Incident v první zatáčce mezi Sebastianem Vettelem a Daniilem Kvjatem bude asi hojně diskutovanou záležitostí, ostatně oba piloti se o této záležitosti bavili při čekání na slavnostní ceremoniál na stupních vítězů.
Vettel se zpočátku tvářil, že se k situaci nechce vracet, ale už při dojezdovém kole si postěžoval týmu do radiokomunikace, že Kvjat se nechoval zrovna ohleduplně (což se na závodní dráze ani nečeká). Omluvil se týmu a Räikkönenovi, ale zdůraznil, že vlastně nemohl nic dělat. "Obrovská omluva týmu, ale neudělal jsem to schválně. Omlouvám se Kimimu, ale co jsem měl dělat, když tam Kvjat přiletěl jako torpédo?"
Něco podobného zopakoval Vettel i v zákulisí stupňů vítězů. Nejdřív si německy popovídal s Rosbergem, kterému řekl, že si mohl během závodu klidně zdřímnout, a pak si začal vyměňovat názory s Kvjatem.
Kvjat: "Co se stalo na startu?"Vettel: "Ty se ptáš, co se stalo na startu? Kdybych neuhnul doleva, narazil jsi přímo do mě a srazili bychom se všichni tři."Kvjat: "No..."Vettel: "Co to mělo být? Přiletěl jsi tam jako torpédo!"Kvjat: "Ale to je závodění."Vettel: "Tak závodění? Kdybych si držel stejnou stopu, tak se srazíme."Kvjat: "Tak ji nedrž..."Vettel: "Vlevo bylo další auto!"Kvjat: "Jako kdybych mohl vidět tři auta naráz. Mám jen dvě oči."Vettel: "Srazíme, když pojedeš takhle."Kvjat: "Ale nesrazili jsme se."Vettel: "Ne, ty ne. Já vím, je to závodění, ale nesmíš na mě útočit jako cvok a ničit mi auto... Tentokrát jsi měl štěstí, odnesl to Kimi."Kvjat: "Jsem na pódiu, tak je to OK, ty jsi tam taky."
Při tradičním interview na stupních vítězů Vettel na zvídavou otázku odpověděl: "Je zřejmé, že bude těžké posoudit, jak ta situace vypadala z jeho pohledu, můj start nebyl nijak úžasný a Kimi probrzdil, jel zatáčku poněkud zeširoka, takže jsem musel blíž k jejímu vnitřku. Daniil se snažil udělat to samé a vletěl tam opravdu velkou rychlostí. Byl jsem tím překvapen a trochu jsem uhnul vlevo, jenže Kimi se vracel do středu dráhy a došlo ke kontaktu. Je to škoda, samozřejmě nechcete, aby vozy jedné stáje nějak kolidovaly. Naštěstí jsme mohli pokračovat."
Kvjat se k incidentu vyjádřil následovně: "Měl jsem opravdu dobrý start a uviděl mezeru na vnitřní straně, zamířil jsem tam a viděl jen jeden vůz. Byl to riskantní tah, v tom se Sebastianem souhlasím, ale podobný manévr vás může vynést na stupně vítězů, a když už tam jste, tak to asi bylo v pořádku. Budu riskovat i nadále, to ode mě musí lidé očekávat."
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.