Australský pilot uvedl, že piloti Formule 1 mají zájem o zvýšenou ochranu hlavy už od roku 2017. Systém, nazývaný Halo, který byl představen v loňském roce, podle něj nemá žádné zásadní nevýhody.
Tvůrci předpisů pro Formuli 1 hodlají vyjít vstříc požadavkům na větší ochranu hlavy už v příštím roce. Činí tak s ohledem na nehody Julese Bianchiho v Grand Prix Japonska 2014 a Justina Wilsona v IndyCar. Debaty ohledně konceptu Halo - ochranném krytu z karbonu skládajícím se ze středového sloupku v přední části kokpitu a dvou ramen kolem hlavy jezdce - byly ze strany pilotů příznivé.
"V "odborové asociaci" GPDA se o této záležitosti hodně diskutovalo, za poslední měsíc jsme si poslali velké množství mailů. Většina z nás koncept schvaluje, bez ohledu na jeho přesnou podobu, protože nám poskytuje větší ochranu hlavy. Je to místo, kde jsme opravdu zranitelní, poslední dva roky se udály dvě tragické nehody, takže pokud se tomuto nebezpečí můžeme vyhnout bez nějaké zásadní úlitby, je to dobrá věc. Pilot tím nic neztrácí, například není méně odvážný nebo tak podobně, všichni můžeme na takové maličkosti vydělat, nikdo nechce vidět další fatální nehodu, takže proč do toho nejít, když můžeme minimilaizovat riziko?" vysvětlil Ricciardo.
Na otázku, zda vnímá nějaké nedostatky systému Halo Australan odvětil: "V podstatě ne. Statická viditelnost je některými návrhy narušena, ale pokud jste v pohybu - jak jsme si to vyzkoušeli u simulací - tak se sice díváte dopředu, ale také hodně na pneumatiky a do zatáček. Zní to možná komplikovaně, ale jízda je něco jiného než statický pohled. Zatím existují jen první návrhy, takže ty se mohou zlepšit, abychom s tímto systémem mohli závodit."
Koncept Halo je preferovanou eventualitou ze strany FIA, ale přesná specifikace by měla být připravena koncem tohoto měsíce jako součást balíku změn pravidel pro rok 2017. Šéf týmu Red Bull Christian Horner tento týden uvedl, že i jeho tým předloží návrh na alternativní ochranu prostoru pro jezdce.
"Ochrana hlavy pilota je velmi důležitá. Vytvoříme další eventualitu v podobě baldachýnu nad kokpitem a věříme, že to bude bezpečnější volba než Halo efekt, ale je samozřejmě potřeba tuto variantu ještě otestovat. Snad se to povede dostatečně rychle. Je třeba připravit designovou studii s ohledem na vývojové téma FIA a přesvědčit, že jde o schůdné řešení," vysvětlil Horner a na otázku, zda by tato varianta mohla být hotova do roku 2017, odvětil krátce: "Proč ne?"
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.