Argentinci zažili tři přílivové vlny Formule 1. Té první dominoval "Maestro" Fangio a její sedmiletá éra byla zakončena v roce 1960. Podruhé se éra závodů na Municipal Buenos Aires propojila s působením Carlose Reutemanna a tato existence argentinské GP byla nejdelší.
V letech 1972 až 1981 chodili diváci na okruh sledovat svou velkou naději, ovšem Reutemann, pozdější guvernér provincie Santa Fé, tu k jejich lítosti nikdy nevyhrál. Zato tu diváci viděli i poněkud bizarní vojenské manévry, to když v rámci chystaného šampionátu ve fotbale vyhlásila vláda autodrom za vojenské území a piloti F1 tu kroužili vedle bojové techniky a před hlavněmi vojáků. A jen pro pořádek dodejme, že díky Ecclestoneově drsné obchodní politice se v roce 1976 diváci v Argentině těšili na závod marně.
Poslední éra už byla spjata s tím, co pro závody v této jihoamerické zemi je příznačné - s politikou. Reutemann v této sféře stoupal výš a výš, v rámci obnovené argentinské Velké ceny v roce 1995 dokonce usedl do vozu Ferrari se "svým" startovním číslem 11 (užíval ho v sezóně 1978, v posledním ročníku svého působení v Maranellu) a v deštivé záplavě si odkroužil pár symbolických kol. Jenže složitá situace v zemi La Platy vedla nejen k jeho změně záměrů, ale také k třetímu a prozatím definitivnímu dochodu Argentiny z kalendáře F1. Éra v letech 1995-1998 je posledním zápisem v knize závodů F1.
Změní situaci prezident Macri?Nově zvolený první muž země Mauricio Macri může pro Argentinu na poli motoristického sportu znamenat velkou naději. Už dříve avizoval své snahy oživit chátrající Autodromo Buenos Aires v souvislosti s posílením turistického ruchu. Macri dobře ví, o čem je řeč, protože od roku 2007 byl starostou argentinského hlavního města. Rozhodl se ale jít odlišnou cestou a místo výstavby nových areálů provedl s odborníky analýzu současného okruhu a dospěl k názoru, že dojde pouze k radikální modernizaci obohacené o další podpůrné oblasti.
Těmi by se měla stát závodní škola pro mladé talenty, motoristické muzeum, nový hotelový komplex a výstavní prostory pro automobily. Město tak jednoznačně spěje ke snaze opět přivést F1 do Buenos Aires, ale je zároveň evidentní, že bez přímé podpory vlády se tato myšlenka těžko uskuteční. Macri už před několika lety oslovil Ecclestonea, ale další kroky v návratu Argentiny do série Grand Prix zhatila ekonomická situace země. Přesto Hermann Tilke dostal zakázku a vypracoval plány na revitalizaci okruhu, nové boxy a paddock plus nezbytnou změnu samotné trati.
Macri má v úmyslu změnit hospodářskou situaci země a zastavit inflaci. Pokud se mu podaří splnit volební cíle svého programu, může se velmi rychle dostat i na Autodromo Buenos Aires - odhaduje se, že pokud bude dostatek finančních prostředků, přestavba by mohla být do 18 měsíců hotova, takže bychom v roce 2017 mohli opět vidět jihoamerické spřežení Argentiny a Brazílie, jak tomu bylo v posledních dvou etapách závodní historie druhé největší země jihoamerického kontinentu. Odborníci se však spíše kloní k názoru, že bude nutné čekat až do roku 2018, protože práce na renovaci okruhu je pořád víc než dost.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.