Předsezónní testy se blíží a týmy zvyšují své úsilí. Je ale jisté, že někteří absolventi letošního šampionátu budou mít problémy stihnout poslední zkoušku před prvním závodem, ačkoliv si z toho těžkou hlavu nedělají.
Takovým případem bude i tým Sauber, sídlící ve švýcarském Hinwilu. Jak už bylo uvedeno, stáj deklarovala, že novinka s typovým označením C35 bude připravena až na druhou sadu testů v Barceloně, která se bude konat na začátku března. Tým ale uspěl s novým monopostem v povinných crashtestech FIA.
Jeden z pilotů týmu, Brazilec Felipe Nasr, je přesvědčen, že tato skutečnost nebude pro Sauber představovat "zásadní problém". Do prvního testu bude nasazena upravená verze loňského modelu, což by vyhlídky týmu nemělo výrazně snížit. "Není to ideální řešení, ale získáme tím více času pro práci na novém voze. Neviděl bych to jako zásadní problém, i když budeme mít jen čtyři dny, abychom poznali před prvním závodem v Melbourne náš monopost. Očekávám hodně inovací, včetně pohonné jednotky Ferrari. Proto nečekám, že první krůčky s novým C35 budou jednoduché, optimalizace si nějaký čas vyžádá," hodnotí situaci Nasr.
"Máme prostor pro zlepšení"Felipe rovněž uvádí, že po sezóně, v níž Sauber maximalizoval veškeré své možnosti, cítí před sezónou potenciál ohledně týmového zlepšení. "Loni jsme sezónu dokončili se stejným vozem, s nímž je v Austrálii začínali. K posílení vývojového programu nám chyběly prostředky. Využili jsme všech možností, které se nám nabízely, protože jsme si byli dobře vědomi, že jich v sezóně příliš nebude."
Nasr vidí velký příslib především v přístupu týmu k úkolům, které před sebou má. "Nebyli jsme v jednoduché pozici, proto nejvíc oceňuji poctivost, s jakou tým ke všemu přistupoval. Nikdy se nestalo, že by nebyly splněny slíbené úkony. Už když jsem podepisoval smlouvu, byl jsem si vědom určitých omezení, se kterým se tým potýkal. Přesto se domnívám, že se nám letos otevírá velký prostor ke zlepšení a věřím, že uděláme významný krok kupředu," myslí si Nasr.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.