Plánovaná změny pravidel, které by od příštího roku měly zrychlit monoposty F1 až o pět vteřin, by mohly zcela eliminovat závodní prvky, nebo je alespoň značně ztížit. Tuto obavu vyslovily největší hvězdy F1.
Trojnásobný mistr světa Lewis Hamilton se domnívá, že nárůst úrovně přítlaku bude důvodem, proč bude prakticky nemožné se udržet v závětří vozu natolik blízko, aby mohl být realizován předjížděcí manévr. Podle něj takový stav nijak nezlepší celkový dojem z F1 a nijak to nepřispěje k větší atraktivitě.
"Myslím, že potřebujeme větší mechanický grip a menší aerodynamický »stín« za vozem, abychom se dostali dostatečně blízko a mohli předjíždět. Pokud nám aerodynamika dovolí být zajíždět o pět vteřin na kolo lepší časy, nic se nezmění, jenom pojedeme rychleji," domnívá se Hamilton.
Mechanický přítlak
Jiného názoru je závodní ředitel FIA Charlie Whiting, podle něj jsou takové obavy zcela neopodstatněné. Zvýšení rychlosti totiž poplyne z mechanického přítlaku v součinnosti s většími pneumatikami.
"Měli jsme s techickými řediteli každého týmu bezpočet sezení, proto jsme disponovali celou řadou návrhů od obrovského až k minimálnímu přítlaku. Ale vše je založeno na předpokladu, že výrazně navýšíme mechanickou přilnavost. Takže jsme celkem nevyhnutelně skončili někde uprostřed. Je nesprávné tvrdit, že předpokládané časy na jedno kolo jsou pouze důsledkem mechanického přítlaku, protože tak by to nemělo být," vysvětluje Whiting.
"Celá myšlenka je taková, že polovina zrychlení bude důsledkem zvýšení mechanického přítlaku a druhá z aerodynamického přítlaku. Po celou dobu jsme brali na zřetel, že jedním ze základních principů zůstává, aby vůz stíhající soupeře neměl v jeho závětří ztíženou roli. To jsme udělali a myslím, že nejlepší cestou je vzít v úvahu názor každého zúčastněného," pokračuje Whiting.
Předjížděcí manévry
Podle prezidenta FIA Jeana Todta proběhly v rámci Grand Prix v Bahrajnu klíčové úvahy ohledně balíčku pravidel pro rok 2017, které mají vést k tomu, aby se předjíždění neztěžovalo.
"Náš mandát žádá, abychom ukázali Formuli 1 jako vrchol motoristického sportu, udělat monoposty rychlejší, efektivní a usnadnit předjíždění, současně ale všeho dosáhnout při slušném rozpočtu. To je náš cíl," prohlásil Todt.
Pirelli očekává podklady pro další práci
Jedním z nejdůležitějších položek pravidel roku 2017 bude přístup dodavatele Pirelli, aby poskytl odpovídající pneumatiky umožňující dosahovat vozům lepších výkonů. Whiting při této příležitosti zdůraznil, že během několika příštích dnů FIA bude připravena poskytnout Pirelli náležitou instruktáž s vysvětlením, jaká typová charakteristika pneumatik bude pro rok 2017 nutná.
"S Pirelli jsme o tom delší dobu diskutovali. Na začátku února jsme se se zástupci Pirelli sešli v Miláně a byli jsme požádáni, abychom je seznámili s našimi cíli, kterých by měli v průběhu svého nového kontraktu dosáhnout. Jsme připraveni předat Pirelli soubor požadavků, které by měli v rámci smluvního období dosáhnout. Jde o trvale probíhající proces," dodává Whiting.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.