Přestože se všechny týmy vyslovily jednoznačně pro návrat k formátu kvalifikace z loňského roku, Bernie Ecclestone se domnívá, že nově navržené varianty byly smysluplné a F1 by se jich neměla vzdávat.
Pětaosmdesátiletý patriarcha F1 se domnívá, že lidé až příliš rychle zapomněli na hlavní důvod, proč se před sezónou kvalifikační formát měnil. Bez ohledu na skutečnost, že fanoušci vyřazovací systém nepřijali, se Ecclestone domnívá, že hlavním záměrem byla právě snaha uspokojit jejich volání po zrušení předvídatelnosti. Ovšem neuspěl ani se sčítací metodou.
Přestože týmy jednomyslně podpořily návrat k podobě kvalifikačních jízd z roku 2015, Ecclestone je stále přesvědčen, že jedním z prvotních, ne-li vůbec nejdůležitějších věcí by měla být snaha kvalifikační proces vylepšit.
"Zdá se, že lidé zapomněli na naši snahu promíchat startovní rošt. Protože chybělo nějaké vzrušení, pokusili jsme se o to. Podívejte na Hamiltona, v letošní sezóně nám pomohl tím, že se mu nepovedly starty a musel se probíjet startovním polem. Ferrari využilo jeho zaváhání, takže tu byla nová okolnost," tvrdí Ecclestone.
Jeho snaha uměle hýbat pozicemi na startu nemá příliš velkou odezvu, spousta lidí, ale i piloti sami tvrdí, že nejpřirozenější způsob je ten, aby na pole-position stanul opravdu nejrychlejší pilot a ne někdo, kdo se na něj dostane různými oklikami, sčítáním časů nebo dokonce převrácením celého roštu. Ecclestone však věří ve svou myšlenku: "Pokud nepřesvědčíme všechny o nutnosti nového formátu kvalifikace, pak se v otázce větší nepředvídatelnosti závodů nedopracujeme k žádné odpovědi. Tak to prostě je."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.