Vizi nového kvalifikačního modelu postupně kritizovaly nejen veličiny F1, ale i samotní piloti. Bernie Ecclestone navíc připustil, že v podobě původního návrhu by se nestihla zajistit technická podpora dříve, než pro Grand Prix Španělska. Teď je zase všechno jinak.
Jak už jsme uvedli v předchozích materiálech, nejenže mají proti vyřazovacímu formátu kvalifikace výhrady samotní piloti, nelíbí se ani některým expertům. Navíc jim vadí, že autoři nového záměru mění už poněkolikáté jeho podobu. To si myslí například někdejší pilot F1 a současný komentátor Martin Brundle.
Když padl další návrh, že se kvalifikace v novém hávu pojede od Grand Prix Španělska, kritika vzrostla s tím, že je nesmysl měnit jízdy během sezóny. Důvodem pozdějšího zavedení dle Bernie Ecclestonea byl nutný čas na technické zpracování. Podle odpůrců by změnu po čtyřech závodech nepřijali především fanoušci, a právě o ty v posledních letech promotérům F1 jde stále více. Proto si můžeme opět říci - všechno jinak, znovu a lépe.
Nový formát kvalifikace tedy bude vypadat následovně: Q1 a Q2 se pojedou vždy na 16 minut, po sedmi minutách bude po každých 90 vteřinách vyřazen nejpomalejší pilot. Do Q2 tedy po vypadnutí sedmi nejpomalejších postoupí 15 vozů, poté opět stejným způsobem bude eliminována druhá sedmička. Poslední kvalifikační část bude kratší - ve dvanácti minutách bude osm pilotů bojovat o umístění v prvních čtyřech řadách a žádné vyřazování už jim nehrozí.
Protože panovaly obavy, že by ve vyřazovací verzi v Q3 piloti vůbec nevyjížděli kvůli šetření pneumatik na trať, dohodli se v úterý večer zástupců týmů při setkání s Charlie Whitingem, že pro poslední část kvalifikace zůstane zachována stávající podoba. Toto řešení by mělo platit už od Grand Prix Austrálie, tedy v prvním závodě sezóny. Je však otázkou, jestli během oněch dvou týdnů ještě nepadne několik dalších upřesňujících návrhů či konkrétních změn. S ohledem na události minulé by se nikdo nemohl divit.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.