Australský pilot uvedl, že piloti Formule 1 mají zájem o zvýšenou ochranu hlavy už od roku 2017. Systém, nazývaný Halo, který byl představen v loňském roce, podle něj nemá žádné zásadní nevýhody.
Tvůrci předpisů pro Formuli 1 hodlají vyjít vstříc požadavkům na větší ochranu hlavy už v příštím roce. Činí tak s ohledem na nehody Julese Bianchiho v Grand Prix Japonska 2014 a Justina Wilsona v IndyCar. Debaty ohledně konceptu Halo - ochranném krytu z karbonu skládajícím se ze středového sloupku v přední části kokpitu a dvou ramen kolem hlavy jezdce - byly ze strany pilotů příznivé.
"V "odborové asociaci" GPDA se o této záležitosti hodně diskutovalo, za poslední měsíc jsme si poslali velké množství mailů. Většina z nás koncept schvaluje, bez ohledu na jeho přesnou podobu, protože nám poskytuje větší ochranu hlavy. Je to místo, kde jsme opravdu zranitelní, poslední dva roky se udály dvě tragické nehody, takže pokud se tomuto nebezpečí můžeme vyhnout bez nějaké zásadní úlitby, je to dobrá věc. Pilot tím nic neztrácí, například není méně odvážný nebo tak podobně, všichni můžeme na takové maličkosti vydělat, nikdo nechce vidět další fatální nehodu, takže proč do toho nejít, když můžeme minimilaizovat riziko?" vysvětlil Ricciardo.
Na otázku, zda vnímá nějaké nedostatky systému Halo Australan odvětil: "V podstatě ne. Statická viditelnost je některými návrhy narušena, ale pokud jste v pohybu - jak jsme si to vyzkoušeli u simulací - tak se sice díváte dopředu, ale také hodně na pneumatiky a do zatáček. Zní to možná komplikovaně, ale jízda je něco jiného než statický pohled. Zatím existují jen první návrhy, takže ty se mohou zlepšit, abychom s tímto systémem mohli závodit."
Koncept Halo je preferovanou eventualitou ze strany FIA, ale přesná specifikace by měla být připravena koncem tohoto měsíce jako součást balíku změn pravidel pro rok 2017. Šéf týmu Red Bull Christian Horner tento týden uvedl, že i jeho tým předloží návrh na alternativní ochranu prostoru pro jezdce.
"Ochrana hlavy pilota je velmi důležitá. Vytvoříme další eventualitu v podobě baldachýnu nad kokpitem a věříme, že to bude bezpečnější volba než Halo efekt, ale je samozřejmě potřeba tuto variantu ještě otestovat. Snad se to povede dostatečně rychle. Je třeba připravit designovou studii s ohledem na vývojové téma FIA a přesvědčit, že jde o schůdné řešení," vysvětlil Horner a na otázku, zda by tato varianta mohla být hotova do roku 2017, odvětil krátce: "Proč ne?"
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.