Zvažované zavedení nové specifikace motoru, o níž usiluje FIA a Bernie Ecclestone coby levnější formě pohonných jednotek pro nezávislé týmy už budí mohutné debaty napříč odborným i fanouškovským spektrem. Ozývat se začínají i samotní výrobci.
Ferrari a Mercedes jsou jasně proti novému řešení, Red Bull má mít k dispozici "neoznačený" agregát o objemu 2,5 litru, což byla jeho podmínka setrvání v F1 pro rok 2016. Malé týmy bojující za snížení nákladů nejspíš rovněž zvednou pomyslnou ruku pro nové řešení. "Honda nám chtěla účtovat více než 30 milionů $ ročně za motor, který je naprosto absurdní," odhalil pozadí dohadované transakce Christian Horner.
Mercedes také prohlásil, že nyní může být zpochybněn návrh na šasi pro rok 2017 kvůli otázce bezpečnosti týkající se nových pneumatik, ale McLaren s tímto vyjádřením nesouhlasí. "Ze strany Mercedesu je to dost zoufalý pokus. Myslím, že hrají obvyklou hru - když z jakéhokoli důvodu chcete, aby nějaké změny neprošly, budete se odvolávat na bezpečnost," tvrdí šéf McLarenu Eric Boullier.
Třebaže podle vyjádření některých deníků je nový "motorový záměr" snahou nasadit kočku mezi holuby, všeobecně se hovoří o snaze si vynutit kompromis. "Jsou tu legitimní otázky, na něž je třeba najít odpověď. Jsou ceny motorů pro malé týmy správné? Je tento koncept motoru správný pro Formuli 1? Jsme připraveni o těchto otázkách diskutovat. Jako u všeho bychom měli dojít ke kompromisu. Je jen potíž sladit zájmy všech uživatelů pod jednu střechu," tvrdí Toto Wolff.
Šéf Mercedesu však vidí i širší souvislosti: "Určitě najdeme i prvk politické, z hlediska týmu si mohu myslet, že jde o způsob, jak prolomit dominantní postavení Mercedesu. Pak tu máme Jeana Todta, který touží snížit ceny motorů a Bernie Ecclestonea, který se domnívá, že automobilky mají příliš velkou moc. Ale je to opravdu tak? Nevím. Jediné, o čem jsem přesvědčen - existuje spousta lidí a každý sleduje své vlastní cíle," dodává Wolff.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.