V některých případech nadějně našlápnutá cesta směřující přes post testpilota v některém týmu F1 může skončit ve slepé uličce. A je v tu chvíli lhostejné, jestli sedíte ve Ferrari nebo v Manoru.
Jedenadvacetiletý Raffaele Marciello, který vlastní švýcarský a italský pas, patřil mezi nejprominentnější postavy jezdecké akademie Ferrari. Dostalo se mu příležitosti otestovat nejen vozy se vzpínajícím se koníkem, ale také zaujmout post třetího pilota u týmu Sauber, který využíval v sezóně 2015 italskou pohonnou jednotku. Raffaele se tak svezl v pátečním tréninku v Malajsii, Španělsku, Velké Británii a USA.
Marciello závodil loni v sérii GP2 za italský tým Trident, se 110 body se dělil s Britem Alexem Lynnem a Francouzem Pierrem Gaslym o 6. až 8. místo v celkové klasifikaci. Na rozdíl od minulé sezóny, kdy vyhrál ve Spa, byl tentokrát nejlépe třikrát druhý.
Nyní bylo oznámeno, že šéf Ferrari Maurizio Arrivabene kontrakt s Marciellem na rok 2016 neprodloužil. Sám pilot k tomu říká: "Nikdy jsem s ním neměl zvlášť příznivý vztah. On si nemyslí, že jsem pro Ferrari vhodný, takže to skončilo. Každého prostě nelze uspokojit." Současně bylo oznámeno, že Marciello nebude pokračovat ani u týmu Sauber.
V příštím roce bude hlavním Marciellovým zájmem opět GP2, kde ale bude hájit barvy Russian Teamu, jehož piloti Mitch Evans a Arťom Markelov obsadili loni páté resp. třinácté místo v konečném hodnocení.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.