Haas v dvoudílném testovacím programu v Barceloně provázel nemalý zájem. Stáj, která po dlouhých letech opět přináší do paddocku americkou vlajku, však nemá v přípravném období na růžích ustláno a pronásledují ji různé potíže.
Poslední americký tým - plným názvem Formula One Racing Car Engineering, neboli F.O.R.C.E. Team Haas-Lola skončil svou činnost nepříliš slavně právě před třiceti lety. Ostatně doufáme, že vám brzy přineseme zvláštní stať o tomto týmu, jehož v mnoha směrech halí různé záhady. A navíc je tu kouzlo jména Haas, které se opět objevuje v F1, ačkoliv pánové Gene a Carl spolu nemají kromě přízviska nic společného.
Haas F1 Team měl v uplynulých dnech hned několik důvodů se mračit, nejvíc ho asi trápil problém s turbodmychadlem, kvůli kterému vlastně vynechal celý včerejší test. Také dnešní jízdy nevyšly zcela podle představ, i když Haas už byl na trati vidět podstatně více, než při onom jediném úterním instalačním kole. "Brzy ráno jsme měli nějaké problémy - nemohu je přesně specifikovat - a pak jsme zkusili dlouhý stint, protože potřebujeme najet nějaké kilometry. "Nakonec bylo auto i pneumatiky dobré, takže doufám, že odpoledne toho zvládneme ještě víc," odhaduje možnosti amerického vozu Romain Grosjean.
Právě francouzský pilot zakončil dopolední testy nedobrovolnou kontrolou okolí zatáčky 4, v níž to chvíli vypadalo, že rodák že švýcarské Ženevy sbírá kamínky pro skalku na zahradě. O své nehodě řekl toto: "Snažíme se prošetřit důvod, proč jsem vylétl z trati. Zablokovalo se mi přední kolo, takže jsem jel rovně. Naštěstí jsem do zdi nenarazil, tedy doufám, musíme přijít na to, co přesně se stalo. Ano, nabral jsem tolik kamenů, kolik jen šlo. Plánujeme vyměnit podlahu, abychom vše zkontrolovali. Máme za cíl vyrazit ve 2 odpoledne."
Grosjean dodal, že se ohledně prvního závodu v Melbourne necítí pod nějak zásadním tlakem. Ale také nečeká žádné zázraky: "Rozhodně nijak nepomůže, když máte na testování osm dní a dva vám utečou pod rukama, ale snažíme se to nějak dohnat. Jsme nový tým, takže pořád se máme co učit, ale obecně všechno funguje dobře. Existuje pár oblastí, kde potřebujeme masivní pokrok, ale jinak to je na velmi dobré úrovni.
V kvalifikaci rozhodně potřebujeme zjistit, které pasáže našeho vozu nepracují dobře. Bylo by dobré si tu vyzkoušet i kvalifikační siumlaci, ale to hlavní přijde až v Melbourne," dodává Grosjean.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.