Pětaosmdesátiletý boss F1 už toho zažil v F1 hodně - boj s vlastním týmem, dvě kritická období, kdy se spekulovalo o samotné existenci F1, smrt Elia de Angelise v jeho voze, kontroverzní spekulace o finančním zázemí.
Přesto, nebo právě proto tvrdí, že se toto sportovní odvětví "nikdy nepoloží". Při té příležitosti si opět rýpl do výrobců motorů. "I kdybychom ztratili Lotus a Red Bull, tak se Formule 1 nezhroutí. Ale jsem pochopitelně rád, že zůstávají. Renaultu jsme poskytli určitou finanční podporu, aby mohl Lotus odkoupit, totéž jsme realizovali v případě Red Bullu ohledně zajištění pohonných jednotek," vysvětlil pozadí transakcí Ecclestone.
Bývalý pilot, manažer Jochena Rindta a vlastních stáje Brabham je každopádně chováním Renaultu udiven: "Je zvláštní, že tak velká společnost, jakou Renault bezesporu je, potřebovala nějakou výpomoc. Doufám, že teď bude dobře fungovat, vyhrávat Grand Prix a mistrovství světa."
Ecclestone se rovněž zmínil o finanční turbulenci a politických bojích v rámci F1. "Problémy byly vždycky. Letošní způsobili dodavatelé motorů, kteří sledují pouze vlastní zájmy. Bylo by velmi jednoduché dosáhnout dohody mezi Mercedesem a Red Bullem. Nakonec uzavřeli kontrakt s Manorem. Osobně bych byl radši, kdyby to bylo s Red Bullem, protože by si přišli na své peníze.
Podle mého názoru tím, že odmítli spojení s Red Bullem, chtěli zabránit tomu, co potřebují a žádají fanoušci F1, tedy kvalitní soutěž. Navíc se domnívám, že mezi Mercedcesem a Ferrari může být nějaká dohoda. Připadají mi jako siamská dvojčata, jeden bez druhého nic neudělá," obvinil Ecclestone německého výrobce pohonných jednotek.
"Nevím, kolik je na tom pravdy, ale stojím si za tím. Mercedes dokonce ohledně techniky do jisté míry Ferrari pomáhal, což je důvod, proč mu Italové začínají šlapat na paty. Takže spolu plují na stejné lodi," vyslovuje Ecclestone odvážnou tezi.
Podle jeho názoru si i prezident FIA Jean Todt všiml tohoto problému, takže byl vydán neobvyklý a kontroverzní "mandát", aby Ecclestone mohl provádět jednostranné změny. Zda bude jedním z jeho zásahů zrušení komise F1 a strategické skupiny zatím Bernie nekomentuje ani nechce nic naznačovat. "Nemůžeme ponechat F1 v rukou dvou týmů. Uvidíme, co nastane, odpověď může znít ANO. Chci ale vyčkat, co řeknou výrobci motoru v lednu. Chceme levnější a jednodušší motor, nezávislého výrobce v duchu někdejšího Cosworthu."
Ecclestone si nedělá příliš těžkou hlavu s právem veta ze strany Ferrari. "Mohou jej použít jen ve velmi, velmi omezené míře. Jedním z příkladů by byla situace, kdyby Ferrari muselo přestavět celé auto. Pokud se k něčemu rozhodneme a týmům se to nebude líbit, mohou jít k arbitráži. Vyhráli bychom, protože tyto kroky nepodnikáme z komerčních důvodů, ale na ochranu Formule 1 a zajištění spravedlivé soutěži pro všechny," dodává Ecclestone.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.