Rio Harjanto se stal vůbec posledním pilotem, který byl potvrzen v letošním složení startovního pole. Při testech v Barceloně na sebe nemile upozornil vlastně jedinou vážnější nehodou při posledním testovacím dnu. F1 je pro něj stále tvrdým hledáním vlastního limitu.
Přesto se třiadvacetiletý Indonésan domnívá, že v posledním týdnu učinil nemalý pokrok ve svých přípravách na sezónu, kdy bude debutovat na závodní dráze. Zároveň však připouští, že nebylo vůbec lehké zvyknout si na nové auto, nové pneumatiky, nový tým a potažmo s tím i novou výzvu.
"Není to nic lehkého. Všichni se snažíme vylepšit náš vůz. Jediné, co k tomu mohu říci, je rozdíl mezi starým autem - loni jsem Mabor testoval - a novým vozem. Opravdu jsem cítil velký rozdíl. Takže je důležité k tomu přistoupit nejen z mojí strany, ale i ze strany týmu. Pokusíme se vůz na první závod připravit co nejlépe a myslím, že to bude klíčový fakt ke splnění našich cílů," říká Harjanto
Musím nalézt své limity pro F1Harjanto ve čtvrtek, když hodiny ukazovaly čas 15:28, ztratil vládu nad svým vozem v zatáčce 4. Bylo to už podruhé, co kvůli němu zavlála červená vlajka - o den dříve se otočil jen o zatáčku dál. Teď ale prolétl zpomalovacím pásem a lehce kolidoval zadní částí s bariérou z pneumatik.
"Chtěl jsem si vyzkoušel své limity, takže jsem najel do zatáčky 4 poněkud rychleji. Bohužel, vůz byl lehce poškozen, takže tím pádem moje odpolední jízdy skončily. Ale jinak šlo o úspěšné dopolední jízdy, podařilo se nám dodržovat náš testovací plán, takže jsme na voze udělali hodně inovací. Doufám, že v příštím týdnu dosáhneme ještě více," vrátil se Indonésan ke svému testovacímu problému.
Nelze srovnávat, rozdíly jsou v lidechHarjanto také popsal základní rozdíl mezi F1 a sérií GP2. Podle něj je zásadní odlišnost v počtu lidí, kteří jsou do týmové práce zapojeni.
"Když se přesunete z GP2 do F1, musíte si toho nutně všimnout. V GP2 máte k dispozici tak dva inženýry a ve Formuli 1 je jich najednou třicet až čtyřicet. Také tu je mnoho další zúčastněných osob a velké množství procesů, které jsem musel absolvovat. Je to opravdu velká změna a budu potřebovat čas, abych si na ní zvykl," popisuje Harjanto své zkušenosti.
"Postupně se mi daří získávat větší jistotu, ať jde o vztah k týmu nebo mým inženýrům. Samozřejmě se pořád učím. Teď na mě čekají další dva testovací dny, tak se budu snažit odvést co nejlepší práci, abych se maximálně připravil na svou první Grand Prix," dodává rodák ze Sumatry.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.