Vizi nového kvalifikačního modelu postupně kritizovaly nejen veličiny F1, ale i samotní piloti. Bernie Ecclestone navíc připustil, že v podobě původního návrhu by se nestihla zajistit technická podpora dříve, než pro Grand Prix Španělska. Teď je zase všechno jinak.
Jak už jsme uvedli v předchozích materiálech, nejenže mají proti vyřazovacímu formátu kvalifikace výhrady samotní piloti, nelíbí se ani některým expertům. Navíc jim vadí, že autoři nového záměru mění už poněkolikáté jeho podobu. To si myslí například někdejší pilot F1 a současný komentátor Martin Brundle.
Když padl další návrh, že se kvalifikace v novém hávu pojede od Grand Prix Španělska, kritika vzrostla s tím, že je nesmysl měnit jízdy během sezóny. Důvodem pozdějšího zavedení dle Bernie Ecclestonea byl nutný čas na technické zpracování. Podle odpůrců by změnu po čtyřech závodech nepřijali především fanoušci, a právě o ty v posledních letech promotérům F1 jde stále více. Proto si můžeme opět říci - všechno jinak, znovu a lépe.
Nový formát kvalifikace tedy bude vypadat následovně: Q1 a Q2 se pojedou vždy na 16 minut, po sedmi minutách bude po každých 90 vteřinách vyřazen nejpomalejší pilot. Do Q2 tedy po vypadnutí sedmi nejpomalejších postoupí 15 vozů, poté opět stejným způsobem bude eliminována druhá sedmička. Poslední kvalifikační část bude kratší - ve dvanácti minutách bude osm pilotů bojovat o umístění v prvních čtyřech řadách a žádné vyřazování už jim nehrozí.
Protože panovaly obavy, že by ve vyřazovací verzi v Q3 piloti vůbec nevyjížděli kvůli šetření pneumatik na trať, dohodli se v úterý večer zástupců týmů při setkání s Charlie Whitingem, že pro poslední část kvalifikace zůstane zachována stávající podoba. Toto řešení by mělo platit už od Grand Prix Austrálie, tedy v prvním závodě sezóny. Je však otázkou, jestli během oněch dvou týdnů ještě nepadne několik dalších upřesňujících návrhů či konkrétních změn. S ohledem na události minulé by se nikdo nemohl divit.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.