Paul Hembery, šéf Pirelli Motorsport, sebevědomě tvrdí, že italská značka bude schopna dosáhnout zrychlení vozidel podstatně levnějším způsobem, než složitými změnami pravidel.
Podle prognóz by se měly vozy na tratích v dalších ročnících pohybovat rychleji v řádu pěti až šesti vteřin, což by mimo jiné měly zajistit sedmnáctipalcové pneumatiky. Vše je ale stáje ještě závislé na dohodě týmů. Protože Pirelli žádá otestování širších předních a zadních pneumatik v součinnosti s balíčkem aerodynamických změn, Italové doporučují vytvořit testovací "mulu" na základě specifikace formule pro rok 2017.
Pirelli tento krok vysvětluje následujícím způsobem. Zatížení, které bude z důvodu zvýšení přítlaku na nové pneumatiky působit, lze samozřejmě pohodlně prověřit prostřednictvím simulací. Protože dojde k nevyhnutelným změnám směší, měly by se otestovat přímo na závodní dráze. Hembery je přesvědčen, že zvýšení výkonu lze dosáhnout jen na základě nových pneumatik, rozhodně spíš než provádět významné konstrukční úpravy monopostů.
"Pokud chcete zvýšit výkon, jsme schopni to zvládnout. Jen tím, že se změní velikost pneumatik, získáme minimálně dvě vteřiny. Jestliže budeme mít k dispozici řádný testovací program zaměřený pouze na pneumatiky a s vozem akceptujícím přirozený vývoj, můžeme se dostat až na čtyři vteřiny na kolo, a týmy nemusí přitom vůbec nic měnit," tvrdí Hembery.
"Když nám v tom jednotlivé stáje pomohou, bude takové řešení pro všechny rozhodně levnější, než kdyby přepracovávaly své vozy. Možná bude třeba se zaměřit i na jiné oblasti, ale pokud se bavíme o výkonu, tohle jsme schopní zvládnout. A můžeme také vytvořit celou řadu směsí; například - jak někteří navrhovali - uděláme pláště, na nichž můžete jet 15 kol bez nutnosti je neustále hlídat nebo šetřit," pokračuje Hembery.
Šéf Pirelli Motorsport už potvrdil, že některé týmy pracují na změnách aktuálních vozů, aby bylo možné je osadit sedmnáctipalcovými pneumatikami šíře 30 cm vpředu a 40 cm vzadu. Ve hře ale zůstává balíček aerodynamických úprav. Na to Hembery reaguje prostě: "Minimálně můžeme říci, že velikost pneumatik je v souladu se současnými pravidly. Dojde pouze na modifikací závěsů. Nejméně tři týmy už potvrdily, že by mohly upravit aktuální monopost, aby na něj bylo možné nasadit nové pneumatiky, pokud budou včas upozorněny na případné změny v aerodynamice," uzavírá Hembery.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.