Zvažované zavedení nové specifikace motoru, o níž usiluje FIA a Bernie Ecclestone coby levnější formě pohonných jednotek pro nezávislé týmy už budí mohutné debaty napříč odborným i fanouškovským spektrem. Ozývat se začínají i samotní výrobci.
Ferrari a Mercedes jsou jasně proti novému řešení, Red Bull má mít k dispozici "neoznačený" agregát o objemu 2,5 litru, což byla jeho podmínka setrvání v F1 pro rok 2016. Malé týmy bojující za snížení nákladů nejspíš rovněž zvednou pomyslnou ruku pro nové řešení. "Honda nám chtěla účtovat více než 30 milionů $ ročně za motor, který je naprosto absurdní," odhalil pozadí dohadované transakce Christian Horner.
Mercedes také prohlásil, že nyní může být zpochybněn návrh na šasi pro rok 2017 kvůli otázce bezpečnosti týkající se nových pneumatik, ale McLaren s tímto vyjádřením nesouhlasí. "Ze strany Mercedesu je to dost zoufalý pokus. Myslím, že hrají obvyklou hru - když z jakéhokoli důvodu chcete, aby nějaké změny neprošly, budete se odvolávat na bezpečnost," tvrdí šéf McLarenu Eric Boullier.
Třebaže podle vyjádření některých deníků je nový "motorový záměr" snahou nasadit kočku mezi holuby, všeobecně se hovoří o snaze si vynutit kompromis. "Jsou tu legitimní otázky, na něž je třeba najít odpověď. Jsou ceny motorů pro malé týmy správné? Je tento koncept motoru správný pro Formuli 1? Jsme připraveni o těchto otázkách diskutovat. Jako u všeho bychom měli dojít ke kompromisu. Je jen potíž sladit zájmy všech uživatelů pod jednu střechu," tvrdí Toto Wolff.
Šéf Mercedesu však vidí i širší souvislosti: "Určitě najdeme i prvk politické, z hlediska týmu si mohu myslet, že jde o způsob, jak prolomit dominantní postavení Mercedesu. Pak tu máme Jeana Todta, který touží snížit ceny motorů a Bernie Ecclestonea, který se domnívá, že automobilky mají příliš velkou moc. Ale je to opravdu tak? Nevím. Jediné, o čem jsem přesvědčen - existuje spousta lidí a každý sleduje své vlastní cíle," dodává Wolff.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.