Incident v první zatáčce mezi Sebastianem Vettelem a Daniilem Kvjatem bude asi hojně diskutovanou záležitostí, ostatně oba piloti se o této záležitosti bavili při čekání na slavnostní ceremoniál na stupních vítězů.
Vettel se zpočátku tvářil, že se k situaci nechce vracet, ale už při dojezdovém kole si postěžoval týmu do radiokomunikace, že Kvjat se nechoval zrovna ohleduplně (což se na závodní dráze ani nečeká). Omluvil se týmu a Räikkönenovi, ale zdůraznil, že vlastně nemohl nic dělat. "Obrovská omluva týmu, ale neudělal jsem to schválně. Omlouvám se Kimimu, ale co jsem měl dělat, když tam Kvjat přiletěl jako torpédo?"
Něco podobného zopakoval Vettel i v zákulisí stupňů vítězů. Nejdřív si německy popovídal s Rosbergem, kterému řekl, že si mohl během závodu klidně zdřímnout, a pak si začal vyměňovat názory s Kvjatem.
Kvjat: "Co se stalo na startu?"Vettel: "Ty se ptáš, co se stalo na startu? Kdybych neuhnul doleva, narazil jsi přímo do mě a srazili bychom se všichni tři."Kvjat: "No..."Vettel: "Co to mělo být? Přiletěl jsi tam jako torpédo!"Kvjat: "Ale to je závodění."Vettel: "Tak závodění? Kdybych si držel stejnou stopu, tak se srazíme."Kvjat: "Tak ji nedrž..."Vettel: "Vlevo bylo další auto!"Kvjat: "Jako kdybych mohl vidět tři auta naráz. Mám jen dvě oči."Vettel: "Srazíme, když pojedeš takhle."Kvjat: "Ale nesrazili jsme se."Vettel: "Ne, ty ne. Já vím, je to závodění, ale nesmíš na mě útočit jako cvok a ničit mi auto... Tentokrát jsi měl štěstí, odnesl to Kimi."Kvjat: "Jsem na pódiu, tak je to OK, ty jsi tam taky."
Při tradičním interview na stupních vítězů Vettel na zvídavou otázku odpověděl: "Je zřejmé, že bude těžké posoudit, jak ta situace vypadala z jeho pohledu, můj start nebyl nijak úžasný a Kimi probrzdil, jel zatáčku poněkud zeširoka, takže jsem musel blíž k jejímu vnitřku. Daniil se snažil udělat to samé a vletěl tam opravdu velkou rychlostí. Byl jsem tím překvapen a trochu jsem uhnul vlevo, jenže Kimi se vracel do středu dráhy a došlo ke kontaktu. Je to škoda, samozřejmě nechcete, aby vozy jedné stáje nějak kolidovaly. Naštěstí jsme mohli pokračovat."
Kvjat se k incidentu vyjádřil následovně: "Měl jsem opravdu dobrý start a uviděl mezeru na vnitřní straně, zamířil jsem tam a viděl jen jeden vůz. Byl to riskantní tah, v tom se Sebastianem souhlasím, ale podobný manévr vás může vynést na stupně vítězů, a když už tam jste, tak to asi bylo v pořádku. Budu riskovat i nadále, to ode mě musí lidé očekávat."
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.