Světový sport je v poslední době zásobován velkým množstvím skandálů, z nichž se velká část rekrutuje z oblasti fotbalu, ale stranou nezůstává ani atletika nebo tenis. Prezident FIA je šťastný, že Formule 1 se od podobných nešvarů může distancovat.
Jean Todt si je tak jist svou věcí, že inicioval audit v managementu světové automobilové organizace, ačkoliv sám podotýká, že dohlíží na "velmi dobře strukturovanou a transparentní orgnizaci".
Prezident FIA, který za měsíc oslaví kulaté sedmdesáté narozeniny, se svěřil se svými názory španělskému sportovnímu deníku Marca: "Jsem hrdý na lidi, kteří pracují pod hlavičkou FIA, ale mám pocit, abyste dosáhli dokonalosti, musíte se pořád snažit, abyste byli ještě lepší. Jsme transparentní organizací, ale mě samotného zajímá, zda jsme schopni dojít ještě dál. Proto jsem požádal auditory, aby posoudili naší organizaci. Pokud by si všimli něčeho, co lze dělat lépe, rád přivítám jejich návrhy."
Malý Francouz se vyjádřil i k otázkám bezpečnosti, které v posledních letech provázejí F1 stále častěji. "V této oblasti musíme být velmi opatrní, protože rozhodně nechceme měnit zvláštní povahu různých motoristických kategorií. Na druhou stranu je naší povinností udělat všechno pro zlepšení bezpečnosti."
Jako příklad uvádí Todt smutný osud krajana Julese Bianchiho a připomíná i tragický úděl svého přítele Michaela Schumachera. Jak Todt uvedl, německého pilota navštěvuje. "Naposledy jsem ho viděl právě dnes," uvedl prezident FIA v pátek (15. 1.)," sdělil britskému periodiku Speed Week.
"Nechci oba případy srovnávat. V případě Julese jsem pocítil i prostřednictvím mého syna Nicholase, který byl jeho manažerem, obrovskou ztrátu, ale Michael, tam je situace jiná, protože on pro mě je něco jako moje rodina. A pokud jde o někoho takového, je to vždy velmi bolestné, když ho vidíte v takovém stavu," sdělil Todt finskému deniku Iltalehti.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.