Pětaosmdesátiletý boss F1 už toho zažil v F1 hodně - boj s vlastním týmem, dvě kritická období, kdy se spekulovalo o samotné existenci F1, smrt Elia de Angelise v jeho voze, kontroverzní spekulace o finančním zázemí.
Přesto, nebo právě proto tvrdí, že se toto sportovní odvětví "nikdy nepoloží". Při té příležitosti si opět rýpl do výrobců motorů. "I kdybychom ztratili Lotus a Red Bull, tak se Formule 1 nezhroutí. Ale jsem pochopitelně rád, že zůstávají. Renaultu jsme poskytli určitou finanční podporu, aby mohl Lotus odkoupit, totéž jsme realizovali v případě Red Bullu ohledně zajištění pohonných jednotek," vysvětlil pozadí transakcí Ecclestone.
Bývalý pilot, manažer Jochena Rindta a vlastních stáje Brabham je každopádně chováním Renaultu udiven: "Je zvláštní, že tak velká společnost, jakou Renault bezesporu je, potřebovala nějakou výpomoc. Doufám, že teď bude dobře fungovat, vyhrávat Grand Prix a mistrovství světa."
Ecclestone se rovněž zmínil o finanční turbulenci a politických bojích v rámci F1. "Problémy byly vždycky. Letošní způsobili dodavatelé motorů, kteří sledují pouze vlastní zájmy. Bylo by velmi jednoduché dosáhnout dohody mezi Mercedesem a Red Bullem. Nakonec uzavřeli kontrakt s Manorem. Osobně bych byl radši, kdyby to bylo s Red Bullem, protože by si přišli na své peníze.
Podle mého názoru tím, že odmítli spojení s Red Bullem, chtěli zabránit tomu, co potřebují a žádají fanoušci F1, tedy kvalitní soutěž. Navíc se domnívám, že mezi Mercedcesem a Ferrari může být nějaká dohoda. Připadají mi jako siamská dvojčata, jeden bez druhého nic neudělá," obvinil Ecclestone německého výrobce pohonných jednotek.
"Nevím, kolik je na tom pravdy, ale stojím si za tím. Mercedes dokonce ohledně techniky do jisté míry Ferrari pomáhal, což je důvod, proč mu Italové začínají šlapat na paty. Takže spolu plují na stejné lodi," vyslovuje Ecclestone odvážnou tezi.
Podle jeho názoru si i prezident FIA Jean Todt všiml tohoto problému, takže byl vydán neobvyklý a kontroverzní "mandát", aby Ecclestone mohl provádět jednostranné změny. Zda bude jedním z jeho zásahů zrušení komise F1 a strategické skupiny zatím Bernie nekomentuje ani nechce nic naznačovat. "Nemůžeme ponechat F1 v rukou dvou týmů. Uvidíme, co nastane, odpověď může znít ANO. Chci ale vyčkat, co řeknou výrobci motoru v lednu. Chceme levnější a jednodušší motor, nezávislého výrobce v duchu někdejšího Cosworthu."
Ecclestone si nedělá příliš těžkou hlavu s právem veta ze strany Ferrari. "Mohou jej použít jen ve velmi, velmi omezené míře. Jedním z příkladů by byla situace, kdyby Ferrari muselo přestavět celé auto. Pokud se k něčemu rozhodneme a týmům se to nebude líbit, mohou jít k arbitráži. Vyhráli bychom, protože tyto kroky nepodnikáme z komerčních důvodů, ale na ochranu Formule 1 a zajištění spravedlivé soutěži pro všechny," dodává Ecclestone.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.