Vyřazovací varianta kvalifikace, která byla minulý týden schválena, vyvolává stále větší názorové rozpory. Přispívá k tomu i skutečnost, že zdaleka ne všechno po technické stránce není dořešeno.
Ostatně je to jen několik desítek hodin, co Bernie Ecclestone připustil, že nový systém nebude uveden v činnost dříve, než při Grand Prix Španělska, tedy v pátém závodě letošní sezóny. I to vyvolalo značnou bouři nevole, především se odpůrcům eliminačního systému nelíbí, že se bude formát kvalifikace měnit v průběhu sezóny, i když ani to není v historii F1 výjimkou.
Mezi ty, kterým se novinka nezdá nejlepším řešením, se řadí i dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso. Podle jeho názoru bude nový systém jenom plést diváky, Španěl ho dokonce označil za "šílený".
"Čísla sledovanosti F1 ve všech zemích klesají, proto se přemýšlí o nových věcech, aby popularita šla opět nahoru. Ale některé věci, jako například nový kvalifikační systém, považuji za vysloveně šílený. Je mnohem komplikovanější než ten, který jsme měli. Fanouškům to způsobí bolehlav. Je to zbytečně složité, lidé si chtějí zapnout televizi a vidět hlasitá auta s velkými pneumatikami a stálé předjíždění, a to jim zatím nejsme schopni nabídnout," uvedl Fernando pro španělskou rozhlasovou stanici COPE.
Alonso rovněž pohovořil o současných vozech, které jsou dle jeho názoru příliš snadno ovladatelná a pomalá. "Nejsou to nijak náročná auta. Vzpomínám si na testy se starými monoposty, kdy jsem v noci nemohl spát, jak mě bolelo za krkem, jak jsem cítil závrať, sotva jsem si lehl. Stačí se podívat na časy: v Barceloně jezdíme něco kolem 1:26,0, přitom jsme byli zvyklí tu dostahovat hodnot 1:16,0. Dřív jsem při 1:24 nebo 1:25 mohl na lidi klidně mávat, takže 1:26 asi nebude nic tak náročného."
Mercedes jezdí svou vlastní liguAlonso se rovněž domnívá, že Mercedes přes svou dominanci bude možné porážet a jednou se bude muset s titulem rozloučit.
"Teď jsou opravdu silní a jedou si svou vlastní ligu. Museli by udělat nějakou katastrofální chybu, aby přišli o náskok. Nemyslím, že se jejich výkonu zatím někdo vyrovná. Teď je za nimi Vettel a Ferrari, ale také bych nevyloučil bych Red Bull, Williams nebo Force Indii, ti jsou také silnější než obvykle. Doufejme, že dřív nebo později se k nim přidáme, zejména na nějakém okruhu, který je pro nás patřičně výhodný," dodává Alonso.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.
Bezpečnost hraje v motorsportu klíčovou roli, přičemž FIA neustále hledá způsoby, jak zlepšit všechny její aspekty – od ochrany samotných závodníků přes bezpečí traťových maršálů až po maximální zabezpečení diváků.