Známý konstruktér se domnívá, že Formule 1 riskuje nebezpečí, že ji ovládnou pouze dvě značky. Tomu je nutné předejít, protože jinak budou závody vyhrávat pouze Mercedes nebo Ferrari.
Jinými slovy, Newey je skálopevně přesvědčen, že existence nezávislých motorů je tou cestou, po níž by měla Formule 1 vykročit. Je především znepokojen, že stávající předpisy nahrávají pouze velkým týmům, proto ostatní zúčastnění nemají šanci na vítězství, což je podle něj škodlivý jev.
"Myslím, že nezávislý motor je velmi dobrá volba, protože umožňuje soukromým týmům získat konkurenční pohonnou jednotku za mnohem rozumnější cenu," cituje Neweyho názor Motorsport.com. "Když se ohlédnete do historie, nejlepší časy jsme zažívali v dobách, kdy soukromé týmy měly přístup ke konkurenceschopné jednotce.
Ford Cosworth DFV je toho nejlepším příkladem. Náklady budou rozumnější, ale především bude důležitá dostupnost motoru. Není třeba zdůrazňovat, že v současné době Mercedes a Ferrari svým zákazníkům nenabízejí stejné specifikace, jaké užívají oni. Pokud by o titul měl usilovat jenom Mercedes, nebo možná Ferrari, tak to není způsob, jakým by se měla F1 ubírat."
Výkonnostní vyrovnanostOdpůrci zavedení nezávislých motorů argumentují tím, že svým výkonem bude těžko konkurovat současným šestiválcovým turbomotorům. Newey se ale domnívá, že důležitějším přínosem by byly pestřejší závody, protože na různých typech tratí by docházelo k výkonnostním výkyvům. "Celá myšlenka nezávislé pohonné jednotky je umožnit malým týmům mít plně konkurenceschopný motor. Pokud není takový agregát nějak omezen předpisy, je jeho výroba snadnou záležitostí. Pak můžeme zkusit dosáhnout vyrovnanosti mezi nezávislými a továrními motory," tvrdí Newey.
"Nezávislé motory budou mít odlišnou charakteristiku, tudíž na některých okruzích mohou mít určitou výhodu, jinde tomu zase bude naopak, ale z hlediska veřejného zájmu to bude lepší situace, protože se můžeme dočkat různých vítězů na odlišných vozech. Formule 1 se tak opět stane nepředvídatelnou," domnívá se Adrian Newey.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.