Už jen málokoho v poslední době překvapí, když se Lotus potýká před závodem s nějakými problémy. Dokonce se začalo spekulovat, zda finanční potíže týmu z Enstone nedosáhly takového rozměru, že stáj poslední závod vynechá.
K tomu by sváděla i středeční nepřítomnost týmu na okruhu Jas Marina v Abú Zabí. Nakonec kamiony Lotusu dorazily do závodního areálu ve čtvrtek ráno a mechanici se dali hned do práce. Příčina tohoto zpoždění nebyla přesně popsána, má se za to, že opět jde o táhnoucí se problémy s nesplacenými účty.
S ohledem na pozdní příjezd Lotus nestihl připravit vozy pro technickou přejímku. Za normálních okolností jsou monoposty, které touto procedurou neprojdou, vyloučeny z celého závodního víkendu. Zástupci týmu proto s ohledem na pozdější příjezd na Jas Marina požádali pořadatele, aby jim byla povolena výjimka. Byla jim ze strany pořadatelů udělena, takže Lotusy v Grand Prix Abú Zabí uvidíme.
Romain Grosjean situaci později komentoval: "Už jsme to v minulosti zažili. Vždy jsme se dokázali dostat na trať včas. Když bude všechno připraveno na druhý trénink, budu šťastný," narážel Francouz na skutečnost, že jej v prvním tréninku opět nahradí už jistý pilot pro příští rok Jolyon Palmer. "Je to jen těžší pro naše mechaniky, kteří si takové vypětí nezaslouží. Ale udělají maximum, abychom si z této trati odvezli nějaké body," doufá Grosjean.
Lotus vstoupil do závěrečné fáze jednání s francouzskou automobilkou Renault; případné spojení je deklarováno již několik měsíců, ale závěrečné rozhodnutí se stále odkládá.
"Co se týče jednání s Renaultem, myslím, že jsme už hodně blízko," řekl minulý týden stanici Sky současný majitel Lotusu Gerard Lopez. "Chápu, že Renault ještě potřebuje zařídit nějaké věci s F1 a FOM, ale pokud jde o nás, jsme připraveni dohodu uzavřít."
Renault prohlásil, že oznámí své budoucí plány spojené s Formulí 1 co nejdříve, obecně se předpokládá, že by to mohlo být v rámci posledního závodu sezóny 2015.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.