Že otevřený dopis GPDA vzbudí pozornost se s ohledem na jeho obsah čekalo. Ovšem asi málokdo předpokládal, že vyvolá poměrně jasný nesouhlas u někdejších pilotů F1.
Otevřený dopis vydaný pod hlavičkou GPDA 23. března letošního roku, určený zainteresovaným stranám, ale i fanouškům (celé znění dopisu najdete zde), podpořili prakticky všichni aktivní piloti F1. Dle některých názorů se domnívají, že mají právo bojovat za zlepšení F1, kterou oni sami reprezentují. Ale objevily se i odlišné názory, které vedle samotného Ecclestonea, jehož se obsah bytostně týká, vyslovil například mistr světa 1997 Jacques Villeneuve.
Stefan Nils Edwin Johansson po neúspěšném intermezzu s týmem Shadow (1980) poté působil v F1 v letech 1983 - 1991 a vystřídal deset dalších značek. Nejúspěšnější roky prožil ve stájích Ferrari a McLaren. Také on zastává názor, že kriticky laděný dopis GPDA vůči zainteresovaným stranám byl "velmi špatný nápad.
"Byl jsem proto rád, jak se s ním Bernie vypořádal. V podstatě s piloty souhlasil, jenom opravil pravopis a gramatiku, což jenom podtrhuje respekt a reakce od lidí, kterým byl dopis adresován," uvedl devětapadesátiletý Švéd na svém blogu.
Současní piloti dopis obhajují s tím, že je ve skutečnosti dobře míněným činem, jak v těžké době motorsportu přispět k jeho ozdravení. "Jsme ochotni pomoci, stejně jako fanoušci tohoto odvětví. Zatím se nic neděje. My piloti nemáme v těchto záležitostech žádné volební právo," uvedl pro finská média Valtteri Bottas.
Johnasson však podporuje stanovisko Bernie Ecclestonea, který na přímou otázku, zda by piloti měli mít své zástupce v Komisi F1, striktně odpověděl: "Ne!"
"Dokud nebude hlas pilotů zastupovat někdo z absolutní špičky, domnivám se, že nikdo nebude věnovat pozornost tomu, co mají nějací dva kluci na srdci. Současný prezident GPDA už ani není aktivním pilotem. Soudě podle různých poznatků z jistých týmů a správních orgánů odvedl dobrou práci v restrukturalizaci GPDA, ale to je všechno," domnívá se Johansson. Nějak ale pozapomněl, že dopis podpořili například Sebastian Vettel, Lewis Hamilton a Jenson Button, což reprezentuje osm mistrovských titulů. Že by to pro Švéda, který ve svých 79 Grand Prix ani jednu nevyhrál, nebyl dostatečný kredit?
Naproti tomu jiný někdejší pilot Gerhard Berger se domnívá, že piloti by měli mít přinejmenším možnost vyslovit svůj názor. "Je to jejich právo, otevřít ústa. Jsou jediní, kteří usedají do vozů, ale rozhodnutí nakonec dělají Ecclestone a Todt. Jedním z největších současných problémů je, že každý má možnost se k dané problematice vyjádřit, ale rozhodnutí se nakonec rozplynou v pracovních skupinách. Vedení F1 musí mít dostatečné znalosti, zkušenosti a induici, aby přijímalo rychlá a správná rozhodnutí," požaduje Berger.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.