Kolik Grand Prix je možné stanovit jako limit? Všeobecně se mělo za to, že dvacet závodů do roka je maximální možné číslo, ale Bernie Ecclestone je jiného názoru. Sice v tuto chvíli není jisté, jak to dopadne s GP USA, pokud však "přežije" čeká F1 příští rok rekordní počet závodů.
Této skutečnosti se obává i šéf nejúspěšnějšího týmu právě skončené sezóny Toto Wolff. Podle něj jedenadvacet závodů bude na stáj Mercedes klást velké nároky a bude nutné změnit její strukturu, aby se vyrovnala s delší dobou pracovní zátěže.
Jak už bylo uvedeno, stále se řeší problémy americké Grand Prix v Austinu, která má zatím udělen dočasný status, než se vyřeší její finanční problémy. Wolff u příležitosti akce Stars & Cars ve Stuttgartu prohlásil, že má z příštího ročníku oprávněné obavy. "Pro tým, který putuje po závodech, to bude velké vytížení. Už letošních devatenáct závodů bylo hodně a to nás příští rok čeká větší počet spojených víkendů."
Na závodní pole F1 čekají šestkrát dva závodní víkendy po sobě: v červnu v Kanadě a poté v Azerbajdžánu, v červenci nejdřív na začátku Rakousko a Velká Británie, na konci pak Maďarsko a Německo. Po letní pauze bude od sebe jen týden dělit Belgii a Itálii, říjen začne dvojzávodem Malajsie a Japonsko a zakončí ho USA s Mexikem (pochopitelně pokud Američané vyřeší své těžkosti). Přesun s kompletním týmovým vyvbavením zvláště v prvním případě bude rozhodně nesmírně náročný.
"Bude potřeba se zaměřit na organizaci - na konci sezóny už je každý dost unavený - a nejsem si opravdu jist, že za současné situace a stávající struktury budeme schopnit se s 21 závody vypořádat. Možná z tohoto pohledu bude třeba zavést druhou směnu, odpočinek po závodním víkendu. Příští rok bude nejspíš hodně složitý," uzavírá své zamyšlení Wolff.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.