Od premiéry při čtvrtečních testech, kdy s nainstalovanou ochranou kokpitu monopostu F1 vyrazil Räikkönen, se kolem tohoto řešení rozpoutala obvyklá směsice názorů. Jedni jsou pro, další proti, někteří si vůbec neumí F1 v této podobě představit.
Jedním ze zastánců Halo konceptu je i čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel. Jemu estetika nevadí a upřednostňuje skutečnost, že může zachránit zdraví nebo i životy pilotů F1. Vettel si vyzkoušel zařízení během dnešních testovacích jízdu.
Jestliže Hamilton označil vozy s Halo konceptem za "nejhůře vypadající záležitost v F1" a Hülkenberg volil stručný výraz "hrozné", Vettel řeší spíš otázku, jak by byl Halo koncept zásadní při haváriích, které potkaly Justina Wilsona nebo Henry Surteese. Oba zahynuli poté, co byli zasaženi do hlavy letícími předměty. V případě syna mistra světa F1 1964 Johna Surteese šlo o utržené kolo, a přesně tímto způsobem byl Halo koncept úspěšně testován (vyjádření k testu zde).
"Předně chci říci, samotné zařízení je OK. Vidíte, co potřebujete vidět. Co se týče estetiky, tam lze dosáhnout nějaké změny včetně dalších, od toho máme simulátory; myslím, že už brzy dojde k dalšímu pokroku. V zásadě souhlasím, že to moc hezky nevypadá, ale důležité je, že to zvýší bezpečnost a pomůže zachránit životy," obhajuje Vettel Halo koncept.
"Minimálně dva piloti během posledních čtyř let by mohli žít, kdyby tento systém měli - Justin Wilson a Henry Surtees. Bude to znít nepříjemně, ale nic nemůže ospravedlnit, že už ti dva nejsou mezi námi," domnívá se Vettel. Jeho názor se může stát předmětem bouřlivých rozprav, protože tak trochu připomíná obviňování Nikiho Laudy po tragédii v Imole, kdy chtěl Rakušan v návalu emocí po smrti Brazilce Senny a Rakušana Ratzenbergera celou Formuli 1 zrušit. Na co by pak o dvacet let později pěl ódy? Jak tomu po vítězství Mercedesu v předloňské sezóně učinil?
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.