Ve třetím ročníku existence hybridních turbomotorů došlo ve spojení s širší možností výběru pneumatik a pokroku v oblasti přítlaku k situaci, kdy jsou vozy v časech na jedno kolo rychlejší, závody jsou tak více napínavé a dramatické.
To si myslí šéf Mercedesu Toto Wolff, který tak dospěl k názoru, že je po takovém úvodu sezóny chyba tlačit na změnu pravidel pro příští rok. Přidal se tak k názorům, které se v paddocku Grand Prix Číny nesly v tom duchu, zda bude mít F1 nějaký prospěch z rychlejších vozů, protože existuje riziko, že další zvýšení přítlaku může znemožnit předjíždění.
V podobném duchu byl tázán v rámci Grand Prix Číny právě Toto Wolff, zda nová pravidla vůbec budou mít nějaká pozitiva. "Nevidím žádný klad. Podle mého názoru tam není jediná kladná propozice. Měli bychom to prostě nechat na pokoji. Možná mluvím proti sobě, protože zjevně nemáme tu výhodu, kterou jsme měli v loňském roce, ale závodění je skvělé a bude ještě lepší, když necháme předpisy být tak, jak jsou."
Nadvláda jednoho týmuZdálo by se logické, že se Mercedes zastává neměnných pravidel, protože mu v éře hybridních motorů vynesla jasnou dominanci. Wolff tento názor odmítá s tím, že dodržování neměnných pravidel jeho týmu k nadvládě nijak nepomůže, protože umožňují ostatním týmům Mercedes snáze dohnat. Naopak tvrdí, že nové regule pro rok 2017 umožní týmům s vysokým rozpočtem prosadit se na dominantní pozici.
"Pro vlastníky komerčních práv nebylo vůbec příjemné, že jsme ve dvou šampionátech a mnoha závodech byli výrazně vpředu. Čím déle se budeme držet neměnných pravidel, tím víc se bude výkonnost přibližovat. A to je přesně to, co se právě děje. Motory se výkonnostně blíží. Týmy se postupně vyrovnávají. Křivka výkonnosti se srovnává, soupeři dělají větší kroky. Takže si myslím, že jsme v ideální situaci ohledně zajímavého závodění," domnívá se Wolff.
Rozhodnutí na konci dubnaRevidované předpisy pro aerodynamiku na sezónu 2017 už byly předloženy, ale týmy mají do konce dubna možnost leccos změnit většinovým hlasováním. Přestože se Wolff domnívá, že F1 je na tom po stránce atraktivity lépe, jeho názor nemá v paddocku příliš velkou podporu - některé týmy se domnívají, že jim změna pomůže se výkonnostně zvednout.
"Odjeli jsme první tři závody ve velkém stylu. Ale budeme schopní dostatečně rychle reagovat, když se objeví tendence setrvat u původních pravidel? To si nejsem jist. Chystáme se na změny. My nebo kdokoli jiný může na začátku příštího šampionátu utéci ostatním, protože se na základě nových pravidel začne vlastně od počátku. Bude větší přítlak, který se neprojeví jen čistě v časech na jedno kolo, bude mnohem méně předjíždění, protože jízda v závěsu bude mnohem více extrémní..." uzavírá Wolff.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.