Že otevřený dopis GPDA vzbudí pozornost se s ohledem na jeho obsah čekalo. Ovšem asi málokdo předpokládal, že vyvolá poměrně jasný nesouhlas u někdejších pilotů F1.
Otevřený dopis vydaný pod hlavičkou GPDA 23. března letošního roku, určený zainteresovaným stranám, ale i fanouškům (celé znění dopisu najdete zde), podpořili prakticky všichni aktivní piloti F1. Dle některých názorů se domnívají, že mají právo bojovat za zlepšení F1, kterou oni sami reprezentují. Ale objevily se i odlišné názory, které vedle samotného Ecclestonea, jehož se obsah bytostně týká, vyslovil například mistr světa 1997 Jacques Villeneuve.
Stefan Nils Edwin Johansson po neúspěšném intermezzu s týmem Shadow (1980) poté působil v F1 v letech 1983 - 1991 a vystřídal deset dalších značek. Nejúspěšnější roky prožil ve stájích Ferrari a McLaren. Také on zastává názor, že kriticky laděný dopis GPDA vůči zainteresovaným stranám byl "velmi špatný nápad.
"Byl jsem proto rád, jak se s ním Bernie vypořádal. V podstatě s piloty souhlasil, jenom opravil pravopis a gramatiku, což jenom podtrhuje respekt a reakce od lidí, kterým byl dopis adresován," uvedl devětapadesátiletý Švéd na svém blogu.
Současní piloti dopis obhajují s tím, že je ve skutečnosti dobře míněným činem, jak v těžké době motorsportu přispět k jeho ozdravení. "Jsme ochotni pomoci, stejně jako fanoušci tohoto odvětví. Zatím se nic neděje. My piloti nemáme v těchto záležitostech žádné volební právo," uvedl pro finská média Valtteri Bottas.
Johnasson však podporuje stanovisko Bernie Ecclestonea, který na přímou otázku, zda by piloti měli mít své zástupce v Komisi F1, striktně odpověděl: "Ne!"
"Dokud nebude hlas pilotů zastupovat někdo z absolutní špičky, domnivám se, že nikdo nebude věnovat pozornost tomu, co mají nějací dva kluci na srdci. Současný prezident GPDA už ani není aktivním pilotem. Soudě podle různých poznatků z jistých týmů a správních orgánů odvedl dobrou práci v restrukturalizaci GPDA, ale to je všechno," domnívá se Johansson. Nějak ale pozapomněl, že dopis podpořili například Sebastian Vettel, Lewis Hamilton a Jenson Button, což reprezentuje osm mistrovských titulů. Že by to pro Švéda, který ve svých 79 Grand Prix ani jednu nevyhrál, nebyl dostatečný kredit?
Naproti tomu jiný někdejší pilot Gerhard Berger se domnívá, že piloti by měli mít přinejmenším možnost vyslovit svůj názor. "Je to jejich právo, otevřít ústa. Jsou jediní, kteří usedají do vozů, ale rozhodnutí nakonec dělají Ecclestone a Todt. Jedním z největších současných problémů je, že každý má možnost se k dané problematice vyjádřit, ale rozhodnutí se nakonec rozplynou v pracovních skupinách. Vedení F1 musí mít dostatečné znalosti, zkušenosti a induici, aby přijímalo rychlá a správná rozhodnutí," požaduje Berger.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.