V některých případech nadějně našlápnutá cesta směřující přes post testpilota v některém týmu F1 může skončit ve slepé uličce. A je v tu chvíli lhostejné, jestli sedíte ve Ferrari nebo v Manoru.
Jedenadvacetiletý Raffaele Marciello, který vlastní švýcarský a italský pas, patřil mezi nejprominentnější postavy jezdecké akademie Ferrari. Dostalo se mu příležitosti otestovat nejen vozy se vzpínajícím se koníkem, ale také zaujmout post třetího pilota u týmu Sauber, který využíval v sezóně 2015 italskou pohonnou jednotku. Raffaele se tak svezl v pátečním tréninku v Malajsii, Španělsku, Velké Británii a USA.
Marciello závodil loni v sérii GP2 za italský tým Trident, se 110 body se dělil s Britem Alexem Lynnem a Francouzem Pierrem Gaslym o 6. až 8. místo v celkové klasifikaci. Na rozdíl od minulé sezóny, kdy vyhrál ve Spa, byl tentokrát nejlépe třikrát druhý.
Nyní bylo oznámeno, že šéf Ferrari Maurizio Arrivabene kontrakt s Marciellem na rok 2016 neprodloužil. Sám pilot k tomu říká: "Nikdy jsem s ním neměl zvlášť příznivý vztah. On si nemyslí, že jsem pro Ferrari vhodný, takže to skončilo. Každého prostě nelze uspokojit." Současně bylo oznámeno, že Marciello nebude pokračovat ani u týmu Sauber.
V příštím roce bude hlavním Marciellovým zájmem opět GP2, kde ale bude hájit barvy Russian Teamu, jehož piloti Mitch Evans a Arťom Markelov obsadili loni páté resp. třinácté místo v konečném hodnocení.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.