Přestože se všechny týmy vyslovily jednoznačně pro návrat k formátu kvalifikace z loňského roku, Bernie Ecclestone se domnívá, že nově navržené varianty byly smysluplné a F1 by se jich neměla vzdávat.
Pětaosmdesátiletý patriarcha F1 se domnívá, že lidé až příliš rychle zapomněli na hlavní důvod, proč se před sezónou kvalifikační formát měnil. Bez ohledu na skutečnost, že fanoušci vyřazovací systém nepřijali, se Ecclestone domnívá, že hlavním záměrem byla právě snaha uspokojit jejich volání po zrušení předvídatelnosti. Ovšem neuspěl ani se sčítací metodou.
Přestože týmy jednomyslně podpořily návrat k podobě kvalifikačních jízd z roku 2015, Ecclestone je stále přesvědčen, že jedním z prvotních, ne-li vůbec nejdůležitějších věcí by měla být snaha kvalifikační proces vylepšit.
"Zdá se, že lidé zapomněli na naši snahu promíchat startovní rošt. Protože chybělo nějaké vzrušení, pokusili jsme se o to. Podívejte na Hamiltona, v letošní sezóně nám pomohl tím, že se mu nepovedly starty a musel se probíjet startovním polem. Ferrari využilo jeho zaváhání, takže tu byla nová okolnost," tvrdí Ecclestone.
Jeho snaha uměle hýbat pozicemi na startu nemá příliš velkou odezvu, spousta lidí, ale i piloti sami tvrdí, že nejpřirozenější způsob je ten, aby na pole-position stanul opravdu nejrychlejší pilot a ne někdo, kdo se na něj dostane různými oklikami, sčítáním časů nebo dokonce převrácením celého roštu. Ecclestone však věří ve svou myšlenku: "Pokud nepřesvědčíme všechny o nutnosti nového formátu kvalifikace, pak se v otázce větší nepředvídatelnosti závodů nedopracujeme k žádné odpovědi. Tak to prostě je."
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.