Plán na nejdelší sezónu v historii Grand Prix hýbe názorovým proudem F1 - po týmových šéfech se k nim přidává i služebně nejstarší pilot startovního pole. Podle něj půjde o nejtěžší rok pro mechaniky a závodní inženýry.
Nová Grand Prix v Ázerbajdžánu a návrat závodu v Německu, který se v letošním kalendáři neobjevil z finančních důvodů, v konečném součtu staví před piloty a týmy poprvé v historii F1 více než 20 závodů. Start sezóny bude mít na starosti 20. března Austrálie a vše se uzavře v Abú Zabí 27. listopadu. Před námi leží i šest zdvojených závodních víkendů.
Jenson Button vstupuje do 17. sezóny. Z pozice závodního veterána má tedy jeho názor určitou váhu. "Z mého pohledu je všechno v pořádku, mám rád závodění a další závodní víkend jsem si přál. Ale do dějiště Grand Prix přiletím ve čtvrtek a v neděli večer odjíždím, zatímco mechanici zůstávají v boxech ještě další dlouhé hodiny a tráví příliš mnoho času mimo domov, pro ně bude 21 závodů velice těžkých."
Právě na týmové zázemí se Button zaměřuje, protože se obává, že by vyčerpávající program mohl ovlivnit vztah týmových členů k jejich práci. "Pro mechaniky a inženýry to opravdu bude obtížné, může to jejich vnímání práce značně změnit. Jen doufám, že pro rok 2017 už k žádnému dalšímu navyšování závodů nedojde, bylo by jich příliš mnoho."
Když Button v roce 2000 do Formule 1 vstupoval, musel absolvovat 17 Grand Prix, z nichž se pouze šest jelo mimo evropský kontinent. Příští rok už jich bude jedenáct, pokud do mimoevropské oblasti budeme počítat i Baku a Soči. "Sezóna 2016 začne o něco později, takže budeme mít víc zdvojených víkendů. Spousta zaměstnanců bude dva týdny mimo domov. Nelze ani vyloučit, že dojde k větší fluktuaci, dost lidí možná po roce odejde, což bude velká škoda. Osobně mám rád takovou atmosféru, když potkáváte lidi, které znáte, protože s nimi pracujete roky," obává se Button.
Pětatřicetiletý Brit bere v úvahu, že je ve hře nejistá Grand Prix USA kvůli finančním problémům. Zrovna to je ale závod, který by Button v kalendáři nerad postrádal. "Byl to nejlepší závod v letošním roce, a právě ten by měl chybět? To by byla opravdu škoda, kdyby se zde nejelo. Je to úžasný okruh, úžasné město, ve Státech opravdu rád závodím," dodává mistr světa z roku 2009.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.