Plán na nejdelší sezónu v historii Grand Prix hýbe názorovým proudem F1 - po týmových šéfech se k nim přidává i služebně nejstarší pilot startovního pole. Podle něj půjde o nejtěžší rok pro mechaniky a závodní inženýry.
Nová Grand Prix v Ázerbajdžánu a návrat závodu v Německu, který se v letošním kalendáři neobjevil z finančních důvodů, v konečném součtu staví před piloty a týmy poprvé v historii F1 více než 20 závodů. Start sezóny bude mít na starosti 20. března Austrálie a vše se uzavře v Abú Zabí 27. listopadu. Před námi leží i šest zdvojených závodních víkendů.
Jenson Button vstupuje do 17. sezóny. Z pozice závodního veterána má tedy jeho názor určitou váhu. "Z mého pohledu je všechno v pořádku, mám rád závodění a další závodní víkend jsem si přál. Ale do dějiště Grand Prix přiletím ve čtvrtek a v neděli večer odjíždím, zatímco mechanici zůstávají v boxech ještě další dlouhé hodiny a tráví příliš mnoho času mimo domov, pro ně bude 21 závodů velice těžkých."
Právě na týmové zázemí se Button zaměřuje, protože se obává, že by vyčerpávající program mohl ovlivnit vztah týmových členů k jejich práci. "Pro mechaniky a inženýry to opravdu bude obtížné, může to jejich vnímání práce značně změnit. Jen doufám, že pro rok 2017 už k žádnému dalšímu navyšování závodů nedojde, bylo by jich příliš mnoho."
Když Button v roce 2000 do Formule 1 vstupoval, musel absolvovat 17 Grand Prix, z nichž se pouze šest jelo mimo evropský kontinent. Příští rok už jich bude jedenáct, pokud do mimoevropské oblasti budeme počítat i Baku a Soči. "Sezóna 2016 začne o něco později, takže budeme mít víc zdvojených víkendů. Spousta zaměstnanců bude dva týdny mimo domov. Nelze ani vyloučit, že dojde k větší fluktuaci, dost lidí možná po roce odejde, což bude velká škoda. Osobně mám rád takovou atmosféru, když potkáváte lidi, které znáte, protože s nimi pracujete roky," obává se Button.
Pětatřicetiletý Brit bere v úvahu, že je ve hře nejistá Grand Prix USA kvůli finančním problémům. Zrovna to je ale závod, který by Button v kalendáři nerad postrádal. "Byl to nejlepší závod v letošním roce, a právě ten by měl chybět? To by byla opravdu škoda, kdyby se zde nejelo. Je to úžasný okruh, úžasné město, ve Státech opravdu rád závodím," dodává mistr světa z roku 2009.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.