Kolik Grand Prix je možné stanovit jako limit? Všeobecně se mělo za to, že dvacet závodů do roka je maximální možné číslo, ale Bernie Ecclestone je jiného názoru. Sice v tuto chvíli není jisté, jak to dopadne s GP USA, pokud však "přežije" čeká F1 příští rok rekordní počet závodů.
Této skutečnosti se obává i šéf nejúspěšnějšího týmu právě skončené sezóny Toto Wolff. Podle něj jedenadvacet závodů bude na stáj Mercedes klást velké nároky a bude nutné změnit její strukturu, aby se vyrovnala s delší dobou pracovní zátěže.
Jak už bylo uvedeno, stále se řeší problémy americké Grand Prix v Austinu, která má zatím udělen dočasný status, než se vyřeší její finanční problémy. Wolff u příležitosti akce Stars & Cars ve Stuttgartu prohlásil, že má z příštího ročníku oprávněné obavy. "Pro tým, který putuje po závodech, to bude velké vytížení. Už letošních devatenáct závodů bylo hodně a to nás příští rok čeká větší počet spojených víkendů."
Na závodní pole F1 čekají šestkrát dva závodní víkendy po sobě: v červnu v Kanadě a poté v Azerbajdžánu, v červenci nejdřív na začátku Rakousko a Velká Británie, na konci pak Maďarsko a Německo. Po letní pauze bude od sebe jen týden dělit Belgii a Itálii, říjen začne dvojzávodem Malajsie a Japonsko a zakončí ho USA s Mexikem (pochopitelně pokud Američané vyřeší své těžkosti). Přesun s kompletním týmovým vyvbavením zvláště v prvním případě bude rozhodně nesmírně náročný.
"Bude potřeba se zaměřit na organizaci - na konci sezóny už je každý dost unavený - a nejsem si opravdu jist, že za současné situace a stávající struktury budeme schopnit se s 21 závody vypořádat. Možná z tohoto pohledu bude třeba zavést druhou směnu, odpočinek po závodním víkendu. Příští rok bude nejspíš hodně složitý," uzavírá své zamyšlení Wolff.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.