Zvažované zavedení nové specifikace motoru, o níž usiluje FIA a Bernie Ecclestone coby levnější formě pohonných jednotek pro nezávislé týmy už budí mohutné debaty napříč odborným i fanouškovským spektrem. Ozývat se začínají i samotní výrobci.
Ferrari a Mercedes jsou jasně proti novému řešení, Red Bull má mít k dispozici "neoznačený" agregát o objemu 2,5 litru, což byla jeho podmínka setrvání v F1 pro rok 2016. Malé týmy bojující za snížení nákladů nejspíš rovněž zvednou pomyslnou ruku pro nové řešení. "Honda nám chtěla účtovat více než 30 milionů $ ročně za motor, který je naprosto absurdní," odhalil pozadí dohadované transakce Christian Horner.
Mercedes také prohlásil, že nyní může být zpochybněn návrh na šasi pro rok 2017 kvůli otázce bezpečnosti týkající se nových pneumatik, ale McLaren s tímto vyjádřením nesouhlasí. "Ze strany Mercedesu je to dost zoufalý pokus. Myslím, že hrají obvyklou hru - když z jakéhokoli důvodu chcete, aby nějaké změny neprošly, budete se odvolávat na bezpečnost," tvrdí šéf McLarenu Eric Boullier.
Třebaže podle vyjádření některých deníků je nový "motorový záměr" snahou nasadit kočku mezi holuby, všeobecně se hovoří o snaze si vynutit kompromis. "Jsou tu legitimní otázky, na něž je třeba najít odpověď. Jsou ceny motorů pro malé týmy správné? Je tento koncept motoru správný pro Formuli 1? Jsme připraveni o těchto otázkách diskutovat. Jako u všeho bychom měli dojít ke kompromisu. Je jen potíž sladit zájmy všech uživatelů pod jednu střechu," tvrdí Toto Wolff.
Šéf Mercedesu však vidí i širší souvislosti: "Určitě najdeme i prvk politické, z hlediska týmu si mohu myslet, že jde o způsob, jak prolomit dominantní postavení Mercedesu. Pak tu máme Jeana Todta, který touží snížit ceny motorů a Bernie Ecclestonea, který se domnívá, že automobilky mají příliš velkou moc. Ale je to opravdu tak? Nevím. Jediné, o čem jsem přesvědčen - existuje spousta lidí a každý sleduje své vlastní cíle," dodává Wolff.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.