Po angažmá čtyřiadvacetiletého Brita do stále Lotus, čekající na převzetí ze strany Renaultu, se ozvaly tři názorové proudy. Jeden tvrdil, že po dokončení transakce bude Palmer stejně "odejit", druhý, že mu místo v týmu zajistily peníze, ale nijak nepřekvapí.
Třetí verzi se snaží podporovat sám Jolyon, mimochodem další ze synů někdejších pilotů F1; jeho otec Jonathan Palmer strávil v F1 šest sezón v barvách týmů RAM, Zakspeed a Tyrrell. K tomu můžeme připočítat ještě epizodní start na třetím Williamsu v Grand Prix Evropy 1983.
Palmer se už v loňské sezóně prakticky pravidelně objevoval v prvním volném tréninku, kdy mu musel ustoupit Romain Grosjean, což byl důsledek značných sponzorských příspěvků z Jolyonovy strany. Takové praktiky nebyly v F1 nikdy příliš vítány, "zbohatlíci s naditou kapsou" neměli nikdy dobrý kredit. Palmer však bude ve své anabázi v F1 pokračovat po boku Pastora Maldonada i v letošním roce, už jako tovární pilot staronově vzniklého Renaultu.
A necítí se vůbec nováčkovsky, k čemuž ho mohou jisté zkušenosti z loňské sezóny do jisté míry opravňovat. Na otázky, zda má cit pro nastavení vozu a má svůj vlastní jezdecky styl, který mu může umožnit zdolat Maldonada Palmer odvětil: "Ano, mám dojem, že tu jsou určité rozdíly. Dnešní vozy se všemi záznamy točivého momentu a brzdovými mapami jsou přímo šité na míru konkrétnímu pilotovi. Já jezdím docela jinak než Romain, takže pro mě bylo celkem těžké během nějakých 90 minut nasednout do jeho auta a něco na něm vyzkoušet nebo doladit. Poté, co jsem byl potvrzen jako pilot, se samozřejmě leccos změnilo, dosáhl jsem určitého pokroku, cítím se jistý a věřím, že se mi povede dosáhnout dobrých výsledků."
Palmer přiznává, že jeho hlavním cílem je se zviditelnit. Na co se tedy těší v nadcházejícím ročníku nejvíc? "Na Melbourne! Až tam zhasnou světla na startu, toho se nemohu dočkat. Trať je úžasná, bylo příjemné tam strávit minulý rok, ale teď tam pojedu jako závodník a absolvuji svou vůbec první Grand Prix. Prostě se těším, až vyrazím na trať a svedu nějaký souboj kolo na kolo," přeje si Jolyon.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.