Ačkoliv se týmu Haas nepovedlo třeba to, co Walteru Wolfovi a jeho družině v Argentině 1977, mohla být americká stáj spokojená. Po dlouhých dohadech a testovacích problémech zajel Grosjean velice solidní výsledek, který ale není ze všech stran stejně ceněn.
Navzdory oslavovanému výsledku Haasu v Austrálii se technický ředitel Williamsu Pat Symonds domnívá, že v případě postupu, jaký Haas zvolil, míří F1 špatným směrem. Podle jeho názoru lze pochybovat, zda je správné, že týmy míří ke statutu "zákaznických vozů".
"Myslím, že konstruktérská pozice je částečně narušená, v některých případech už bych řekl, že hodně. To, co provedl Haas, je pro něj dobré, ale nejsem si jist, jestli je to ta správná cesta, kterou má F1 kráčet. Sice je to zcela legální, ale opravdu tohle v F1 potřebujeme? Tím si nejsem tak jistý," tvrdí Symonds.
Je známé úzké propojení s Ferrari po technické stránce, což představuje od italské automobilky nákup povolených komponentů. Symonds se v kritickém scénáři domnívá, že tento přístup může v jistých důsledcích vést k zániku týmů s vlastní konstrukcí.
"Myslím, že když jsme vytvořili seznam dílů, které je možno odkoupit, původních dílů, bylo to zcela pragmatické. Umožní vám to prodat několik praktických položek jako převodovku, která má vysokou hodnotu, ale malý vliv na výkon. To ale znamená oslabení vlivu a mohlo by jít ještě dále. Raději bych byl svědkem toho, že v F1 mají větší vliv konstruktéři," domnívá se Symonds.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.