Kdo může za současnou krizi v F1? Kdo má na svědomí odliv fanoušků, menší atraktivitu a větší počet závodů, které vypadají jak přes kopírovací papir? Jisté je jedno, že nikdo nechce vzít odpovědnost na svá bedra.
V minulých dnech Bernie Ecclestone prohlásil, že automobilky svým přístupem zničí Formuli 1 jen proto, aby si zachovali vlastní zisk. V čele s dominantním Mercedesem se staví proti novým plánům chystaným pro rok 2017, zejména proti zavedení alternativních motorů.
"Vůbec nemyslí na automobilový sport, ale jen sami na sebe. Nemůžeme dopustit likvidaci Formule 1 kvůli lidem, kteří věří, že věc vyřeší sportovním rukojmím," zaútočil pětaosmdesátiletý boss F1.
Bylo by velmi krátkozraké se domnívat, že právě Mercedes takový útok přejde bez povšimnutí. Jeho šéf Toto Wolff trvá na tom, že jeho týmu není osud F1 lhostejný a intenzivně se jím zabývá. Naznačuje, že v jiných motoristických kategoriích byl systém paralelních pravidel vyzkoušen a neosvědčil se.
"Nerozumím tomu. Vypadá to, jako bychom tvrdohlavě zavírali oči před tím, co se stalo v jiných sériích a nechtěli vidět související problémy. Putujeme dál, taháme králíky z klobouku a vykřikujeme »Jdeme na to«," kritizuje současný stav Wolff.
Šéf Mercedesu znovu zdůraznil, že jeho tým je rozhodně proti zavedení paralelních motorů. "Zdá se, že se pohybujeme v bludném kruhu. V určité chvíli jsme se rozhodli pro vrcholnou technologii, relevantní se silničním průmyslem a lákavou pro nové výrobce. Teď už máme na naší palubě čtyři výrobce, kteří jasně říkají »Takovou změnu nechceme!«," uzavírá Wolff.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.