Výrobci motorů už několik měsíců pracují na změně pravidel, která by pro koncové zákazníky znamenala menší náklady a snížení velkých rozdílů ve výkonnosti mezi jednotlivými agregáty.
Šéf týmu Red Bull se však domnívá, že přes veškerou snahu při přepracovávání pravidel nebude žádné výrazné změny dosaženo. "Jde o velice složitou záležitost, v podstatě se jedná o čtyři základní kritéria, která musí řídící orgán splnit, aby byla zajištěna stabilita," prohlásil Horner v dějišti Grand Prix Číny.
"Jedná se o následující položky - snížení nákladů na 12 milionů eur, dostupnost dodávek nebo jejich garance, přibližování co se týče výkonu a řešení patřičně hlučných motorů. Jak tak sedíme na poradách, nezdá se mi, že by některá z těchto podmínek byla splněna. Bohužel si myslím, že to tak bude i nadále, což je v těchto případech časté, takže nastane konec měsíce, ničeho se nedosáhne, nic se nezmění. Pravda, ještě jeden míting Strategické skupiny a Komise F1 proběhne koncem dubna, abychom probrali současný stav, ale obávám se, že k žádným změnám nedojde," nastínil nepříjemný scénář Horner.
"Není člověk ten, aby se zavděčil všem"Hornerovu skepsi nesdílí šéf Mercedesu Toto Wolff, který tvrdí, že se pořád pracuje na inovacích, které nakonec potěší všechny, přestože si je vědom faktu, že se všem nedá nejspíš vyhovět.
"Dostali jsme za úkol přijít s řešením, aby žádný tým nezůstal bez motoru. Myslím, že to výrobci pohonných jednotek uznali, takže se pokoušíme danou situaci zajistit. Aspekt snižování cen, důležitý pro většinu týmů, jsme se snažili pokrýt rámcovou smlouvou. Samozřejmě to je velmi obtížné, aby byli všichni spokojení. Christian Horner rozhodně nebude. Ale myslím, že do konce dubna musíme přijít s řešením. Musíme schválit předpisy a každý musí tvrdě usilovat i o jejich nejmenší částečku," burcuje Wolff.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.