Přestože se všechny týmy vyslovily jednoznačně pro návrat k formátu kvalifikace z loňského roku, Bernie Ecclestone se domnívá, že nově navržené varianty byly smysluplné a F1 by se jich neměla vzdávat.
Pětaosmdesátiletý patriarcha F1 se domnívá, že lidé až příliš rychle zapomněli na hlavní důvod, proč se před sezónou kvalifikační formát měnil. Bez ohledu na skutečnost, že fanoušci vyřazovací systém nepřijali, se Ecclestone domnívá, že hlavním záměrem byla právě snaha uspokojit jejich volání po zrušení předvídatelnosti. Ovšem neuspěl ani se sčítací metodou.
Přestože týmy jednomyslně podpořily návrat k podobě kvalifikačních jízd z roku 2015, Ecclestone je stále přesvědčen, že jedním z prvotních, ne-li vůbec nejdůležitějších věcí by měla být snaha kvalifikační proces vylepšit.
"Zdá se, že lidé zapomněli na naši snahu promíchat startovní rošt. Protože chybělo nějaké vzrušení, pokusili jsme se o to. Podívejte na Hamiltona, v letošní sezóně nám pomohl tím, že se mu nepovedly starty a musel se probíjet startovním polem. Ferrari využilo jeho zaváhání, takže tu byla nová okolnost," tvrdí Ecclestone.
Jeho snaha uměle hýbat pozicemi na startu nemá příliš velkou odezvu, spousta lidí, ale i piloti sami tvrdí, že nejpřirozenější způsob je ten, aby na pole-position stanul opravdu nejrychlejší pilot a ne někdo, kdo se na něj dostane různými oklikami, sčítáním časů nebo dokonce převrácením celého roštu. Ecclestone však věří ve svou myšlenku: "Pokud nepřesvědčíme všechny o nutnosti nového formátu kvalifikace, pak se v otázce větší nepředvídatelnosti závodů nedopracujeme k žádné odpovědi. Tak to prostě je."
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.
Bezpečnost hraje v motorsportu klíčovou roli, přičemž FIA neustále hledá způsoby, jak zlepšit všechny její aspekty – od ochrany samotných závodníků přes bezpečí traťových maršálů až po maximální zabezpečení diváků.