Plánovaná změny pravidel, které by od příštího roku měly zrychlit monoposty F1 až o pět vteřin, by mohly zcela eliminovat závodní prvky, nebo je alespoň značně ztížit. Tuto obavu vyslovily největší hvězdy F1.
Trojnásobný mistr světa Lewis Hamilton se domnívá, že nárůst úrovně přítlaku bude důvodem, proč bude prakticky nemožné se udržet v závětří vozu natolik blízko, aby mohl být realizován předjížděcí manévr. Podle něj takový stav nijak nezlepší celkový dojem z F1 a nijak to nepřispěje k větší atraktivitě.
"Myslím, že potřebujeme větší mechanický grip a menší aerodynamický »stín« za vozem, abychom se dostali dostatečně blízko a mohli předjíždět. Pokud nám aerodynamika dovolí být zajíždět o pět vteřin na kolo lepší časy, nic se nezmění, jenom pojedeme rychleji," domnívá se Hamilton.
Mechanický přítlak
Jiného názoru je závodní ředitel FIA Charlie Whiting, podle něj jsou takové obavy zcela neopodstatněné. Zvýšení rychlosti totiž poplyne z mechanického přítlaku v součinnosti s většími pneumatikami.
"Měli jsme s techickými řediteli každého týmu bezpočet sezení, proto jsme disponovali celou řadou návrhů od obrovského až k minimálnímu přítlaku. Ale vše je založeno na předpokladu, že výrazně navýšíme mechanickou přilnavost. Takže jsme celkem nevyhnutelně skončili někde uprostřed. Je nesprávné tvrdit, že předpokládané časy na jedno kolo jsou pouze důsledkem mechanického přítlaku, protože tak by to nemělo být," vysvětluje Whiting.
"Celá myšlenka je taková, že polovina zrychlení bude důsledkem zvýšení mechanického přítlaku a druhá z aerodynamického přítlaku. Po celou dobu jsme brali na zřetel, že jedním ze základních principů zůstává, aby vůz stíhající soupeře neměl v jeho závětří ztíženou roli. To jsme udělali a myslím, že nejlepší cestou je vzít v úvahu názor každého zúčastněného," pokračuje Whiting.
Předjížděcí manévry
Podle prezidenta FIA Jeana Todta proběhly v rámci Grand Prix v Bahrajnu klíčové úvahy ohledně balíčku pravidel pro rok 2017, které mají vést k tomu, aby se předjíždění neztěžovalo.
"Náš mandát žádá, abychom ukázali Formuli 1 jako vrchol motoristického sportu, udělat monoposty rychlejší, efektivní a usnadnit předjíždění, současně ale všeho dosáhnout při slušném rozpočtu. To je náš cíl," prohlásil Todt.
Pirelli očekává podklady pro další práci
Jedním z nejdůležitějších položek pravidel roku 2017 bude přístup dodavatele Pirelli, aby poskytl odpovídající pneumatiky umožňující dosahovat vozům lepších výkonů. Whiting při této příležitosti zdůraznil, že během několika příštích dnů FIA bude připravena poskytnout Pirelli náležitou instruktáž s vysvětlením, jaká typová charakteristika pneumatik bude pro rok 2017 nutná.
"S Pirelli jsme o tom delší dobu diskutovali. Na začátku února jsme se se zástupci Pirelli sešli v Miláně a byli jsme požádáni, abychom je seznámili s našimi cíli, kterých by měli v průběhu svého nového kontraktu dosáhnout. Jsme připraveni předat Pirelli soubor požadavků, které by měli v rámci smluvního období dosáhnout. Jde o trvale probíhající proces," dodává Whiting.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.