Renault mění názor: dojde nakonec na spolupráci s Illienem?

Debatuje Abiteboul s Hornerem o případném přejmenování motoru?
Debatuje Abiteboul s Hornerem o případném přejmenování motoru?, foto: Red Bull Content Pool
Robert RoBertino Pavelka 19. listopadu 2015 13:30
Sdílej:

Renault se nakonec může překvapivě rozhodnout pro angažování jednoho z největších odborníků přes motory Mario Illiena. Očekává se, že tato informace bude potvrzena současně s vyjasněním jeho dalších aktivit ve Formuli 1.

Jak uvedl výkonný ředitel společnost Renault Carlos Ghosn, v následujících dvou týdnech by mělo být ohledně plánů Renaultu spojených s Formulí 1 jasno. Současně s tím francouzská automobilka hledá cesty, jak zrychlit své pohonné jednotky. Proto je možné, že by Illien byl krátkodobě angažován, aby pomohl urychlit vývoj francouzských agregátů.

Pro někoho to může být překvapivé rozhodnutí, protože na začátku tohoto roku se Illien podílel na nových komponentech pro motor, který Red Bull označil jako slabý. Renault však Illienův původní návrh na nové válce zamítl a rozhodl se jít cestou vlastního vývoje. Jak se ale ukázalo v Brazílii, nepodařilo se žádného zlepšení dosáhnout. Zklamání z této skutečnosti může vést vedení Renaultu k přehodnocení původního odmítnutí, takže by Illien mohl být vítanou pomocí.

Požadujeme výsledky. Tečka!

Generální ředitel Renaultu F1 Cyril Abiteboul prohlásil pro server Motorsport.com, že pokud se má jeho společnost posunout kupředu, je třeba zapomenout na všechny předchozí pocity a zaměřit se plně na současnost: "Musíme využít veškerou energii a zdroje, které máme k dispozici. Ve své podstatě mě až tak nezajímá, jak se k výsledkům dopracujeme - my je prostě musíme mít. Tečka! Nemáme povinnost Illiena přijmout, ani se zabývat vzestupem či poklesem Red Bullu. Z naší strany je nutné najít co nejrychlejší řešení," vysvětluje Abiteboul.

Rozhodně však nemíní snižovat nebo zpochybňovat Illienovy kvality: "Mario má přístup k takovým informacím, k nimž se my nedostaneme. Tím jsme v našem střednědobém a dlouhodobém programu negativně ovlivněni. Když bych se na něco zeptal třeba Andyho Cowella od Mercedesu, co by mi asi tak mohl říci? Je součástí jedné z nejúspěšnějších značek v F1 co se týče motorů, takže co mu mám říci? Jaký chystáme projekt? O čem přemýšlíme? Nejde vlastně nic. A to je handicap. Takže si myslím, že je lepší používat stávající zařízení, ale rovněž se nevyhýbám možnosti využít krátkodobé pomoci. Prostě jenom nepůjde o dlouhodobný plán," pokračuje Abiteboul.

Přejmenovaný motor nelze vyvíjet

Abiteboul ale zdůrazňuje, že žádná dohoda zatím ještě neproběhla - především proto, že se čeká, až dá Ghosn zelenou dalším plánům Renaultu ve Formuli 1. "Tím je všechno prozatím podmíněno, od tohoto bodu se vše odráží. Zatím nevím, co se stane příští rok."

Další věc, kterou Abiteboul rázně popřel, je eventualita, že by Red Bull sám vyvíjel pohonné jednotky, jak se v poslední době tvrdilo. Podle generálního ředitele současná pravidla F1 nic takového neumožňují. Je v nich přísně definováno, že každý výrobce motorů může mít homologován pouze jeden typ motoru - což vylučuje jakoukoli úpravu aktuální pohonné jednotky ze strany zákaznického týmu, která by se lišila od inovací původního dodavatele. Řídící orgán FIA dal rovněž jasně najevo, že prosté přejmenování motoru nepomůže pravidlo obejít - motor by musel být kompletně navržen od nového výrobce.

"Předpisy jsou v tomto bodě více než jasné. Je možné mít od každého výrobce jen jednu specifikaci. Existuje samozřejmě varianta využít agregát z předchozí sezóny, ale to není ten případ, o kterém jsme s Red Bullem hovořili," dodává Abiteboul.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.