může znemožnit předjíždění.
V podobném duchu byl tázán v rámci Grand Prix Číny právě Toto Wolff, zda nová pravidla vůbec budou mít nějaká pozitiva. "Nevidím žádný klad. Podle mého názoru tam není jediná kladná propozice. Měli bychom to prostě nechat na pokoji. Možná mluvím proti sobě, protože zjevně nemáme tu výhodu, kterou jsme měli v loňském roce, ale závodění je skvělé a bude ještě lepší, když necháme předpisy být tak, jak jsou."
Nadvláda jednoho týmuZdálo by se logické, že se Mercedes zastává neměnných pravidel, protože mu v éře hybridních motorů vynesla jasnou dominanci. Wolff tento názor odmítá s tím, že dodržování neměnných pravidel jeho týmu k nadvládě nijak nepomůže, protože umožňují ostatním týmům Mercedes snáze dohnat. Naopak tvrdí, že nové regule pro rok 2017 umožní týmům s vysokým rozpočtem prosadit se na dominantní pozici.
"Pro vlastníky komerčních práv nebylo vůbec příjemné, že jsme ve dvou šampionátech a mnoha závodech byli výrazně vpředu. Čím déle se budeme držet neměnných pravidel, tím víc se bude výkonnost přibližovat. A to je přesně to, co se právě děje. Motory se výkonnostně blíží. Týmy se postupně vyrovnávají. Křivka výkonnosti se srovnává, soupeři dělají větší kroky. Takže si myslím, že jsme v ideální situaci ohledně zajímavého závodění," domnívá se Wolff.
Rozhodnutí na konci dubnaRevidované předpisy pro aerodynamiku na sezónu 2017 už byly předloženy, ale týmy mají do konce dubna možnost leccos změnit většinovým hlasováním. Přestože se Wolff domnívá, že F1 je na tom po stránce atraktivity lépe, jeho názor nemá v paddocku příliš velkou podporu - některé týmy se domnívají, že jim změna pomůže se výkonnostně zvednout.
"Odjeli jsme první tři závody ve velkém stylu. Ale budeme schopní dostatečně rychle reagovat, když se objeví tendence setrvat u původních pravidel? To si nejsem jist. Chystáme se na změny. My nebo kdokoli jiný může na začátku příštího šampionátu utéci ostatním, protože se na základě nových pravidel začne vlastně od počátku. Bude větší přítlak, který se neprojeví jen čistě v časech na jedno kolo, bude mnohem méně předjíždění, protože jízda v závěsu bude mnohem více extrémní..." uzavírá Wolff.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.