Po angažmá čtyřiadvacetiletého Brita do stále Lotus, čekající na převzetí ze strany Renaultu, se ozvaly tři názorové proudy. Jeden tvrdil, že po dokončení transakce bude Palmer stejně "odejit", druhý, že mu místo v týmu zajistily peníze, ale nijak nepřekvapí.
Třetí verzi se snaží podporovat sám Jolyon, mimochodem další ze synů někdejších pilotů F1; jeho otec Jonathan Palmer strávil v F1 šest sezón v barvách týmů RAM, Zakspeed a Tyrrell. K tomu můžeme připočítat ještě epizodní start na třetím Williamsu v Grand Prix Evropy 1983.
Palmer se už v loňské sezóně prakticky pravidelně objevoval v prvním volném tréninku, kdy mu musel ustoupit Romain Grosjean, což byl důsledek značných sponzorských příspěvků z Jolyonovy strany. Takové praktiky nebyly v F1 nikdy příliš vítány, "zbohatlíci s naditou kapsou" neměli nikdy dobrý kredit. Palmer však bude ve své anabázi v F1 pokračovat po boku Pastora Maldonada i v letošním roce, už jako tovární pilot staronově vzniklého Renaultu.
A necítí se vůbec nováčkovsky, k čemuž ho mohou jisté zkušenosti z loňské sezóny do jisté míry opravňovat. Na otázky, zda má cit pro nastavení vozu a má svůj vlastní jezdecky styl, který mu může umožnit zdolat Maldonada Palmer odvětil: "Ano, mám dojem, že tu jsou určité rozdíly. Dnešní vozy se všemi záznamy točivého momentu a brzdovými mapami jsou přímo šité na míru konkrétnímu pilotovi. Já jezdím docela jinak než Romain, takže pro mě bylo celkem těžké během nějakých 90 minut nasednout do jeho auta a něco na něm vyzkoušet nebo doladit. Poté, co jsem byl potvrzen jako pilot, se samozřejmě leccos změnilo, dosáhl jsem určitého pokroku, cítím se jistý a věřím, že se mi povede dosáhnout dobrých výsledků."
Palmer přiznává, že jeho hlavním cílem je se zviditelnit. Na co se tedy těší v nadcházejícím ročníku nejvíc? "Na Melbourne! Až tam zhasnou světla na startu, toho se nemohu dočkat. Trať je úžasná, bylo příjemné tam strávit minulý rok, ale teď tam pojedu jako závodník a absolvuji svou vůbec první Grand Prix. Prostě se těším, až vyrazím na trať a svedu nějaký souboj kolo na kolo," přeje si Jolyon.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.