Vyřazovací varianta kvalifikace, která byla minulý týden schválena, vyvolává stále větší názorové rozpory. Přispívá k tomu i skutečnost, že zdaleka ne všechno po technické stránce není dořešeno.
Ostatně je to jen několik desítek hodin, co Bernie Ecclestone připustil, že nový systém nebude uveden v činnost dříve, než při Grand Prix Španělska, tedy v pátém závodě letošní sezóny. I to vyvolalo značnou bouři nevole, především se odpůrcům eliminačního systému nelíbí, že se bude formát kvalifikace měnit v průběhu sezóny, i když ani to není v historii F1 výjimkou.
Mezi ty, kterým se novinka nezdá nejlepším řešením, se řadí i dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso. Podle jeho názoru bude nový systém jenom plést diváky, Španěl ho dokonce označil za "šílený".
"Čísla sledovanosti F1 ve všech zemích klesají, proto se přemýšlí o nových věcech, aby popularita šla opět nahoru. Ale některé věci, jako například nový kvalifikační systém, považuji za vysloveně šílený. Je mnohem komplikovanější než ten, který jsme měli. Fanouškům to způsobí bolehlav. Je to zbytečně složité, lidé si chtějí zapnout televizi a vidět hlasitá auta s velkými pneumatikami a stálé předjíždění, a to jim zatím nejsme schopni nabídnout," uvedl Fernando pro španělskou rozhlasovou stanici COPE.
Alonso rovněž pohovořil o současných vozech, které jsou dle jeho názoru příliš snadno ovladatelná a pomalá. "Nejsou to nijak náročná auta. Vzpomínám si na testy se starými monoposty, kdy jsem v noci nemohl spát, jak mě bolelo za krkem, jak jsem cítil závrať, sotva jsem si lehl. Stačí se podívat na časy: v Barceloně jezdíme něco kolem 1:26,0, přitom jsme byli zvyklí tu dostahovat hodnot 1:16,0. Dřív jsem při 1:24 nebo 1:25 mohl na lidi klidně mávat, takže 1:26 asi nebude nic tak náročného."
Mercedes jezdí svou vlastní liguAlonso se rovněž domnívá, že Mercedes přes svou dominanci bude možné porážet a jednou se bude muset s titulem rozloučit.
"Teď jsou opravdu silní a jedou si svou vlastní ligu. Museli by udělat nějakou katastrofální chybu, aby přišli o náskok. Nemyslím, že se jejich výkonu zatím někdo vyrovná. Teď je za nimi Vettel a Ferrari, ale také bych nevyloučil bych Red Bull, Williams nebo Force Indii, ti jsou také silnější než obvykle. Doufejme, že dřív nebo později se k nim přidáme, zejména na nějakém okruhu, který je pro nás patřičně výhodný," dodává Alonso.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.