Výrobci motorů už několik měsíců pracují na změně pravidel, která by pro koncové zákazníky znamenala menší náklady a snížení velkých rozdílů ve výkonnosti mezi jednotlivými agregáty.
Šéf týmu Red Bull se však domnívá, že přes veškerou snahu při přepracovávání pravidel nebude žádné výrazné změny dosaženo. "Jde o velice složitou záležitost, v podstatě se jedná o čtyři základní kritéria, která musí řídící orgán splnit, aby byla zajištěna stabilita," prohlásil Horner v dějišti Grand Prix Číny.
"Jedná se o následující položky - snížení nákladů na 12 milionů eur, dostupnost dodávek nebo jejich garance, přibližování co se týče výkonu a řešení patřičně hlučných motorů. Jak tak sedíme na poradách, nezdá se mi, že by některá z těchto podmínek byla splněna. Bohužel si myslím, že to tak bude i nadále, což je v těchto případech časté, takže nastane konec měsíce, ničeho se nedosáhne, nic se nezmění. Pravda, ještě jeden míting Strategické skupiny a Komise F1 proběhne koncem dubna, abychom probrali současný stav, ale obávám se, že k žádným změnám nedojde," nastínil nepříjemný scénář Horner.
"Není člověk ten, aby se zavděčil všem"Hornerovu skepsi nesdílí šéf Mercedesu Toto Wolff, který tvrdí, že se pořád pracuje na inovacích, které nakonec potěší všechny, přestože si je vědom faktu, že se všem nedá nejspíš vyhovět.
"Dostali jsme za úkol přijít s řešením, aby žádný tým nezůstal bez motoru. Myslím, že to výrobci pohonných jednotek uznali, takže se pokoušíme danou situaci zajistit. Aspekt snižování cen, důležitý pro většinu týmů, jsme se snažili pokrýt rámcovou smlouvou. Samozřejmě to je velmi obtížné, aby byli všichni spokojení. Christian Horner rozhodně nebude. Ale myslím, že do konce dubna musíme přijít s řešením. Musíme schválit předpisy a každý musí tvrdě usilovat i o jejich nejmenší částečku," burcuje Wolff.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.