Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost prohlásil, že současné vozy F1 je nutné zrychlit, nicméně souhlasí s názorem Lewise Hamiltona, že tohoto stavu nelze dosáhnout pouhým zvýšením přítlaku.
Alain Prost závodil v F1 v letech 1980 až 1991, po roční pauze se vrátil a získal na Williamsu svou poslední titul. Poté byl v čele stáje nesoucí jeho jméno, kterou převzal od svého krajana Guy Ligiera. Šedesátiletý rodák z Lorette se kloní na stranu trojnásobného kolegy Lewise Hamiltona.
Trojnásobný mistr světa a úřadující šampion se kriticky vyjádřil k řešení skutečnosti v současné F1, v níž je největším problémem držet se soupeře před sebou a předjet ho. Snahu dosáhnout rychlejších časů na kolo pouhým zvýšením přítlaku považuje za naprosto nevyhovující řešení. "Je to ten nejhorší nápad a jenom dokazuje, že ti lidé vůbec nevědí, co se snaží řešit," kritizoval návrh Hamilton.
Prost, který se do F1 vrátí s nově organizovaným týmem Renault, uvedl pro německý deník Bild, že ho současná F1 příliš neuspokojuje a leccos by změnil. "Show by určitě měla být lepší, je tu pár věcí, které bych určitě řešil jinak. Přál bych si vozy s větším výkonem a mechanickou přilnavostí. Pneumatiky by měly být široké a aerodynamika by neměla hrát hlavní roli. Také pilot by měl být odkázán víc sám na sebe, takže bych omezil komunikaci s boxy," vypočítával argumenty Alain.
Zároveň se někdejší mistr světa domnívá, že přístup k pravidlům je příliš rozmělněn a při jejich řešení se nepostupuje správně. "Velkým problémem Formule 1 je, že se odpovědní lidé zabývají jednotlivými pravidly zvlášť, zatímco by bylo smysluplnější je řešit jako celek."
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.