Poslední zkouška před důležitým odpoledním kláním měla v podstatě klidný průběh, až na Lewise Hamiltona. Ten si vyzkoušel ono populární rčení "od zdi ke zdi" nebo také světově "from zero to hero".
Přes trať po noční bouřce, která mimo jiné pocuchala v zatáčkách Sena Esses střechu jedné tribuny, fičel poměrně silný vítr, ale teploty byly ve slunečném počasí příjemné: vzduch 26 °C, trať dokonce 39 °C.
Jako ve většině případů se na trať vydal manor Willa Stevense, následovaný Ferrari, ovšem oba piloti scuderie opět rychle zamířili do boxů. Jelo se na bíle označených středně tvrdých pneu. První čas tak vytvořil Felipe Nasr (1:15,367) a po dlouhou dobu figurovali ve výsledkové listině jen piloti Manoru a Sauberu. Teprve po deseti minutách se k nim začali přidávat další, ale většina z nich neměla na to zdolat hranici 1:14,0. Nejblíž tomu byl Vettel výkonem 1:14,062, ale bylo jasné, že se vše změní, až se na trati objeví Mercedesy.
Jejich výjezd tak trochu žertovně zahájil Rosberg časem 1:22,698, což byla hodnota, nad kterou se museli smát i u Manoru. Hamilton ujel pár set metrů a s hlášením do boxů ohledně problémů s převodovkou se zastavil a postaral se o vyvěšení žlutých vlajek. Naštěstí jen na chvíli, pak se opět pomalu rozjel a zamířil zpět do boxů. Rosberg mezitím dokázal dominanci třícípé hvězdy (1:13,753), ale když se Hamilton srovnal, přetáhl opět vedení na svou stranu - 1:13,647. Nico však byl v bojovné náladě a kontroval dalším zlepšením: 1.13,323. Ostatní hodně zaostávali, pouze Vettel se dokázal dostat také po 1:14,0, ale čas 1:13,975 byl na hony vzdálen jeho největším soupeřům.
Aby to neměl Hamilton tak snadné, krátce po polovině tréninku se mu v zatáčce 11 povedl dlouhý boční skluz, který završil zastavením mimo trať, ale žádné další úhony se nedočkal. A zatímco průkopník Kvjat vyjel na trať na měkké směsi, ostatní se chystali k závěrečné kvalifikační simulaci. Ruský pilot jim nastavil laťku - 1:13,958, což znamenalo výkon někde na úrovni Vettela na tvrdší směsi.
Postupně se před něj dostávala první desítka, které vyrazil všechny trumfy z rukou brilantním kolem Hamilton, i když v prvním sektoru lehce zaostával, druhé dva byly na jedničku a stejně tak jeho výsledný čas. Nico se sice snažil, ale protože se závěrečné pokusy jely ve značném provozu, už jenom stáhl rozdil na přijatelných - 0,123. Pod 1:13,0 už se přehoupl jen Vettel (a Räikkönen zůstal těsně před branami tohoto limitu). V závěru ještě vycestoval z trati v zatáčce 6 Maldonado, ale to už na průběhu končícího tréninku nic nezměnilo.
Maximální rychlosti: 1. Vettel 347, 2. Maldonado 342, 3. Grosjean 342; 4. Massa 341, 5. Raikkonen 340, 6. Hamilton 339 km/h.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.