Předsezónní testy se blíží a týmy zvyšují své úsilí. Je ale jisté, že někteří absolventi letošního šampionátu budou mít problémy stihnout poslední zkoušku před prvním závodem, ačkoliv si z toho těžkou hlavu nedělají.
Takovým případem bude i tým Sauber, sídlící ve švýcarském Hinwilu. Jak už bylo uvedeno, stáj deklarovala, že novinka s typovým označením C35 bude připravena až na druhou sadu testů v Barceloně, která se bude konat na začátku března. Tým ale uspěl s novým monopostem v povinných crashtestech FIA.
Jeden z pilotů týmu, Brazilec Felipe Nasr, je přesvědčen, že tato skutečnost nebude pro Sauber představovat "zásadní problém". Do prvního testu bude nasazena upravená verze loňského modelu, což by vyhlídky týmu nemělo výrazně snížit. "Není to ideální řešení, ale získáme tím více času pro práci na novém voze. Neviděl bych to jako zásadní problém, i když budeme mít jen čtyři dny, abychom poznali před prvním závodem v Melbourne náš monopost. Očekávám hodně inovací, včetně pohonné jednotky Ferrari. Proto nečekám, že první krůčky s novým C35 budou jednoduché, optimalizace si nějaký čas vyžádá," hodnotí situaci Nasr.
"Máme prostor pro zlepšení"Felipe rovněž uvádí, že po sezóně, v níž Sauber maximalizoval veškeré své možnosti, cítí před sezónou potenciál ohledně týmového zlepšení. "Loni jsme sezónu dokončili se stejným vozem, s nímž je v Austrálii začínali. K posílení vývojového programu nám chyběly prostředky. Využili jsme všech možností, které se nám nabízely, protože jsme si byli dobře vědomi, že jich v sezóně příliš nebude."
Nasr vidí velký příslib především v přístupu týmu k úkolům, které před sebou má. "Nebyli jsme v jednoduché pozici, proto nejvíc oceňuji poctivost, s jakou tým ke všemu přistupoval. Nikdy se nestalo, že by nebyly splněny slíbené úkony. Už když jsem podepisoval smlouvu, byl jsem si vědom určitých omezení, se kterým se tým potýkal. Přesto se domnívám, že se nám letos otevírá velký prostor ke zlepšení a věřím, že uděláme významný krok kupředu," myslí si Nasr.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.