Španělův případ nyní slouží jako strašák při rozhodování jejich kolegů, aby místo očekávaného zlepšení nespadli ještě níž než byli. Vzhledem k tomu, že nic nelze předvídat, nejde o snadnou volbu.
Daniel Ricciardo si letos výrazně pohoršil - loni třikrát vyhrál, letos "klesl" na pouhá dvě umístění na stupních vítězů. Na rozhodování má ještě dost času, jeho kontrakt u Red Bullu vyprší až na konci příštího roku, ale Australan se domnívá, že právě Alonsův případ odchodu od Ferrari k McLarenu by měl být pro ostatní piloty varovným příkladem. Není vždy výhrou změnit tým po špatné sezóně.
"Pro rok 2017 je plánováno mnoho změn v pravidlech a to poslední, co bych chtěl udělat, je dopadnout jako Alonso, opustit palubu lodi, která se pak ocitne na pozici, na které jste chtěl být. V ideálním případě zůstanu u Red Bullu a opět budeme bojovat o dominantní postavení, ale to lze očekávat až v pozdější části sezóny," kuje plány Ricciardo. Je znám jako jeden z nejpohodovějších pilotů v paddocku, ale letos i jeho úsměv po patáliích s Renaultem poněkud zhořkl.
"Zklamání bylo větší, než bych si přál. V devíti případech z deseti jsem se překonal a udělal, co bylo mou povinností, snažil jsem se rozdávat úsměvy. Byl to pro mě především rok učení a budování charakteru. A také cesta k větší zralosti. Po většinu sezóny jsem se cítil solidně," popsal své pocity Ricciardo.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.