Dam, které se pokusily poměřit ve Formuli 1 s muži, byla pověstná hrstka, ale jen dvě dokázaly proniknout do jejich hájemství a uzmout jim místo na startu. Ta známější, Lella Grazia "Lella" Lombardi nás opustila už v roce 1992. Nyní jsme se navždy rozloučili s její předchůdkyní.
Maria Teresa de Filippis začínala na malých Fiatech 500, sváděla souboje se svým o čtyři roky starším bratrem Luigim, ale nikdy ho nedokázala porazit. S ohledem na následující okolnosti je to zajímavá informace. V roce 1949 si vyzkoušela na Circuito del Garda vůz Ferrari 166S (F2), ale na závodní účast si musela počkat až do roku 1955. Nebála se ani takových náročných podniků jako Mille Miglia či Targa Florio (tam si vydobyla v mužské konkurenci výborné deváté místo). Po účasti na prestižních 1000 km Buenos Aires (1956, 1958) už ji čekala výzva největší.
V Monacu na soukromém Maserati 250F se pokusila poprvé změnit historii F1, ale mezi šestnáctku kvalifikovaných se nedostala, patřil ji až 21. čas. O to sladší pocit zažila na slavném okruhu Spa-Francorchamps. 15. června 1958 přepsala historii F1: devatenáctá na startu a hlavně desátá v cíli. Není až tak důležité, že to bylo s dvoukolovou ztrátou na vítěze a za ní už byl jenom Francisco Godia-Sales, kterému v předposledním kole selhal motor.
Maria Teresa se pak kvalifikovala ještě v Portugalsku, kde dosáhla svého nejlepšího kvalifikačního výkonu (15.). Naposledy se na start postavila na domácí půdě v italské Monze, ale ani tady závod nedokončila. Naposledy se pokusila uspět v Monacu 1959, ale její první a poslední účast v týmu Jeana Behry na voze Porsche skončila stejně jako před rokem - 21. čas na kvalifikaci nestačil. Bohužel Behra, majitel týmu, téhož roku v předvečer GP Německa při doplňkovém závodě sportovních vozů za krajně nepříznivého počasí zahynul a otřesená Maria Teresa se rozhodla ukončit svou závodní kariéru. Za zmínku stojí, že její bratr Luigi se letmo v F1 také objevil, ale nikdy se na start nedostal, jeho účast v Grand Prix Itálie 1950 skončila pouze přihláškou.
V motoristickém sportu zůstala i nadále činná, v roce 1979 se připojila k International Club de Former F1 Grand Prix Drivers, kde se jí o osmnáct let dostalo cti vykonávat post viceprezidentky. Poctu jí ještě za jejího života vzdal známý motoristický autor Cesare de Agostini, který v roce 2005 vydal publikaci La Signorina F1, obsahující na dvě stovky fotografií, z nichž byly některé zveřejněny premiérově.
Maria Teresa de Filippis (11. listopadu 1926 - 9. ledna 2016)
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.