Vizi nového kvalifikačního modelu postupně kritizovaly nejen veličiny F1, ale i samotní piloti. Bernie Ecclestone navíc připustil, že v podobě původního návrhu by se nestihla zajistit technická podpora dříve, než pro Grand Prix Španělska. Teď je zase všechno jinak.
Jak už jsme uvedli v předchozích materiálech, nejenže mají proti vyřazovacímu formátu kvalifikace výhrady samotní piloti, nelíbí se ani některým expertům. Navíc jim vadí, že autoři nového záměru mění už poněkolikáté jeho podobu. To si myslí například někdejší pilot F1 a současný komentátor Martin Brundle.
Když padl další návrh, že se kvalifikace v novém hávu pojede od Grand Prix Španělska, kritika vzrostla s tím, že je nesmysl měnit jízdy během sezóny. Důvodem pozdějšího zavedení dle Bernie Ecclestonea byl nutný čas na technické zpracování. Podle odpůrců by změnu po čtyřech závodech nepřijali především fanoušci, a právě o ty v posledních letech promotérům F1 jde stále více. Proto si můžeme opět říci - všechno jinak, znovu a lépe.
Nový formát kvalifikace tedy bude vypadat následovně: Q1 a Q2 se pojedou vždy na 16 minut, po sedmi minutách bude po každých 90 vteřinách vyřazen nejpomalejší pilot. Do Q2 tedy po vypadnutí sedmi nejpomalejších postoupí 15 vozů, poté opět stejným způsobem bude eliminována druhá sedmička. Poslední kvalifikační část bude kratší - ve dvanácti minutách bude osm pilotů bojovat o umístění v prvních čtyřech řadách a žádné vyřazování už jim nehrozí.
Protože panovaly obavy, že by ve vyřazovací verzi v Q3 piloti vůbec nevyjížděli kvůli šetření pneumatik na trať, dohodli se v úterý večer zástupců týmů při setkání s Charlie Whitingem, že pro poslední část kvalifikace zůstane zachována stávající podoba. Toto řešení by mělo platit už od Grand Prix Austrálie, tedy v prvním závodě sezóny. Je však otázkou, jestli během oněch dvou týdnů ještě nepadne několik dalších upřesňujících návrhů či konkrétních změn. S ohledem na události minulé by se nikdo nemohl divit.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.