Syn závodní legendy a mistr světa 1997 Jacques Villeneuve byl vždy znám nekompromisním přístupem nejen na trati, ale i mimo ni. Své názory nikdy netajil a neváhal je patřičně prezentovat. To učinil i nyní.
Petačtyřicetiletý Kanaďan reaguje na otevřený dopis zaslaný GPDA a podepsaný předsedou Asociace pilotů Alexem Wurzem, k němuž se jaho jeho zástupci přidali Jenson Button a Sebastian Vettel. Podle Villeneuva na něco takového nemají nárok, neměli by vůbec zasahovat do tvorby pravidel, protože to zkrátka není jejich práce.
Jacques se domnívá, že by se měli věnovat závodění a soustředit se na svou práci, neboť debata kolem předpisů je záležitostí šéfu Formule 1. "Způsob, jakým si stěžovali, je pro F1 něco hrozného. Vůbec to není jejich problém. Měli prostě držet hubu. Není není jejich věcí, jak dobře nebo špatně show v televizi vyznívá. Měli by se zajímat o svou činnost," opřel se do pilotu Villeneuve.
"Když si vezmete školní třídu, kolik vašich spolužáků je schopno udělat odpovědné rozhodnutí? Moc ne. A vezměte si skupinu dvacet pilotů. Z nich vyberete možna dva, ostatní by měli být zticha. Proč by tedy měli představovat nějakou moc?" pokračuje Villeneuve.
Exmistr světa je toho názoru, že by F1 měla zastavit zbytečnou snahu o zlepšení show a prostě si přiznat, že ne všechny druhy sportů mohou být stále plné napětí. "Měla by se přestat měnit pravidla. Tečka. Ve všech špičkových sportech, jako tenis nebo fotbal, se pravidla v základu během sta let nezměnila. I když je to občas nudné, lidé to respektují."
Villeneuve vítá návrat k formátu kvalifikace z roku 2015, hodnotí to jako správný krok, teď ještě vyhlíží, jak budou posouzeny alternativy pro rok 2017. Domnívá se, že je důležité dále situaci nekomplikovat, protože úroveň zábavy už nelze překonat. "Jedno kvalifikační kolo by bylo skvělé. Potřebujeme něco ze staré školy, něco normálního. Jednou bude kvalifikace strhující, jindy nudná, tak to prostě chodí."
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.