Čtyři zatáčky a konec. Přesně takhle dlouho trvalo závodní působení Carlose Sainze jr. na trati Autodromo José Carlos Pace (Interlagos) při Grand Prix Brazílie. Po problémech před samotným startem byl Španěl odhodlán bojovat o lepší pozici, ale neobjel ani čtvrtinu okruhu.
V prohlášení po závodě byl značně skoupý na slovo a nechtěl své symbolické působení na trati komentovat. Bylo zřejmé, že jím hodně cloumají emoce, které se cestou ze zatáčky Juncão k boxům násobily. Odstoupil už posedmé, což ho mimochodem řadí na třetí místo v neoficiální soutěži "krále odpadlíků"; před ním jsou už jenom Pastor Maldonado a Fernando Alonso s osmi nedokončenými závody.
"Rozhodně nevidím rovnováhu mezi dojetými a nedokončenými závody, ale do můžu dělat? Projel jsem cílem bezmála 60 % závodů, podle mě to není nic moc ani na první sezónu bez zkušeností," stěžoval si rozladěný Sainz po návratu do boxů.
Po několika desítkách minut svou špatnou náladu omluvil a pokusil se jí vysvětlit. Navzdory zbytečně vysokému počtu nedokončených závodů bude se svou nováčkovskou sezónou hodnotit kladně. "Když nedojedu, jsem pochopitelně zbytek dne neděle naštvaný, pak to přejde ve smutek. Zvláště na Interlagosu mě celá ta situace hodně zasáhla, protože dle mého názoru jsem měl velkou šanci na body."
Sainz věří, že v posledním závodě si vylepší renomé i náladu: "Nepovedlo se to tady a hodně mě to rozzlobilo, ale věřte, že zítra už budu zase v dobré náladě - už teď se těším do Abú Dhabí. Nakonec i když jsem jako nováček tolik závodů nedojel, pořád dokážu paddock přesvědčit, že se lepším, tak i ten smutek rychle přejde. Sice budu myslet na to, co bych namísto těch odpadnutí mohl získat, ale nakonec asi budu s prvním ročníkem spokojen," dodává Sainz.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.