Piloti F1 vyzvali k přepracování sportovně "zastaralého" a "strukturálně nemocného" procesu vytváření pravidel a chtějí zabránit frustraci týkající se směru, jakým závody Grand Prix putují. Učinili tak formou otevřeného dopisu.
Ten je důsledkem celé řady připomínek předních pilotů, včetně Sebastiana Vettela, Fernanda Alonsa a Lewise Hamiltona. Byl zveřejněn 23. března 2016 a je v něm naznačeno, že se F1 ubírá špatnou cestou, z čehož jsou všichni piloti nešťastní. Dopis byl adresován zúčastněným stranám, fanouškům a přiznivcům.
Hlavní představitelé GPDA - předseda Alex Wurz a ředitelé Jenson Button a Sebastian Vettel prohlásili, že nastal čas k přijetí nových opatření a nové struktury řízení. Piloti se proto domnívají, že zainteresované strany by se měly mnohem více zaměřit na promyšlený postup, jak udržet F1 na vrcholu motoristického sportu. Jako jeden z posledních prohřešků považuje Asociace pilotů neustálé změny v plánech na zavedení vyřazovací podoby kvalifikace.
Grand Prix Drivers Association (Asociace pilotů F1, GPDA) v posledních letech nastoupila pod vedením Alexandra Wurze mnohem aktivnější kurs při prosazování pozitivních změn ve prospěch motorsportu. Wurz se v roce 2015 podílel na velkém průzkumu fanoušků F1 a intenzivně pracoval na propojení s FIA ohledně otázek bezpečnosti a dalších pravidel.
Úplné znění otevřeného dopisu GPDAVážené zúčastněné strany Formule 1, příznivci a fanoušci.
Jako piloti Grand Prix bychom chtěli ze své pozice prohlásit následující: My, piloti, milujeme náš sport. Od dětství jsme snili o závodění v nejrychlejších vozech nejlepších týmů na nejlepších okruzích proti nejlepším pilotům světa. Snažíme se mezi sebou bojovat a téměř bezvýhradně milujeme F1, která z nás s největší pravděpodobností učinila jedince s nejčistším zájmem o F1, společně s našimi fanoušky.
Formule 1 se v současné době potýká se složitým globálním ekonomickým prostředím, rychlými změnami v chování fanoušků a zásadním posunem v televizním a mediálním prostředí. Z toho důvodu je nutné učinit ze strany vedoucích představitelů dobře promyšlené úpravy.
Cítíme, že některé změny pravidel - jak po stránce sportovní, tak technické, včetně určitých obchodních oblastí - jsou nebezpečné, neřeší většinu problémů našeho sportu a v některých případech přímo ohrožují jeho budoucí oblibu. Víme, že mezi lídry tohoto sportu - ať už to jsou majitelé, zástupci řídících orgánů, týmů a dalších zainteresovaných stran - by měl každý jedinec jednat s těmi nejlepšími úmysly.
Proto jsme jako piloti došli k závěru, že rozhodovací procesy v našem sportu jsou zastaralé a špatně strukturované, což zabraňuje dosažení pokroku. Ve skutečnosti spíš vedou k opačnému extrému, který může skončit ve slepé uličce. Mělo by být naším cílem zabránit tomuto negativnímu jevu s ohledem na příští generace fanoušků stejně jako kompomis pro další globální růst.
Chtěli bychom požádat vyzvat majitele týmů a všechny zúčastněné strany F1, aby zvážili restrukturalizaci svého vlastního jednání. Budoucí směr a rozhodnutí v F1, ať půjde o krátkodobé, dlouhodobé, sportovní, technické nebo obchodně orientované záležitosti, musí být založeno na jasném hlavním plánu. Takový plán může odrážet hlavní zásady a základní hodnoty Formule 1 jako takové.
Musíme zajistit, aby F1 zůstala sportem, prostředím vyrovnaných soubojů nejrychlejších pilotů v mimořádných strojích na nejlepších závodních tratích. Formule 1 si zachová svou tvář jen s nejlepšími týmy a okruhy, s partnery a dodavateli způsobilými se účastnit elitního šampionátu.
Formule 1 se nepochybně etabluje jako vrchol motoristického sportu a jako jedna z nejsledovanějších a nejpopulárnějších kategorií na celém světě. My, piloti, chceme společně nabídnout pomoc a podporu F1, aby nyní i v budoucnu byla stále přitažlivá a zajímavá po mnoho dalších let a pro mnoho dalších generací.
Je důležité uvést, že tento otevřený dopis je publikován v nejlepším zájmu nás všech a neměl by být považován za sobecký či za formu jednostranného útoku. Děkujeme za vaši pozornost a možnost převést naše myšlenky do psané formy.
S úctou a jménem Grand Prix Drivers Association - Jenson Button, Sebastian Vettel a Alex Wurz.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.