Pětaosmdesátiletý boss F1 už toho zažil v F1 hodně - boj s vlastním týmem, dvě kritická období, kdy se spekulovalo o samotné existenci F1, smrt Elia de Angelise v jeho voze, kontroverzní spekulace o finančním zázemí.
Přesto, nebo právě proto tvrdí, že se toto sportovní odvětví "nikdy nepoloží". Při té příležitosti si opět rýpl do výrobců motorů. "I kdybychom ztratili Lotus a Red Bull, tak se Formule 1 nezhroutí. Ale jsem pochopitelně rád, že zůstávají. Renaultu jsme poskytli určitou finanční podporu, aby mohl Lotus odkoupit, totéž jsme realizovali v případě Red Bullu ohledně zajištění pohonných jednotek," vysvětlil pozadí transakcí Ecclestone.
Bývalý pilot, manažer Jochena Rindta a vlastních stáje Brabham je každopádně chováním Renaultu udiven: "Je zvláštní, že tak velká společnost, jakou Renault bezesporu je, potřebovala nějakou výpomoc. Doufám, že teď bude dobře fungovat, vyhrávat Grand Prix a mistrovství světa."
Ecclestone se rovněž zmínil o finanční turbulenci a politických bojích v rámci F1. "Problémy byly vždycky. Letošní způsobili dodavatelé motorů, kteří sledují pouze vlastní zájmy. Bylo by velmi jednoduché dosáhnout dohody mezi Mercedesem a Red Bullem. Nakonec uzavřeli kontrakt s Manorem. Osobně bych byl radši, kdyby to bylo s Red Bullem, protože by si přišli na své peníze.
Podle mého názoru tím, že odmítli spojení s Red Bullem, chtěli zabránit tomu, co potřebují a žádají fanoušci F1, tedy kvalitní soutěž. Navíc se domnívám, že mezi Mercedcesem a Ferrari může být nějaká dohoda. Připadají mi jako siamská dvojčata, jeden bez druhého nic neudělá," obvinil Ecclestone německého výrobce pohonných jednotek.
"Nevím, kolik je na tom pravdy, ale stojím si za tím. Mercedes dokonce ohledně techniky do jisté míry Ferrari pomáhal, což je důvod, proč mu Italové začínají šlapat na paty. Takže spolu plují na stejné lodi," vyslovuje Ecclestone odvážnou tezi.
Podle jeho názoru si i prezident FIA Jean Todt všiml tohoto problému, takže byl vydán neobvyklý a kontroverzní "mandát", aby Ecclestone mohl provádět jednostranné změny. Zda bude jedním z jeho zásahů zrušení komise F1 a strategické skupiny zatím Bernie nekomentuje ani nechce nic naznačovat. "Nemůžeme ponechat F1 v rukou dvou týmů. Uvidíme, co nastane, odpověď může znít ANO. Chci ale vyčkat, co řeknou výrobci motoru v lednu. Chceme levnější a jednodušší motor, nezávislého výrobce v duchu někdejšího Cosworthu."
Ecclestone si nedělá příliš těžkou hlavu s právem veta ze strany Ferrari. "Mohou jej použít jen ve velmi, velmi omezené míře. Jedním z příkladů by byla situace, kdyby Ferrari muselo přestavět celé auto. Pokud se k něčemu rozhodneme a týmům se to nebude líbit, mohou jít k arbitráži. Vyhráli bychom, protože tyto kroky nepodnikáme z komerčních důvodů, ale na ochranu Formule 1 a zajištění spravedlivé soutěži pro všechny," dodává Ecclestone.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.