Plán na nejdelší sezónu v historii Grand Prix hýbe názorovým proudem F1 - po týmových šéfech se k nim přidává i služebně nejstarší pilot startovního pole. Podle něj půjde o nejtěžší rok pro mechaniky a závodní inženýry.
Nová Grand Prix v Ázerbajdžánu a návrat závodu v Německu, který se v letošním kalendáři neobjevil z finančních důvodů, v konečném součtu staví před piloty a týmy poprvé v historii F1 více než 20 závodů. Start sezóny bude mít na starosti 20. března Austrálie a vše se uzavře v Abú Zabí 27. listopadu. Před námi leží i šest zdvojených závodních víkendů.
Jenson Button vstupuje do 17. sezóny. Z pozice závodního veterána má tedy jeho názor určitou váhu. "Z mého pohledu je všechno v pořádku, mám rád závodění a další závodní víkend jsem si přál. Ale do dějiště Grand Prix přiletím ve čtvrtek a v neděli večer odjíždím, zatímco mechanici zůstávají v boxech ještě další dlouhé hodiny a tráví příliš mnoho času mimo domov, pro ně bude 21 závodů velice těžkých."
Právě na týmové zázemí se Button zaměřuje, protože se obává, že by vyčerpávající program mohl ovlivnit vztah týmových členů k jejich práci. "Pro mechaniky a inženýry to opravdu bude obtížné, může to jejich vnímání práce značně změnit. Jen doufám, že pro rok 2017 už k žádnému dalšímu navyšování závodů nedojde, bylo by jich příliš mnoho."
Když Button v roce 2000 do Formule 1 vstupoval, musel absolvovat 17 Grand Prix, z nichž se pouze šest jelo mimo evropský kontinent. Příští rok už jich bude jedenáct, pokud do mimoevropské oblasti budeme počítat i Baku a Soči. "Sezóna 2016 začne o něco později, takže budeme mít víc zdvojených víkendů. Spousta zaměstnanců bude dva týdny mimo domov. Nelze ani vyloučit, že dojde k větší fluktuaci, dost lidí možná po roce odejde, což bude velká škoda. Osobně mám rád takovou atmosféru, když potkáváte lidi, které znáte, protože s nimi pracujete roky," obává se Button.
Pětatřicetiletý Brit bere v úvahu, že je ve hře nejistá Grand Prix USA kvůli finančním problémům. Zrovna to je ale závod, který by Button v kalendáři nerad postrádal. "Byl to nejlepší závod v letošním roce, a právě ten by měl chybět? To by byla opravdu škoda, kdyby se zde nejelo. Je to úžasný okruh, úžasné město, ve Státech opravdu rád závodím," dodává mistr světa z roku 2009.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.