Solidní tempo v poslední části Grand Prix Bahrajnu vzbudilo v týmu Red Bull optimistické přesvědčení, že mohou zahájit úspěšnou ofenzívu proti Mercedesu a Ferrari. A možná zaútočit ještě v tomto roce na vítězství.
Přestože byl Daniel Ricciardo v závodě na okruhu Sakhir částečně handicapován poškozeným předním spoilerem, což byl důsledek postartovní kolize v první zatáčce, analýza Australanova výkonu v době, kdy měl k dispozci volnou trať, opravňuje Red Bull k mírnému optimismu. Ricciardo se svými časy prakticky dotáhl na pozdějšího vítěze závodu Nico Rosberga.
S výhledem na další úpravy šasi a vývoj motoru TAG Heuer v době kolem Grand Prix Kanady vyslovil Christian Horner optimistcké vize: "Zejména druhá polovina závodu v Bahrajnu byla slušná, velice slušná. Zvlášť když jsme se dostali do volného prostoru a s přihlédnutím na poslední Ricciardův stint, kdy ho na trati nikdo nezdržoval. Něco jsme ztratili v úvodu, ale to naši strategii ohrozilo jen nepatrně. Myslím, že šasi je dobré a motor vykazuje jistý pokrok."
Šéf týmu si je ale vědom specifika následujcích dvou závodů: "Teď nás čeká velký »test« v podobě následujících dvou závodů, protože v Číně a Rusku jsou dvě nejdelší roviny v kalendáři Grand Prix, které vyžadují specifický výkon. Takže v těchto dvou podnicích chceme minimalizovat škody, a pak doufat, že budeme mít k dispozici větší výkon," rozhovořil se Horner.
Třetí nejlepší auto Horner je na základě výsledků z Austrálie a Bahrajnu přesvědčen, že Red Bull má v současnosti k dispozici třetí nejlepší monopost, zároveň se domnívá, že co do rychlosti nejsou Mercedes a Ferrari tak docela mimo dosah."Stále se ze všech sil snažíme vydupat trochu vyšší rychlost a připojit se k týmům před námi, ale zatím to je o dvou rozdílných divizích. Proto doufáme, že kolem sedmého osmého závodu dostaneme pohonnou jednotku, která nám umožní se dostat na jejich dosah. Dalo by se říci, že se pokusíme uzavřít onu první skupinu. Také pochopitelně naplno pracujeme na šasi, ale ani ve Viry-Châtillon nezahálejí," dodává Horner.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.