Od premiéry při čtvrtečních testech, kdy s nainstalovanou ochranou kokpitu monopostu F1 vyrazil Räikkönen, se kolem tohoto řešení rozpoutala obvyklá směsice názorů. Jedni jsou pro, další proti, někteří si vůbec neumí F1 v této podobě představit.
Jedním ze zastánců Halo konceptu je i čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel. Jemu estetika nevadí a upřednostňuje skutečnost, že může zachránit zdraví nebo i životy pilotů F1. Vettel si vyzkoušel zařízení během dnešních testovacích jízdu.
Jestliže Hamilton označil vozy s Halo konceptem za "nejhůře vypadající záležitost v F1" a Hülkenberg volil stručný výraz "hrozné", Vettel řeší spíš otázku, jak by byl Halo koncept zásadní při haváriích, které potkaly Justina Wilsona nebo Henry Surteese. Oba zahynuli poté, co byli zasaženi do hlavy letícími předměty. V případě syna mistra světa F1 1964 Johna Surteese šlo o utržené kolo, a přesně tímto způsobem byl Halo koncept úspěšně testován (vyjádření k testu zde).
"Předně chci říci, samotné zařízení je OK. Vidíte, co potřebujete vidět. Co se týče estetiky, tam lze dosáhnout nějaké změny včetně dalších, od toho máme simulátory; myslím, že už brzy dojde k dalšímu pokroku. V zásadě souhlasím, že to moc hezky nevypadá, ale důležité je, že to zvýší bezpečnost a pomůže zachránit životy," obhajuje Vettel Halo koncept.
"Minimálně dva piloti během posledních čtyř let by mohli žít, kdyby tento systém měli - Justin Wilson a Henry Surtees. Bude to znít nepříjemně, ale nic nemůže ospravedlnit, že už ti dva nejsou mezi námi," domnívá se Vettel. Jeho názor se může stát předmětem bouřlivých rozprav, protože tak trochu připomíná obviňování Nikiho Laudy po tragédii v Imole, kdy chtěl Rakušan v návalu emocí po smrti Brazilce Senny a Rakušana Ratzenbergera celou Formuli 1 zrušit. Na co by pak o dvacet let později pěl ódy? Jak tomu po vítězství Mercedesu v předloňské sezóně učinil?
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.