Syn závodní legendy a mistr světa 1997 Jacques Villeneuve byl vždy znám nekompromisním přístupem nejen na trati, ale i mimo ni. Své názory nikdy netajil a neváhal je patřičně prezentovat. To učinil i nyní.
Petačtyřicetiletý Kanaďan reaguje na otevřený dopis zaslaný GPDA a podepsaný předsedou Asociace pilotů Alexem Wurzem, k němuž se jaho jeho zástupci přidali Jenson Button a Sebastian Vettel. Podle Villeneuva na něco takového nemají nárok, neměli by vůbec zasahovat do tvorby pravidel, protože to zkrátka není jejich práce.
Jacques se domnívá, že by se měli věnovat závodění a soustředit se na svou práci, neboť debata kolem předpisů je záležitostí šéfu Formule 1. "Způsob, jakým si stěžovali, je pro F1 něco hrozného. Vůbec to není jejich problém. Měli prostě držet hubu. Není není jejich věcí, jak dobře nebo špatně show v televizi vyznívá. Měli by se zajímat o svou činnost," opřel se do pilotu Villeneuve.
"Když si vezmete školní třídu, kolik vašich spolužáků je schopno udělat odpovědné rozhodnutí? Moc ne. A vezměte si skupinu dvacet pilotů. Z nich vyberete možna dva, ostatní by měli být zticha. Proč by tedy měli představovat nějakou moc?" pokračuje Villeneuve.
Exmistr světa je toho názoru, že by F1 měla zastavit zbytečnou snahu o zlepšení show a prostě si přiznat, že ne všechny druhy sportů mohou být stále plné napětí. "Měla by se přestat měnit pravidla. Tečka. Ve všech špičkových sportech, jako tenis nebo fotbal, se pravidla v základu během sta let nezměnila. I když je to občas nudné, lidé to respektují."
Villeneuve vítá návrat k formátu kvalifikace z roku 2015, hodnotí to jako správný krok, teď ještě vyhlíží, jak budou posouzeny alternativy pro rok 2017. Domnívá se, že je důležité dále situaci nekomplikovat, protože úroveň zábavy už nelze překonat. "Jedno kvalifikační kolo by bylo skvělé. Potřebujeme něco ze staré školy, něco normálního. Jednou bude kvalifikace strhující, jindy nudná, tak to prostě chodí."
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.