Solidní tempo v poslední části Grand Prix Bahrajnu vzbudilo v týmu Red Bull optimistické přesvědčení, že mohou zahájit úspěšnou ofenzívu proti Mercedesu a Ferrari. A možná zaútočit ještě v tomto roce na vítězství.
Přestože byl Daniel Ricciardo v závodě na okruhu Sakhir částečně handicapován poškozeným předním spoilerem, což byl důsledek postartovní kolize v první zatáčce, analýza Australanova výkonu v době, kdy měl k dispozci volnou trať, opravňuje Red Bull k mírnému optimismu. Ricciardo se svými časy prakticky dotáhl na pozdějšího vítěze závodu Nico Rosberga.
S výhledem na další úpravy šasi a vývoj motoru TAG Heuer v době kolem Grand Prix Kanady vyslovil Christian Horner optimistcké vize: "Zejména druhá polovina závodu v Bahrajnu byla slušná, velice slušná. Zvlášť když jsme se dostali do volného prostoru a s přihlédnutím na poslední Ricciardův stint, kdy ho na trati nikdo nezdržoval. Něco jsme ztratili v úvodu, ale to naši strategii ohrozilo jen nepatrně. Myslím, že šasi je dobré a motor vykazuje jistý pokrok."
Šéf týmu si je ale vědom specifika následujcích dvou závodů: "Teď nás čeká velký »test« v podobě následujících dvou závodů, protože v Číně a Rusku jsou dvě nejdelší roviny v kalendáři Grand Prix, které vyžadují specifický výkon. Takže v těchto dvou podnicích chceme minimalizovat škody, a pak doufat, že budeme mít k dispozici větší výkon," rozhovořil se Horner.
Třetí nejlepší auto Horner je na základě výsledků z Austrálie a Bahrajnu přesvědčen, že Red Bull má v současnosti k dispozici třetí nejlepší monopost, zároveň se domnívá, že co do rychlosti nejsou Mercedes a Ferrari tak docela mimo dosah."Stále se ze všech sil snažíme vydupat trochu vyšší rychlost a připojit se k týmům před námi, ale zatím to je o dvou rozdílných divizích. Proto doufáme, že kolem sedmého osmého závodu dostaneme pohonnou jednotku, která nám umožní se dostat na jejich dosah. Dalo by se říci, že se pokusíme uzavřít onu první skupinu. Také pochopitelně naplno pracujeme na šasi, ale ani ve Viry-Châtillon nezahálejí," dodává Horner.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.