Očekávané jednání ohledně dalšího formátu kvalifkace dospělo ke konci, týmy se jednomyslně dohodly, že se chtějí vrátit k systému, který fungoval v loňské sezóně. Velkou roli v tom hrály i názory fanoušků.
Nebývalá jednota panovala v rozhodnutí týmů - všech 11 účastníků letošního šampionátu se podepsalo pod dopis zaslaný FIA, Bernie Ecclestoneovi a CVC, ve kterém dávají jasně najevo požadavek návratu k formátu kvalifikace v té podobě, v jaké fungovala v roce 2015.
Nyní je na pořadu dne jednání o formátu kvalifikace pro Grand Prix Číny. Mělo se za to, že týmy vyhodnotí navržený systém sčítání dvou nejlepších časů a vyjádří se k němu, ale ty se nakonec od této varianty zcela odklonily. Nezanedbatelnou roli hrál i fakt, že tomuto řešení nejsou příliš nakloněni ani fanoušci F1. Celá řada průzkumů totiž prokázala, že podstatná část příznivců Formule 1 rovněž preferuje návrat ke kvalifikačním jízdám z roku 2015.
Týmy nejsou proti experimentůmTím, že týmy jednomyslně odmítly případný "sčítací" formát a požadují návrat k verzi z roku 2015, nastává okamžik pravdy. Bernie Ecclestone a Jean Todt doposud odmítali takovou možnost a nedali týmům možnost tento záměr prosadit. V situaci, kdy všechny týmy odmítají poslední inovace, se dvojice přesvědčila, že prosazování novinek je marné - je nyní otázkou, zda se udrží eliminační systém kvalifikace. Dá se proto očekávat, že okolnosti přerostou v boj o politickou moc mezi Ecclestonem a Todtem na jedné straně a týmy na druhé.
Přestože týmy žádají o návrat k formátu kvalifikace z roku 2015, nebrání se v budoucnu možnosti lepšího pojetí kvalifikace. V dopise se uvádí, že jsou otevřeny experimentálním myšlenkám včetně radikálních konceptů, ale mělo by se tak stát až pozdější době, třeba v případě, kdy už by byl šampionát rozhodnutý. Podle názoru týmů by to umožnilo řádné vyhodnocení nových nápadů před jejich zavedením v roce 2017.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.