Očekávané jednání ohledně dalšího formátu kvalifkace dospělo ke konci, týmy se jednomyslně dohodly, že se chtějí vrátit k systému, který fungoval v loňské sezóně. Velkou roli v tom hrály i názory fanoušků.
Nebývalá jednota panovala v rozhodnutí týmů - všech 11 účastníků letošního šampionátu se podepsalo pod dopis zaslaný FIA, Bernie Ecclestoneovi a CVC, ve kterém dávají jasně najevo požadavek návratu k formátu kvalifikace v té podobě, v jaké fungovala v roce 2015.
Nyní je na pořadu dne jednání o formátu kvalifikace pro Grand Prix Číny. Mělo se za to, že týmy vyhodnotí navržený systém sčítání dvou nejlepších časů a vyjádří se k němu, ale ty se nakonec od této varianty zcela odklonily. Nezanedbatelnou roli hrál i fakt, že tomuto řešení nejsou příliš nakloněni ani fanoušci F1. Celá řada průzkumů totiž prokázala, že podstatná část příznivců Formule 1 rovněž preferuje návrat ke kvalifikačním jízdám z roku 2015.
Týmy nejsou proti experimentůmTím, že týmy jednomyslně odmítly případný "sčítací" formát a požadují návrat k verzi z roku 2015, nastává okamžik pravdy. Bernie Ecclestone a Jean Todt doposud odmítali takovou možnost a nedali týmům možnost tento záměr prosadit. V situaci, kdy všechny týmy odmítají poslední inovace, se dvojice přesvědčila, že prosazování novinek je marné - je nyní otázkou, zda se udrží eliminační systém kvalifikace. Dá se proto očekávat, že okolnosti přerostou v boj o politickou moc mezi Ecclestonem a Todtem na jedné straně a týmy na druhé.
Přestože týmy žádají o návrat k formátu kvalifikace z roku 2015, nebrání se v budoucnu možnosti lepšího pojetí kvalifikace. V dopise se uvádí, že jsou otevřeny experimentálním myšlenkám včetně radikálních konceptů, ale mělo by se tak stát až pozdější době, třeba v případě, kdy už by byl šampionát rozhodnutý. Podle názoru týmů by to umožnilo řádné vyhodnocení nových nápadů před jejich zavedením v roce 2017.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.