Dvanáctihodinový test pneumatik absolvuje za stáj Sauber stávající pilot Marcus Ericsson, Brazilce Felipe Nasra nahradí Adderly Fong, který se v letošní sezóně prezentoval v šampionátu GP3.
Pětadvacetiletý pilot, jenž má v životopise zapsanou hongkongské i čínské občanství, a jehož plné jméno zní Adderly Fong Cheun-yue (Chun-yu), se příliš nezviditelnil. V šesti závodech byl nejlépe devátý v druhé rozjížďce v belgickém Spa, doposud nezískal žádný bod. Do monopostu F1 se posadil už v loňském roce ve Valencii, kde testoval dva roky starý Sauber C31, poté si rovněž před rokem právě v Abú Zabí vyzkoušel v prvním volném tréninku monopost téže značky.
"Jsem velmi rád, že se mi dostane další příležitosti usednout do Sauberu F1. Udělám maximum proto, abych poskytl týmu užitečnou zpětnou vazbu. Na test se těším, předpokládám, že se mi podaří splnit můj cíl a získat superlicenci poté, co absolvuji 300 kilometrů," líčí své plány Fong.
Rodák z kanadského Vancouveru po absolvování zmíněných 300 km předá svůj vůz Marcusi Ericssonovi, který jej bude pilotovat po zbytek zmíněného testu. "Minulý rok jsem zažil skvělé testování modelu C33 rovněž na trati Jas Marina, proto jsem zvědavý na aktuální vůz," dodává Fong. Všechny týmy zůstanou po závodě v Abú Zabí, aby v úterý po závodě absolvovaly dvanáctihodinový test nových ultraměkkých pneumatik Pirelli.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.