Plán na nejdelší sezónu v historii Grand Prix hýbe názorovým proudem F1 - po týmových šéfech se k nim přidává i služebně nejstarší pilot startovního pole. Podle něj půjde o nejtěžší rok pro mechaniky a závodní inženýry.
Nová Grand Prix v Ázerbajdžánu a návrat závodu v Německu, který se v letošním kalendáři neobjevil z finančních důvodů, v konečném součtu staví před piloty a týmy poprvé v historii F1 více než 20 závodů. Start sezóny bude mít na starosti 20. března Austrálie a vše se uzavře v Abú Zabí 27. listopadu. Před námi leží i šest zdvojených závodních víkendů.
Jenson Button vstupuje do 17. sezóny. Z pozice závodního veterána má tedy jeho názor určitou váhu. "Z mého pohledu je všechno v pořádku, mám rád závodění a další závodní víkend jsem si přál. Ale do dějiště Grand Prix přiletím ve čtvrtek a v neděli večer odjíždím, zatímco mechanici zůstávají v boxech ještě další dlouhé hodiny a tráví příliš mnoho času mimo domov, pro ně bude 21 závodů velice těžkých."
Právě na týmové zázemí se Button zaměřuje, protože se obává, že by vyčerpávající program mohl ovlivnit vztah týmových členů k jejich práci. "Pro mechaniky a inženýry to opravdu bude obtížné, může to jejich vnímání práce značně změnit. Jen doufám, že pro rok 2017 už k žádnému dalšímu navyšování závodů nedojde, bylo by jich příliš mnoho."
Když Button v roce 2000 do Formule 1 vstupoval, musel absolvovat 17 Grand Prix, z nichž se pouze šest jelo mimo evropský kontinent. Příští rok už jich bude jedenáct, pokud do mimoevropské oblasti budeme počítat i Baku a Soči. "Sezóna 2016 začne o něco později, takže budeme mít víc zdvojených víkendů. Spousta zaměstnanců bude dva týdny mimo domov. Nelze ani vyloučit, že dojde k větší fluktuaci, dost lidí možná po roce odejde, což bude velká škoda. Osobně mám rád takovou atmosféru, když potkáváte lidi, které znáte, protože s nimi pracujete roky," obává se Button.
Pětatřicetiletý Brit bere v úvahu, že je ve hře nejistá Grand Prix USA kvůli finančním problémům. Zrovna to je ale závod, který by Button v kalendáři nerad postrádal. "Byl to nejlepší závod v letošním roce, a právě ten by měl chybět? To by byla opravdu škoda, kdyby se zde nejelo. Je to úžasný okruh, úžasné město, ve Státech opravdu rád závodím," dodává mistr světa z roku 2009.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.