Někteří lidé měli na F1 velice zásadní vliv, a přesto zůstávají většině fanoušků ukryti. Ať už je to tím, že na tom neměli zájem, v době jejich působení ještě média neměla tak velký záběr a nebo prostě proto, že se na ně zapomnělo.
Psal se 2. červen 1970 a zakladatel stáje McLaren, Novozélanďan Bruce Leslie McLaren, fatálně havaroval při testu vozu Can-Am na trati v Goodwoodu. Denny Hulme, který si v té době léčil v indianapolisské nemocnici zranění z pověstných 500 mil INDY, označil tu chvíli za klinickou smrt týmu, manažer Alistair Caldwell vzpomínal: "Myslím, že jsme týden posedávali v dílně a nikdo nevěděl, co vlastně máme dělat. Ani Phil Kerr, ani Teddy Mayer..."
Z apatie vyburcovala tým vdova pro Brucem, jeho manželka Patricia, rozená Broadová. Bruce se s ní seznámil díky své sestře v roce 1959, vzali se po dvouleté známosti 9. prosince 1961, tedy v době, kdy už měl za sebou dva vítězné závody Grand Prix. Bezmála po čtyřech letech se jim narodila dcera Amanda. V nesmírně těžké chvíli Patricia dokázala postavit tým znovu na nohy a vedle dědického podílu s nebývalou energií dokázala posunout tým k další existenci.
"S hlubokým zármutkem jsem se dozvěděl, že Patty McLarenová, vdova po zakladateli naší stáje, opustila tento svět. Byla to obdivuhodná žena, která po 46 let, které od Bruceho smrti uplynuly, nadále setrvávala blízko společnosti, která nese jméno jejího manžela," uvedl na týmových stránkách šéf McLarenu Ron Dennis.
"Zejména v době pro ni nesmírně těžké, bezprostředně po smrti Bruceho, byla rezolutní a inspirující. Nazývala členy týmu, zasažené žalem »mí chlapci« a dokázala McLaren udržet při životě, ale navíc se zasloužila o to, že byl i úspěšný," pokračuje Ron a dodává, že právě tehdy se zrodilo ono bojovné heslo »pracujeme dále pro Bruce«.
Ztratili jsme nejen velkou dámu, ale také přímý odkaz na počátky naší společnosti. Jménem všech 3000 lidí zapojených do McLarenu chci vzdát Patty ten největší hold a projevit upřímnou soustrast její rodině a širokému okruhu jejich přátel. Kéž odpočívá v pokoji," dodává Ron Dennis.
Patricia McLarenová zemřela v neděli 7. února 2016 ve věku 74 let.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.