Jedním z hlavních otazníků pro rakouskou stáj, která za poslední dva roky musela vyklidit přední pozice ve startovním poli, je výkon motoru. Podle Australana Ricciarda jsou všechny ostatní komponenty na vysoké úrovni.
Daniel uvedl, že v loňském roce bylo šasi Red Bullu neuspokojivé, letos předpokládá, že bude rozhodujícím prvkem motor, který pro rakouskou stáj ponese označení TAG Heuer. Podle Ricciarda bude právě pohonná jednotka elementem, který prozatím Red Bullu neumožní bojovat o titul.
"Nemyslím si, že bychom titul mohli vyhrát, bylo by špatné uvažovat tímto způsobem. Pokud bude vše fungovat, bude to úžasné. Způsob, jakým jsme loni vyvíjeli náš vůz, prokázal nejen kvalitu našich lidí, ale i motivaci a týmovou touhu po úspěších. Byla to jedna z nejslibnějších věcí, nikdo nepochyboval nebo nehodlal složit zbraně, nikdo neztratil hlad po vítězství. Bohužel se obávám, že teď bude vše záviset na motoru, který máme k dispozici, a ten také ovlivní naše úspěchy. Ale mechanicky jsme schopni postavit pro rok 2016 velmi dobré auto. Jak dobrý bude motor? To je otázka," rozhovořil se o novém monopostu Ricciardo.
Když Australan v roce 2014 vyhrál tři závody, stanovil si cíl, že v dalším ročníku musí být přinejmenším stejně úspěšný. Záhy ale poznal, že to nebude pravděpodobné. "Pokud mám hovořit o očekávání, to se rozhodně nenaplnilo, taková je realita. Když jsem třikrát vyhrál (2014), tak mě přirozeně napadlo »OK, v dalším roce vyhraju také aspoň třikrát«. To je celkem přirozené. Renault dále vyvíjel motor, prošli jsme testováním a vypadalo to nadějně. Proto jsem očekával, že svou představu naplním. Ale po prvních závodech jsme mohli vše vyhodit oknem a začít znovu. Kromě soustavného potýkání s motorem jsem cítil, že ani šasi není dobré. Povedlo se nám toho ale nemálo změnit," líčí své pocity z loňské sezóny Ricciardo.
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.
Oscar Piastri ve své třetí sezoně již vede šampionát Formule 1. Na cestě za titulem mu pomáhá Mark Webber, který vkládá do mladého talentu vše, co jemu samotnému kdysi k vysněné koruně chybělo.
Trest pro Maxe Verstappena za incident s Piastrim při Velké ceně Saúdské Arábie rozvířil vášně napříč paddockem. Zatímco část fanoušků i expertů souhlasí s penalizací, Red Bull má jasno – podle Helmuta Marka byl trest přehnaný a nespravedlivý. „Kam měl jako uhnout?“ rozčiluje se poradce rakouské stáje.
Mezinárodní automobilová federace FIA vydala oficiální stanovisko k incidentu, který se týkal Maxe Verstappena během uplynulé Velké ceny Saúdské Arábie.
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.