Čtyři zatáčky a konec. Přesně takhle dlouho trvalo závodní působení Carlose Sainze jr. na trati Autodromo José Carlos Pace (Interlagos) při Grand Prix Brazílie. Po problémech před samotným startem byl Španěl odhodlán bojovat o lepší pozici, ale neobjel ani čtvrtinu okruhu.
V prohlášení po závodě byl značně skoupý na slovo a nechtěl své symbolické působení na trati komentovat. Bylo zřejmé, že jím hodně cloumají emoce, které se cestou ze zatáčky Juncão k boxům násobily. Odstoupil už posedmé, což ho mimochodem řadí na třetí místo v neoficiální soutěži "krále odpadlíků"; před ním jsou už jenom Pastor Maldonado a Fernando Alonso s osmi nedokončenými závody.
"Rozhodně nevidím rovnováhu mezi dojetými a nedokončenými závody, ale do můžu dělat? Projel jsem cílem bezmála 60 % závodů, podle mě to není nic moc ani na první sezónu bez zkušeností," stěžoval si rozladěný Sainz po návratu do boxů.
Po několika desítkách minut svou špatnou náladu omluvil a pokusil se jí vysvětlit. Navzdory zbytečně vysokému počtu nedokončených závodů bude se svou nováčkovskou sezónou hodnotit kladně. "Když nedojedu, jsem pochopitelně zbytek dne neděle naštvaný, pak to přejde ve smutek. Zvláště na Interlagosu mě celá ta situace hodně zasáhla, protože dle mého názoru jsem měl velkou šanci na body."
Sainz věří, že v posledním závodě si vylepší renomé i náladu: "Nepovedlo se to tady a hodně mě to rozzlobilo, ale věřte, že zítra už budu zase v dobré náladě - už teď se těším do Abú Dhabí. Nakonec i když jsem jako nováček tolik závodů nedojel, pořád dokážu paddock přesvědčit, že se lepším, tak i ten smutek rychle přejde. Sice budu myslet na to, co bych namísto těch odpadnutí mohl získat, ale nakonec asi budu s prvním ročníkem spokojen," dodává Sainz.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.