Haas v dvoudílném testovacím programu v Barceloně provázel nemalý zájem. Stáj, která po dlouhých letech opět přináší do paddocku americkou vlajku, však nemá v přípravném období na růžích ustláno a pronásledují ji různé potíže.
Poslední americký tým - plným názvem Formula One Racing Car Engineering, neboli F.O.R.C.E. Team Haas-Lola skončil svou činnost nepříliš slavně právě před třiceti lety. Ostatně doufáme, že vám brzy přineseme zvláštní stať o tomto týmu, jehož v mnoha směrech halí různé záhady. A navíc je tu kouzlo jména Haas, které se opět objevuje v F1, ačkoliv pánové Gene a Carl spolu nemají kromě přízviska nic společného.
Haas F1 Team měl v uplynulých dnech hned několik důvodů se mračit, nejvíc ho asi trápil problém s turbodmychadlem, kvůli kterému vlastně vynechal celý včerejší test. Také dnešní jízdy nevyšly zcela podle představ, i když Haas už byl na trati vidět podstatně více, než při onom jediném úterním instalačním kole. "Brzy ráno jsme měli nějaké problémy - nemohu je přesně specifikovat - a pak jsme zkusili dlouhý stint, protože potřebujeme najet nějaké kilometry. "Nakonec bylo auto i pneumatiky dobré, takže doufám, že odpoledne toho zvládneme ještě víc," odhaduje možnosti amerického vozu Romain Grosjean.
Právě francouzský pilot zakončil dopolední testy nedobrovolnou kontrolou okolí zatáčky 4, v níž to chvíli vypadalo, že rodák že švýcarské Ženevy sbírá kamínky pro skalku na zahradě. O své nehodě řekl toto: "Snažíme se prošetřit důvod, proč jsem vylétl z trati. Zablokovalo se mi přední kolo, takže jsem jel rovně. Naštěstí jsem do zdi nenarazil, tedy doufám, musíme přijít na to, co přesně se stalo. Ano, nabral jsem tolik kamenů, kolik jen šlo. Plánujeme vyměnit podlahu, abychom vše zkontrolovali. Máme za cíl vyrazit ve 2 odpoledne."
Grosjean dodal, že se ohledně prvního závodu v Melbourne necítí pod nějak zásadním tlakem. Ale také nečeká žádné zázraky: "Rozhodně nijak nepomůže, když máte na testování osm dní a dva vám utečou pod rukama, ale snažíme se to nějak dohnat. Jsme nový tým, takže pořád se máme co učit, ale obecně všechno funguje dobře. Existuje pár oblastí, kde potřebujeme masivní pokrok, ale jinak to je na velmi dobré úrovni.
V kvalifikaci rozhodně potřebujeme zjistit, které pasáže našeho vozu nepracují dobře. Bylo by dobré si tu vyzkoušet i kvalifikační siumlaci, ale to hlavní přijde až v Melbourne," dodává Grosjean.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.