Světový sport je v poslední době zásobován velkým množstvím skandálů, z nichž se velká část rekrutuje z oblasti fotbalu, ale stranou nezůstává ani atletika nebo tenis. Prezident FIA je šťastný, že Formule 1 se od podobných nešvarů může distancovat.
Jean Todt si je tak jist svou věcí, že inicioval audit v managementu světové automobilové organizace, ačkoliv sám podotýká, že dohlíží na "velmi dobře strukturovanou a transparentní orgnizaci".
Prezident FIA, který za měsíc oslaví kulaté sedmdesáté narozeniny, se svěřil se svými názory španělskému sportovnímu deníku Marca: "Jsem hrdý na lidi, kteří pracují pod hlavičkou FIA, ale mám pocit, abyste dosáhli dokonalosti, musíte se pořád snažit, abyste byli ještě lepší. Jsme transparentní organizací, ale mě samotného zajímá, zda jsme schopni dojít ještě dál. Proto jsem požádal auditory, aby posoudili naší organizaci. Pokud by si všimli něčeho, co lze dělat lépe, rád přivítám jejich návrhy."
Malý Francouz se vyjádřil i k otázkám bezpečnosti, které v posledních letech provázejí F1 stále častěji. "V této oblasti musíme být velmi opatrní, protože rozhodně nechceme měnit zvláštní povahu různých motoristických kategorií. Na druhou stranu je naší povinností udělat všechno pro zlepšení bezpečnosti."
Jako příklad uvádí Todt smutný osud krajana Julese Bianchiho a připomíná i tragický úděl svého přítele Michaela Schumachera. Jak Todt uvedl, německého pilota navštěvuje. "Naposledy jsem ho viděl právě dnes," uvedl prezident FIA v pátek (15. 1.)," sdělil britskému periodiku Speed Week.
"Nechci oba případy srovnávat. V případě Julese jsem pocítil i prostřednictvím mého syna Nicholase, který byl jeho manažerem, obrovskou ztrátu, ale Michael, tam je situace jiná, protože on pro mě je něco jako moje rodina. A pokud jde o někoho takového, je to vždy velmi bolestné, když ho vidíte v takovém stavu," sdělil Todt finskému deniku Iltalehti.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.