Kolik Grand Prix je možné stanovit jako limit? Všeobecně se mělo za to, že dvacet závodů do roka je maximální možné číslo, ale Bernie Ecclestone je jiného názoru. Sice v tuto chvíli není jisté, jak to dopadne s GP USA, pokud však "přežije" čeká F1 příští rok rekordní počet závodů.
Této skutečnosti se obává i šéf nejúspěšnějšího týmu právě skončené sezóny Toto Wolff. Podle něj jedenadvacet závodů bude na stáj Mercedes klást velké nároky a bude nutné změnit její strukturu, aby se vyrovnala s delší dobou pracovní zátěže.
Jak už bylo uvedeno, stále se řeší problémy americké Grand Prix v Austinu, která má zatím udělen dočasný status, než se vyřeší její finanční problémy. Wolff u příležitosti akce Stars & Cars ve Stuttgartu prohlásil, že má z příštího ročníku oprávněné obavy. "Pro tým, který putuje po závodech, to bude velké vytížení. Už letošních devatenáct závodů bylo hodně a to nás příští rok čeká větší počet spojených víkendů."
Na závodní pole F1 čekají šestkrát dva závodní víkendy po sobě: v červnu v Kanadě a poté v Azerbajdžánu, v červenci nejdřív na začátku Rakousko a Velká Británie, na konci pak Maďarsko a Německo. Po letní pauze bude od sebe jen týden dělit Belgii a Itálii, říjen začne dvojzávodem Malajsie a Japonsko a zakončí ho USA s Mexikem (pochopitelně pokud Američané vyřeší své těžkosti). Přesun s kompletním týmovým vyvbavením zvláště v prvním případě bude rozhodně nesmírně náročný.
"Bude potřeba se zaměřit na organizaci - na konci sezóny už je každý dost unavený - a nejsem si opravdu jist, že za současné situace a stávající struktury budeme schopnit se s 21 závody vypořádat. Možná z tohoto pohledu bude třeba zavést druhou směnu, odpočinek po závodním víkendu. Příští rok bude nejspíš hodně složitý," uzavírá své zamyšlení Wolff.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.