Dvanáctihodinový test pneumatik absolvuje za stáj Sauber stávající pilot Marcus Ericsson, Brazilce Felipe Nasra nahradí Adderly Fong, který se v letošní sezóně prezentoval v šampionátu GP3.
Pětadvacetiletý pilot, jenž má v životopise zapsanou hongkongské i čínské občanství, a jehož plné jméno zní Adderly Fong Cheun-yue (Chun-yu), se příliš nezviditelnil. V šesti závodech byl nejlépe devátý v druhé rozjížďce v belgickém Spa, doposud nezískal žádný bod. Do monopostu F1 se posadil už v loňském roce ve Valencii, kde testoval dva roky starý Sauber C31, poté si rovněž před rokem právě v Abú Zabí vyzkoušel v prvním volném tréninku monopost téže značky.
"Jsem velmi rád, že se mi dostane další příležitosti usednout do Sauberu F1. Udělám maximum proto, abych poskytl týmu užitečnou zpětnou vazbu. Na test se těším, předpokládám, že se mi podaří splnit můj cíl a získat superlicenci poté, co absolvuji 300 kilometrů," líčí své plány Fong.
Rodák z kanadského Vancouveru po absolvování zmíněných 300 km předá svůj vůz Marcusi Ericssonovi, který jej bude pilotovat po zbytek zmíněného testu. "Minulý rok jsem zažil skvělé testování modelu C33 rovněž na trati Jas Marina, proto jsem zvědavý na aktuální vůz," dodává Fong. Všechny týmy zůstanou po závodě v Abú Zabí, aby v úterý po závodě absolvovaly dvanáctihodinový test nových ultraměkkých pneumatik Pirelli.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.