Známý konstruktér se domnívá, že Formule 1 riskuje nebezpečí, že ji ovládnou pouze dvě značky. Tomu je nutné předejít, protože jinak budou závody vyhrávat pouze Mercedes nebo Ferrari.
Jinými slovy, Newey je skálopevně přesvědčen, že existence nezávislých motorů je tou cestou, po níž by měla Formule 1 vykročit. Je především znepokojen, že stávající předpisy nahrávají pouze velkým týmům, proto ostatní zúčastnění nemají šanci na vítězství, což je podle něj škodlivý jev.
"Myslím, že nezávislý motor je velmi dobrá volba, protože umožňuje soukromým týmům získat konkurenční pohonnou jednotku za mnohem rozumnější cenu," cituje Neweyho názor Motorsport.com. "Když se ohlédnete do historie, nejlepší časy jsme zažívali v dobách, kdy soukromé týmy měly přístup ke konkurenceschopné jednotce.
Ford Cosworth DFV je toho nejlepším příkladem. Náklady budou rozumnější, ale především bude důležitá dostupnost motoru. Není třeba zdůrazňovat, že v současné době Mercedes a Ferrari svým zákazníkům nenabízejí stejné specifikace, jaké užívají oni. Pokud by o titul měl usilovat jenom Mercedes, nebo možná Ferrari, tak to není způsob, jakým by se měla F1 ubírat."
Výkonnostní vyrovnanostOdpůrci zavedení nezávislých motorů argumentují tím, že svým výkonem bude těžko konkurovat současným šestiválcovým turbomotorům. Newey se ale domnívá, že důležitějším přínosem by byly pestřejší závody, protože na různých typech tratí by docházelo k výkonnostním výkyvům. "Celá myšlenka nezávislé pohonné jednotky je umožnit malým týmům mít plně konkurenceschopný motor. Pokud není takový agregát nějak omezen předpisy, je jeho výroba snadnou záležitostí. Pak můžeme zkusit dosáhnout vyrovnanosti mezi nezávislými a továrními motory," tvrdí Newey.
"Nezávislé motory budou mít odlišnou charakteristiku, tudíž na některých okruzích mohou mít určitou výhodu, jinde tomu zase bude naopak, ale z hlediska veřejného zájmu to bude lepší situace, protože se můžeme dočkat různých vítězů na odlišných vozech. Formule 1 se tak opět stane nepředvídatelnou," domnívá se Adrian Newey.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.