Španělův případ nyní slouží jako strašák při rozhodování jejich kolegů, aby místo očekávaného zlepšení nespadli ještě níž než byli. Vzhledem k tomu, že nic nelze předvídat, nejde o snadnou volbu.
Daniel Ricciardo si letos výrazně pohoršil - loni třikrát vyhrál, letos "klesl" na pouhá dvě umístění na stupních vítězů. Na rozhodování má ještě dost času, jeho kontrakt u Red Bullu vyprší až na konci příštího roku, ale Australan se domnívá, že právě Alonsův případ odchodu od Ferrari k McLarenu by měl být pro ostatní piloty varovným příkladem. Není vždy výhrou změnit tým po špatné sezóně.
"Pro rok 2017 je plánováno mnoho změn v pravidlech a to poslední, co bych chtěl udělat, je dopadnout jako Alonso, opustit palubu lodi, která se pak ocitne na pozici, na které jste chtěl být. V ideálním případě zůstanu u Red Bullu a opět budeme bojovat o dominantní postavení, ale to lze očekávat až v pozdější části sezóny," kuje plány Ricciardo. Je znám jako jeden z nejpohodovějších pilotů v paddocku, ale letos i jeho úsměv po patáliích s Renaultem poněkud zhořkl.
"Zklamání bylo větší, než bych si přál. V devíti případech z deseti jsem se překonal a udělal, co bylo mou povinností, snažil jsem se rozdávat úsměvy. Byl to pro mě především rok učení a budování charakteru. A také cesta k větší zralosti. Po většinu sezóny jsem se cítil solidně," popsal své pocity Ricciardo.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.