Čtyři zatáčky a konec. Přesně takhle dlouho trvalo závodní působení Carlose Sainze jr. na trati Autodromo José Carlos Pace (Interlagos) při Grand Prix Brazílie. Po problémech před samotným startem byl Španěl odhodlán bojovat o lepší pozici, ale neobjel ani čtvrtinu okruhu.
V prohlášení po závodě byl značně skoupý na slovo a nechtěl své symbolické působení na trati komentovat. Bylo zřejmé, že jím hodně cloumají emoce, které se cestou ze zatáčky Juncão k boxům násobily. Odstoupil už posedmé, což ho mimochodem řadí na třetí místo v neoficiální soutěži "krále odpadlíků"; před ním jsou už jenom Pastor Maldonado a Fernando Alonso s osmi nedokončenými závody.
"Rozhodně nevidím rovnováhu mezi dojetými a nedokončenými závody, ale do můžu dělat? Projel jsem cílem bezmála 60 % závodů, podle mě to není nic moc ani na první sezónu bez zkušeností," stěžoval si rozladěný Sainz po návratu do boxů.
Po několika desítkách minut svou špatnou náladu omluvil a pokusil se jí vysvětlit. Navzdory zbytečně vysokému počtu nedokončených závodů bude se svou nováčkovskou sezónou hodnotit kladně. "Když nedojedu, jsem pochopitelně zbytek dne neděle naštvaný, pak to přejde ve smutek. Zvláště na Interlagosu mě celá ta situace hodně zasáhla, protože dle mého názoru jsem měl velkou šanci na body."
Sainz věří, že v posledním závodě si vylepší renomé i náladu: "Nepovedlo se to tady a hodně mě to rozzlobilo, ale věřte, že zítra už budu zase v dobré náladě - už teď se těším do Abú Dhabí. Nakonec i když jsem jako nováček tolik závodů nedojel, pořád dokážu paddock přesvědčit, že se lepším, tak i ten smutek rychle přejde. Sice budu myslet na to, co bych namísto těch odpadnutí mohl získat, ale nakonec asi budu s prvním ročníkem spokojen," dodává Sainz.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.