Někdejší šéf týmu Ferrari Stefano Domenicali už se nějaký čas v F1 nepohybuje, ale určitě není bez zajímavosti sledovat, kam ho čas a okolnosti zavály. Ačkoliv se po svém odchodu z Maranella upsal německému koncernu Volkswagen, spojení s Itálií trvá.
Domenicali ukončil své působení u Ferrari v dubnu 2014, kdy tehdejší prezident Luca di Montezemolo nadále nereflektoval na jeho služby. Po příchodu k Volkswagenu se hovořilo o tom, že padesátiletý Ital, pocházející z místa motoristům zaslíbeného, totiž z Imoly, má mít na starosti vstup automobilky do F1, konkrétně značky Audi pod koncern VW spadající.
Domenicali však má hrát v plánech Volkswagenu jinou roli, nahrazuje ve funkci prezidenta legendárního výrobce luxusních vozů Automobili Lamborghini SpA. Stephana Winkelmanna, který bude mít na starost oddělení Audi, divizi Quattro GmbH.
Naskýtá se tak otázka, zda Domenicali nebyl jmenován k Lamborghini za podobným účelem jako v předchozím případě, aby značku v budoucnu dovedl do Formule 1. Automobilka, u jejíhož zrodu stál výrobce traktorů Ferruccio Lamborghini, vznikla údajně jako trucpodnik poté, co Lamborghinimu Ferrari odmítl připravit motor na jeho přání. "Zemědělec s botami od hnoje", jak byl Lamborghini nazýván, vyprodukoval úžasné stroje, kterých se po silnicích moc neprohání, ale jména jako Jotta, Miura, Countach, Murcielago vždy rozvibrují srdeční sval milovníků rychlých a elegantních vozů.
Firma Lamborghini dodávala na konci 80. a začátku 90. let motory pro týmy Ligier, Larrousse-Lola, Larrousse-Venturi, Minardi a Lotus, v roce 1991 se objevil na tratích i vůz Lamborhini, ale jeho historie je nesmírně komplikovaná a v konečném důsledku s ním samotná automobilka neměla moc společného. Určitě se k tomuto příběhu vrátíme.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.