Kdo může za současnou krizi v F1? Kdo má na svědomí odliv fanoušků, menší atraktivitu a větší počet závodů, které vypadají jak přes kopírovací papir? Jisté je jedno, že nikdo nechce vzít odpovědnost na svá bedra.
V minulých dnech Bernie Ecclestone prohlásil, že automobilky svým přístupem zničí Formuli 1 jen proto, aby si zachovali vlastní zisk. V čele s dominantním Mercedesem se staví proti novým plánům chystaným pro rok 2017, zejména proti zavedení alternativních motorů.
"Vůbec nemyslí na automobilový sport, ale jen sami na sebe. Nemůžeme dopustit likvidaci Formule 1 kvůli lidem, kteří věří, že věc vyřeší sportovním rukojmím," zaútočil pětaosmdesátiletý boss F1.
Bylo by velmi krátkozraké se domnívat, že právě Mercedes takový útok přejde bez povšimnutí. Jeho šéf Toto Wolff trvá na tom, že jeho týmu není osud F1 lhostejný a intenzivně se jím zabývá. Naznačuje, že v jiných motoristických kategoriích byl systém paralelních pravidel vyzkoušen a neosvědčil se.
"Nerozumím tomu. Vypadá to, jako bychom tvrdohlavě zavírali oči před tím, co se stalo v jiných sériích a nechtěli vidět související problémy. Putujeme dál, taháme králíky z klobouku a vykřikujeme »Jdeme na to«," kritizuje současný stav Wolff.
Šéf Mercedesu znovu zdůraznil, že jeho tým je rozhodně proti zavedení paralelních motorů. "Zdá se, že se pohybujeme v bludném kruhu. V určité chvíli jsme se rozhodli pro vrcholnou technologii, relevantní se silničním průmyslem a lákavou pro nové výrobce. Teď už máme na naší palubě čtyři výrobce, kteří jasně říkají »Takovou změnu nechceme!«," uzavírá Wolff.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.