Poslední zkouška před důležitým odpoledním kláním měla v podstatě klidný průběh, až na Lewise Hamiltona. Ten si vyzkoušel ono populární rčení "od zdi ke zdi" nebo také světově "from zero to hero".
Přes trať po noční bouřce, která mimo jiné pocuchala v zatáčkách Sena Esses střechu jedné tribuny, fičel poměrně silný vítr, ale teploty byly ve slunečném počasí příjemné: vzduch 26 °C, trať dokonce 39 °C.
Jako ve většině případů se na trať vydal manor Willa Stevense, následovaný Ferrari, ovšem oba piloti scuderie opět rychle zamířili do boxů. Jelo se na bíle označených středně tvrdých pneu. První čas tak vytvořil Felipe Nasr (1:15,367) a po dlouhou dobu figurovali ve výsledkové listině jen piloti Manoru a Sauberu. Teprve po deseti minutách se k nim začali přidávat další, ale většina z nich neměla na to zdolat hranici 1:14,0. Nejblíž tomu byl Vettel výkonem 1:14,062, ale bylo jasné, že se vše změní, až se na trati objeví Mercedesy.
Jejich výjezd tak trochu žertovně zahájil Rosberg časem 1:22,698, což byla hodnota, nad kterou se museli smát i u Manoru. Hamilton ujel pár set metrů a s hlášením do boxů ohledně problémů s převodovkou se zastavil a postaral se o vyvěšení žlutých vlajek. Naštěstí jen na chvíli, pak se opět pomalu rozjel a zamířil zpět do boxů. Rosberg mezitím dokázal dominanci třícípé hvězdy (1:13,753), ale když se Hamilton srovnal, přetáhl opět vedení na svou stranu - 1:13,647. Nico však byl v bojovné náladě a kontroval dalším zlepšením: 1.13,323. Ostatní hodně zaostávali, pouze Vettel se dokázal dostat také po 1:14,0, ale čas 1:13,975 byl na hony vzdálen jeho největším soupeřům.
Aby to neměl Hamilton tak snadné, krátce po polovině tréninku se mu v zatáčce 11 povedl dlouhý boční skluz, který završil zastavením mimo trať, ale žádné další úhony se nedočkal. A zatímco průkopník Kvjat vyjel na trať na měkké směsi, ostatní se chystali k závěrečné kvalifikační simulaci. Ruský pilot jim nastavil laťku - 1:13,958, což znamenalo výkon někde na úrovni Vettela na tvrdší směsi.
Postupně se před něj dostávala první desítka, které vyrazil všechny trumfy z rukou brilantním kolem Hamilton, i když v prvním sektoru lehce zaostával, druhé dva byly na jedničku a stejně tak jeho výsledný čas. Nico se sice snažil, ale protože se závěrečné pokusy jely ve značném provozu, už jenom stáhl rozdil na přijatelných - 0,123. Pod 1:13,0 už se přehoupl jen Vettel (a Räikkönen zůstal těsně před branami tohoto limitu). V závěru ještě vycestoval z trati v zatáčce 6 Maldonado, ale to už na průběhu končícího tréninku nic nezměnilo.
Maximální rychlosti: 1. Vettel 347, 2. Maldonado 342, 3. Grosjean 342; 4. Massa 341, 5. Raikkonen 340, 6. Hamilton 339 km/h.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.