Tlačenice a následná kolize v první zatáčce Grand Prix Číny asi bude mít ještě dlouhou dohru v podobě debat nejen mezi zúčastněnými piloty a týmy, ale i na sociálních sítích. V každém případě není divu, že se šéf Red Bullu bije za svého muže.
Christian Horner se domnívá, že Sebastian Vettel (s nímž se Horner určitě dobře po jeho působení v této stáji zná) změní svůj názor na Kvjatovo chování v úvodu čínské Grand Prix, až se na celý incident podívá. Německý pilot byl po závodě notně rozladěn a v zákulisí vyhlášení vítěze si dokonce s Kvjatem záležitost vyříkal - on byl evidentně rozzlobený, Kvjat se s nadhledem usmíval.
Horner ani nemůže jinak, než se svého pilota zastat, ale s přesvědčením tvrdí, že Kvjat opravdu neudělal nic špatného. "Bylo by dobré, aby si tu situaci Seb prohlédl, pak by mohl změnit svůj názor. Na vnitřní straně trati byla velká mezera, oba pilot Ferrari měli dost práce sami se sebou a Kvjat jenom využil situace."
Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene vyhodnotil situaci jako závodní incident: "Ukazovat na někoho prstem by bylo nesprávné. Kvjat v závodním režimu vjel do zatáčky vysokou rychlostí a Sebastian s Kimim udělali totéž. Samozřejmě pokud chcete ubránit svou pozici, můžete mírně uhnout, bohužel tam byl zrovna Kimi. Ale to je závod, nehrajeme Monoopoly," dodává Arrivabene.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.