Argentinci zažili tři přílivové vlny Formule 1. Té první dominoval "Maestro" Fangio a její sedmiletá éra byla zakončena v roce 1960. Podruhé se éra závodů na Municipal Buenos Aires propojila s působením Carlose Reutemanna a tato existence argentinské GP byla nejdelší.
V letech 1972 až 1981 chodili diváci na okruh sledovat svou velkou naději, ovšem Reutemann, pozdější guvernér provincie Santa Fé, tu k jejich lítosti nikdy nevyhrál. Zato tu diváci viděli i poněkud bizarní vojenské manévry, to když v rámci chystaného šampionátu ve fotbale vyhlásila vláda autodrom za vojenské území a piloti F1 tu kroužili vedle bojové techniky a před hlavněmi vojáků. A jen pro pořádek dodejme, že díky Ecclestoneově drsné obchodní politice se v roce 1976 diváci v Argentině těšili na závod marně.
Poslední éra už byla spjata s tím, co pro závody v této jihoamerické zemi je příznačné - s politikou. Reutemann v této sféře stoupal výš a výš, v rámci obnovené argentinské Velké ceny v roce 1995 dokonce usedl do vozu Ferrari se "svým" startovním číslem 11 (užíval ho v sezóně 1978, v posledním ročníku svého působení v Maranellu) a v deštivé záplavě si odkroužil pár symbolických kol. Jenže složitá situace v zemi La Platy vedla nejen k jeho změně záměrů, ale také k třetímu a prozatím definitivnímu dochodu Argentiny z kalendáře F1. Éra v letech 1995-1998 je posledním zápisem v knize závodů F1.
Změní situaci prezident Macri?Nově zvolený první muž země Mauricio Macri může pro Argentinu na poli motoristického sportu znamenat velkou naději. Už dříve avizoval své snahy oživit chátrající Autodromo Buenos Aires v souvislosti s posílením turistického ruchu. Macri dobře ví, o čem je řeč, protože od roku 2007 byl starostou argentinského hlavního města. Rozhodl se ale jít odlišnou cestou a místo výstavby nových areálů provedl s odborníky analýzu současného okruhu a dospěl k názoru, že dojde pouze k radikální modernizaci obohacené o další podpůrné oblasti.
Těmi by se měla stát závodní škola pro mladé talenty, motoristické muzeum, nový hotelový komplex a výstavní prostory pro automobily. Město tak jednoznačně spěje ke snaze opět přivést F1 do Buenos Aires, ale je zároveň evidentní, že bez přímé podpory vlády se tato myšlenka těžko uskuteční. Macri už před několika lety oslovil Ecclestonea, ale další kroky v návratu Argentiny do série Grand Prix zhatila ekonomická situace země. Přesto Hermann Tilke dostal zakázku a vypracoval plány na revitalizaci okruhu, nové boxy a paddock plus nezbytnou změnu samotné trati.
Macri má v úmyslu změnit hospodářskou situaci země a zastavit inflaci. Pokud se mu podaří splnit volební cíle svého programu, může se velmi rychle dostat i na Autodromo Buenos Aires - odhaduje se, že pokud bude dostatek finančních prostředků, přestavba by mohla být do 18 měsíců hotova, takže bychom v roce 2017 mohli opět vidět jihoamerické spřežení Argentiny a Brazílie, jak tomu bylo v posledních dvou etapách závodní historie druhé největší země jihoamerického kontinentu. Odborníci se však spíše kloní k názoru, že bude nutné čekat až do roku 2018, protože práce na renovaci okruhu je pořád víc než dost.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.