Předsezónní testy se blíží a týmy zvyšují své úsilí. Je ale jisté, že někteří absolventi letošního šampionátu budou mít problémy stihnout poslední zkoušku před prvním závodem, ačkoliv si z toho těžkou hlavu nedělají.
Takovým případem bude i tým Sauber, sídlící ve švýcarském Hinwilu. Jak už bylo uvedeno, stáj deklarovala, že novinka s typovým označením C35 bude připravena až na druhou sadu testů v Barceloně, která se bude konat na začátku března. Tým ale uspěl s novým monopostem v povinných crashtestech FIA.
Jeden z pilotů týmu, Brazilec Felipe Nasr, je přesvědčen, že tato skutečnost nebude pro Sauber představovat "zásadní problém". Do prvního testu bude nasazena upravená verze loňského modelu, což by vyhlídky týmu nemělo výrazně snížit. "Není to ideální řešení, ale získáme tím více času pro práci na novém voze. Neviděl bych to jako zásadní problém, i když budeme mít jen čtyři dny, abychom poznali před prvním závodem v Melbourne náš monopost. Očekávám hodně inovací, včetně pohonné jednotky Ferrari. Proto nečekám, že první krůčky s novým C35 budou jednoduché, optimalizace si nějaký čas vyžádá," hodnotí situaci Nasr.
"Máme prostor pro zlepšení"Felipe rovněž uvádí, že po sezóně, v níž Sauber maximalizoval veškeré své možnosti, cítí před sezónou potenciál ohledně týmového zlepšení. "Loni jsme sezónu dokončili se stejným vozem, s nímž je v Austrálii začínali. K posílení vývojového programu nám chyběly prostředky. Využili jsme všech možností, které se nám nabízely, protože jsme si byli dobře vědomi, že jich v sezóně příliš nebude."
Nasr vidí velký příslib především v přístupu týmu k úkolům, které před sebou má. "Nebyli jsme v jednoduché pozici, proto nejvíc oceňuji poctivost, s jakou tým ke všemu přistupoval. Nikdy se nestalo, že by nebyly splněny slíbené úkony. Už když jsem podepisoval smlouvu, byl jsem si vědom určitých omezení, se kterým se tým potýkal. Přesto se domnívám, že se nám letos otevírá velký prostor ke zlepšení a věřím, že uděláme významný krok kupředu," myslí si Nasr.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.