Že otevřený dopis GPDA vzbudí pozornost se s ohledem na jeho obsah čekalo. Ovšem asi málokdo předpokládal, že vyvolá poměrně jasný nesouhlas u někdejších pilotů F1.
Otevřený dopis vydaný pod hlavičkou GPDA 23. března letošního roku, určený zainteresovaným stranám, ale i fanouškům (celé znění dopisu najdete zde), podpořili prakticky všichni aktivní piloti F1. Dle některých názorů se domnívají, že mají právo bojovat za zlepšení F1, kterou oni sami reprezentují. Ale objevily se i odlišné názory, které vedle samotného Ecclestonea, jehož se obsah bytostně týká, vyslovil například mistr světa 1997 Jacques Villeneuve.
Stefan Nils Edwin Johansson po neúspěšném intermezzu s týmem Shadow (1980) poté působil v F1 v letech 1983 - 1991 a vystřídal deset dalších značek. Nejúspěšnější roky prožil ve stájích Ferrari a McLaren. Také on zastává názor, že kriticky laděný dopis GPDA vůči zainteresovaným stranám byl "velmi špatný nápad.
"Byl jsem proto rád, jak se s ním Bernie vypořádal. V podstatě s piloty souhlasil, jenom opravil pravopis a gramatiku, což jenom podtrhuje respekt a reakce od lidí, kterým byl dopis adresován," uvedl devětapadesátiletý Švéd na svém blogu.
Současní piloti dopis obhajují s tím, že je ve skutečnosti dobře míněným činem, jak v těžké době motorsportu přispět k jeho ozdravení. "Jsme ochotni pomoci, stejně jako fanoušci tohoto odvětví. Zatím se nic neděje. My piloti nemáme v těchto záležitostech žádné volební právo," uvedl pro finská média Valtteri Bottas.
Johnasson však podporuje stanovisko Bernie Ecclestonea, který na přímou otázku, zda by piloti měli mít své zástupce v Komisi F1, striktně odpověděl: "Ne!"
"Dokud nebude hlas pilotů zastupovat někdo z absolutní špičky, domnivám se, že nikdo nebude věnovat pozornost tomu, co mají nějací dva kluci na srdci. Současný prezident GPDA už ani není aktivním pilotem. Soudě podle různých poznatků z jistých týmů a správních orgánů odvedl dobrou práci v restrukturalizaci GPDA, ale to je všechno," domnívá se Johansson. Nějak ale pozapomněl, že dopis podpořili například Sebastian Vettel, Lewis Hamilton a Jenson Button, což reprezentuje osm mistrovských titulů. Že by to pro Švéda, který ve svých 79 Grand Prix ani jednu nevyhrál, nebyl dostatečný kredit?
Naproti tomu jiný někdejší pilot Gerhard Berger se domnívá, že piloti by měli mít přinejmenším možnost vyslovit svůj názor. "Je to jejich právo, otevřít ústa. Jsou jediní, kteří usedají do vozů, ale rozhodnutí nakonec dělají Ecclestone a Todt. Jedním z největších současných problémů je, že každý má možnost se k dané problematice vyjádřit, ale rozhodnutí se nakonec rozplynou v pracovních skupinách. Vedení F1 musí mít dostatečné znalosti, zkušenosti a induici, aby přijímalo rychlá a správná rozhodnutí," požaduje Berger.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.