Wolff si nenechá nic líbit, oplácí Ecclestoneovi stejnou měrou

Tihle dva se na sebe budou stále více mračit...
Tihle dva se na sebe budou stále více mračit..., foto: Daimler AG
Robert RoBertino Pavelka 16. listopadu 2015 11:30
Sdílej:

Kdo může za současnou krizi v F1? Kdo má na svědomí odliv fanoušků, menší atraktivitu a větší počet závodů, které vypadají jak přes kopírovací papir? Jisté je jedno, že nikdo nechce vzít odpovědnost na svá bedra.

V minulých dnech Bernie Ecclestone prohlásil, že automobilky svým přístupem zničí Formuli 1 jen proto, aby si zachovali vlastní zisk. V čele s dominantním Mercedesem se staví proti novým plánům chystaným pro rok 2017, zejména proti zavedení alternativních motorů. 

"Vůbec nemyslí na automobilový sport, ale jen sami na sebe. Nemůžeme dopustit likvidaci Formule 1 kvůli lidem, kteří věří, že věc vyřeší sportovním rukojmím," zaútočil pětaosmdesátiletý boss F1.

Bylo by velmi krátkozraké se domnívat, že právě Mercedes takový útok přejde bez povšimnutí. Jeho šéf Toto Wolff trvá na tom, že jeho týmu není osud F1 lhostejný a intenzivně se jím zabývá. Naznačuje, že v jiných motoristických kategoriích byl systém paralelních pravidel vyzkoušen a neosvědčil se.

"Nerozumím tomu. Vypadá to, jako bychom tvrdohlavě zavírali oči před tím, co se stalo v jiných sériích a nechtěli vidět související problémy. Putujeme dál, taháme králíky z klobouku a vykřikujeme »Jdeme na to«," kritizuje současný stav Wolff.

Šéf Mercedesu znovu zdůraznil, že jeho tým je rozhodně proti zavedení paralelních motorů. "Zdá se, že se pohybujeme v bludném kruhu. V určité chvíli jsme se rozhodli pro vrcholnou technologii, relevantní se silničním průmyslem a lákavou pro nové výrobce. Teď už máme na naší palubě čtyři výrobce, kteří jasně říkají »Takovou změnu nechceme!«," uzavírá Wolff.

Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.