Výrobci motorů už několik měsíců pracují na změně pravidel, která by pro koncové zákazníky znamenala menší náklady a snížení velkých rozdílů ve výkonnosti mezi jednotlivými agregáty.
Šéf týmu Red Bull se však domnívá, že přes veškerou snahu při přepracovávání pravidel nebude žádné výrazné změny dosaženo. "Jde o velice složitou záležitost, v podstatě se jedná o čtyři základní kritéria, která musí řídící orgán splnit, aby byla zajištěna stabilita," prohlásil Horner v dějišti Grand Prix Číny.
"Jedná se o následující položky - snížení nákladů na 12 milionů eur, dostupnost dodávek nebo jejich garance, přibližování co se týče výkonu a řešení patřičně hlučných motorů. Jak tak sedíme na poradách, nezdá se mi, že by některá z těchto podmínek byla splněna. Bohužel si myslím, že to tak bude i nadále, což je v těchto případech časté, takže nastane konec měsíce, ničeho se nedosáhne, nic se nezmění. Pravda, ještě jeden míting Strategické skupiny a Komise F1 proběhne koncem dubna, abychom probrali současný stav, ale obávám se, že k žádným změnám nedojde," nastínil nepříjemný scénář Horner.
"Není člověk ten, aby se zavděčil všem"Hornerovu skepsi nesdílí šéf Mercedesu Toto Wolff, který tvrdí, že se pořád pracuje na inovacích, které nakonec potěší všechny, přestože si je vědom faktu, že se všem nedá nejspíš vyhovět.
"Dostali jsme za úkol přijít s řešením, aby žádný tým nezůstal bez motoru. Myslím, že to výrobci pohonných jednotek uznali, takže se pokoušíme danou situaci zajistit. Aspekt snižování cen, důležitý pro většinu týmů, jsme se snažili pokrýt rámcovou smlouvou. Samozřejmě to je velmi obtížné, aby byli všichni spokojení. Christian Horner rozhodně nebude. Ale myslím, že do konce dubna musíme přijít s řešením. Musíme schválit předpisy a každý musí tvrdě usilovat i o jejich nejmenší částečku," burcuje Wolff.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.